ویرگول
ورودثبت نام
سید غلام احمد حسینی
سید غلام احمد حسینی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

قلمرو من; دفاع بدون تلافی + رفتار جرات مندانه

هرچی میگم بابا تو اگر با کثیفی تمیزی مشکل داری، خوب خودت اول باید حواست باشه

نمیشه به من بگی یه لیوان کثیف نذار اینجا بعد خودت گند بزنی به اتاق که


اخه این حرف رو من باید بگم؟ خودت نباید اول یه سوزن به خودت بزنی بعد یه جوالدوز به من بدبخت؟

از اون طرف میبینم خودمم با فاطمه همین کارو میکنم

از روی ظلم نیست

از روی اذیت کردن نیست

اشتباه میکنم، حواسم نیست


نچ نچ نچ... کار خدا رو میبینی؟ به خودم که رسید چقدر نرم شدم؟ چقدر منطقی شدم؟

معجزه ایه این ویژگی... خدایا بگم خدا چیکارت کنه با این خلقتت

باگ داره قشنگ

وقتی خودمون مظلومیم "عدالت علی (ع) باید برقرار بشه" ولی وقتی خودمون ظالمیم باید از "دریچه های دیگه هم به قضیه نگاه کرد"


گیر کرده بودم توی این قضیه که منی که خودم در یکی از دو رابطه مهم زندگیم دارم همین رفتار زشت رو (الحق والانصاف به صورت ناخودآگاه) انجام میدم، الان به این بشر چی بگم اخه؟


خلاصه که رفتم پیش مشاور و نتیجه شد این:

اولا که طرف مقابلی که میگی رفتارش روی مخته، باهاش حرف بزن خب، بهش بگو دردت رو این خودش خیلی مشکل رو حل میکنه تا بخوای هی تلافی کنی و ...

بعدشم میخوای بگی هم همه اش اینطوری نباشه که " چوووووووووووون تو فلان کار رو کردی منم حق دارم فلان کارو بکنم"

به تو چه اون چیکار کرده؟ تو ناراحتی چون ناراحتی

حالا اون کاری در مثلش انجام داده یا نداده مهم نیست اصلا

تو ناراحتی خودت رو بگو چرا همه اش دنبال تلافی و ... میری؟!


دوما که تو توی اون رابطه با همسرت تو "ظلم" نمیکنی

از این کلمه سنگین کمتر استفاده کن

تو اشتباه میکنی، همه اشتباه میکنن، اشتباهات رو میبنی سعی میکنی کمتر اشتباه کنی و بیشتر کار خوب

بماند تو اگر اشتباه میکنی در کنارش هزار تا خوبی هم میکنی، چشمت رو روی خوبی های خودت نبند

بعدشم گاها اصلا اینا اتشتباه نیست

این که تو برادر خودت رو به برادر و خواهر خانمت ترجیح میدی خوب یه چیز عادی توی همه ادماست

حالا دوست داری برای اونها هم بیشتر مایه بذاری؟ بیشتر کمک کنی؟ خوب این خیلی خوبه ولی حقیقا ماجرا رو هم فراموش نکن که ناخودآگاه تو به برادر خودت اهمیت بیشتری میدی و این عادیه


آره دیگه...

بحث با مشاور توی کمتر از 45 دقیقه به این مفیدی چندتا گره توی ذهنم رو باز کرد

خیلی خوب بود خدا خیرش بده

بازم میرم پیشش

این گره های کوچیک، این مشکلات مسخره و سطح پایین، با وجود کوچیک بودنشون مثل سنگ ریزه توی کفش ادمو اذیت میکنن

باید پیگیریشون کنیم وگرنه مفت مفت، الکی الکی، ارامش زندگی رو از ادم میگیرن

مشاورهمشاوره رابطهرفتار جراتمندانه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید