ویرگول
ورودثبت نام
امیروالا زرگر
امیروالا زرگر
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

همه ی معاملات یکسان هستند!

سیستم فروش خط مستقیم

چکیده ای از کتاب شیوه ی گرگ ( جردن بلفورت ) - قسمت پنجم

مخـــالفت

به یاد داشته باشید، کار فروشندگان تبدیل " نــه" به " بــله " نیست. این واقعا کاری نیست که آن ها انجام میدهند.

به جای آن " بگذار کمی راجع به آن فــکر کنم "، " اجازه دهیــد دوباره با شمـا تماس میگیرم "، " باید با همــسرم صحبت کنم " و " زمان خوبی از سال نیست " را به بله تبــدیل می کنیــم؛ در زبان محاوره ای فروش، به این جور گفته ها " مخــالفت " می گوییم.

این مخالفت ها، صــرفا پرده ای برای پنهـان کردن عدم اطمینان از یک یا همه ی " سه تا ده " هستند، منظورم این است که بیش از 95 درصد مواقع، مخالفت های معمــول صرفا گفته های ناصــادقانه ای از جانب مشتری هستند که ترجیح میدهد، شکوهمندانه از معامله خارج شــود، تا در چشــمان فروشنـده زل بزند و راجع به عدم اطمـینان اش به " سه تا ده " بحـث کند.

نمونه جمـله های مخــالفت :

- می خواهم راجع به آن فکر کنــم!

- دوباره با من تماس بگــیرید.

- کمی جزییات برایم بفرستــید!

- زمان بدی از ســال است!

- باید با همسرم صحبـت کنم!

- در حال حاضر اوضــاع و احوال خوبی ندارم.

- فقط با کارگزار آشنــای خودم معامله می کنــم.

- قبلا گول خورده ام!

- بازار فعلی را دوســت ندارم.

- سرم خیلی شــلوغ است!

- به شما اعتــماد ندارم.

- تصمیــمات سریع نمی گیــرم!

این مخالفت ها همه یکسان هستند و فقط پرده ای برای پوشاندن چیزی است که واقعا مشتری را عقب نگه داشته است

یعنی نبــود اطمــــینان...

فروشفروشندهکسب و کارمعاملاتاصول و فنون مذاکره
کارشناس و مشاور فروش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید