ویرگول
ورودثبت نام
nima
nima
خواندن ۲ دقیقه·۱۳ روز پیش

انتخاب رشته، یا علاقه؟ مسئله این است!

سلام، امیدوارم حالتون خوب باشه و مسیر و آینده درخشانی داشته باشید.

میخواستم به عنوان کسی که رفته دنبال علاقه اش در ارتباط با انتخاب رشته یکمی باهاتون حرف بزنم.

من نیمام و مدرس و دانشجوی فیزیک. راستش سالی که میخواستم انتخاب رشه کنم (با توجه به اینکه رتبه بدی هم نداشتم و تقریبا میتونستم رشته های خوبی رو توی دانشگاه های خوب بخونم)، خیلی مسرانه روی علاقه خودم، فیزیک وایسادم...

خیلی تلاش کردن که به من بگن علوم پایه در ایران جایگاهی نداره و احتمالا از این راه به کسب درآمد نمیرسی و آینده خیلی روشنی نخواهی داشت! اما من پای علاقه ام وایسادم...

الان به جرات میتونم بگم راضی ترین دانشجوی دانشکده خودمون و جزو خوشحال ترین دانشجوهای ایرانم، چون واقعا فیزیک خوندن بهم لذت میده و بهم ارزش اضافه میکنه...

سخت ترین درسا برای من حکم لذت رو داره و حتی اگر 10 ساعتم پای یک مبحث بشینم اصلا خسته نمیشم و بلکه لذت میبرم و تازه شارژ هم میشم برای ادامه کار.

نمیخوام بهت بگم که توام برو علوم پایه، نه اصلا! اما میخوام بهت بگم که علاقه ات رو دنبال کنی و بری سراغ چیزی که دوست داری.

امروز برای انتخاب رشته رفته بودم تا با بچه ها صحبت کنم، همگی نگران آینده بودن. که این خب واقعا حقیقته و خیلی هم چیز ترسناکیه اگر از حق نگذریم!

اما داستانی که اینجا وجود داره اینه که تو برای فعال بودن توی هر زمینه ای نیاز داری که علاقه‌مند به اون داستان باشی!

میدونی...
علاقه‌ست که باعث میشه ما حرکت کنیم، فعال باشین و به سمت مسیر های بهتری بریم...

پس اولویت رو بزار روی علاقه..

نمیشه گفت یه سری رشته ها بازار کار ندارند، چون به تعدادی که بیکار توی هر رشته هست، دقیقا به همون تعداد هم آدم موفق و فعال توی اون رشته وجود داره که داره از شغل و رشته و مسیرش واقعااا لذت میبره.

پس به این فکر نکن که رشته ای که میخوام انتخاب کنم بازار کار نداره...

در مورد مهاجرت هم باید بهت بگم که..

تو سعی کن توی کارت "الماس" باشی...

هیچکسی نمیتونه بگه الماس رو نمیخوام....

امیدوارم تونسته باشم بهت کمک کنم رفیق:)

از طرف دوست خوب تو...

بازار کارعلوم پایهانتخابکسب درآمد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید