ویرگول
ورودثبت نام
آفتاب گردون
آفتاب گردون
خواندن ۲ دقیقه·۴ ماه پیش

من کیم؟

چند وقت پیش به مشاورم گفتم وقت کمه بهم گفت حدیث کسا بخون روزت میشه ۲۶ ساعت،به بعضیا میگه نماز بخون روزت ۲۶ ساعت میشه.

نمی دونم واقعا این نگاه ابزاری به دین مارو به کجا میبره؟نمیگم کارش بده باز از هیچی بهتره اما اینم مصداق سکولاریسم پنهانه که حوصله ندارم پستی که قبلا راجع بهش نوشتم پیدا کنم لینک بزنم.

اینکه جامعه ی ما تبدیل شده به جایی که امور مذهبی برای اظهار وجود کردن باید توجیه مادی بشن،اینکه دوستم میگه اگه امتحانم فلان شد ۵۰ تومن صدقه میدم و بعدش میگه هنوز لازمت داریم خدا و بخاطر این نیاز صدقه رو میده احتمالا در حالی که هیچ وقت نذرش عملی نمیشه...

من حدیث کسارو شروع کردم،نه بخاطر زمان نمی دونم حتی با چه هدفی اما حس کردم بعد معنوی زندگیم خیلی کمرنگه و با وجود اینکه میتونستم خودم توی ۱۰ دقیقه یا کمتر سریع بخونمش اما صوت آقای فانیو انتخاب کردم که طولانی تره!

از وقتی حدیث کسا می خونم بعدش میرم قرآنو شانسی باز می کنم و فارسی و عربیشو می خونم اما چیزی که خیلی اذیتم می کنه اینه که هر روز داره آیات انذار میاد،آیاتی که خطاب به منافق و کافر و یهودیای بده!من نمی دونم چی کار می کنم که این میشه مامانم میگه اتفاقیه اما واقعا دارم ناراحت میشم.

حتی بهترین آیه ای که اومد این بود که بگو اسلام آوردیم نگو ایمان آوردیم...

شاید بخاطر آرزوییه که هر روز دارم با شدت تکرارش می کنم شاید آدم ریاکاریم نمی دونم.

چند وقت پیش مشاورم یه پیشنهادی داد که ردش کردم اینو نمیگم که باز درگیر نشم نکنه اعلامش تو ویرگول ریا بوده،بعدا با خودم گفتم نکنه اون همه آسمون ریسمونی که براش چیدی فقط یسری حرف ریاکارانه بود که اون خوشش بیاد؟

از مامانم پرسیدم و طبق معمول گفت اصلا اینطوری نیست...

اما خودم نمیدونم...

چه مرز باریکیه بین یه کار درست و یه کار غلط حتی خودمم نمی دونم هدف واقعیم چی بود!نکنه فقط جانماز آب میکشم؟نکنه سکوتم ناشی از ترسه و گناه و سلب مسئولیته؟

توی کتاب دینی نوشته مومنان سردرگم نیستند زیرا خدا برای آنها مشخص کرده چه چیزی واجب و چه چیزی حرام است.

نمیدونم مومن محسوب میشم یا نه اما می دونم که سردرگمم،همه ی چیزا کلیه و کسایی که صاحب نظرن توی حسن نیتشون قطعیت وجود نداره!

میگم مردم آخرالزمان اجرشون بیشتره چون کارشون سخت تره!ولی این وسط اونی که راهشو اشتباه بره بخاطر سختی چی میشه؟شاید اگه توی یه دوره ی دیگه بود عاقبت بخیر میشد...

دنیا جای عجیبیه!

خدایا شکرت هنوزم معنویات کامل از زندگیمون نرفتن

خدایا شکرت که جرعت سنجیدن خودمو دارم

پیشاپیش بابت هدایتت شکرت می کنم

منو از کافر و منافق بودن حفظ کن

کاری کن آرزوی من همونی باشه که خواست تو و صلاح خودمه!

این آخریه رو واقعااا ازت با جون و دل می خوام میشه؟

حدیث کسابخون روزتروزت ۲۶پیش مشاورمکار
اگر زرتشت،علی(ع) را می دید می نوشت:گفتار علی،پندار علی،کردار علی...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید