ویرگول
ورودثبت نام
Zeinab.mohamadi
Zeinab.mohamadi
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

شعر و متن زیبا درباره خوزستان و کارون

در این مقاله شعر و متن زیبا درباره خوزستان و کارون و متن های خاص در مورد اهواز تهیه و گرد آوری شده است.

یک متن زیبا و خاص در مورد خوزستان

در حیرتم!این آهوی مشکبار، این نافه ختن، این چین پر چین پیشانی را به کجا می بردو در زیر تل کدام مشاسه، کدام طوفان شن، کدام صحرا شهید جوان را می جویداینجا خاک بوی شهادت می دهدکفش های غربت را بیرون کنید..!

متن خیلی کوتاه در مورد خوزستان

خوزستان درد می کشد در این جغرافیای خاک بر سری!!

متن درباره خوزستان زیبا و مردمانش

دشت های خوزستان پر از گل و گیاه

روز های زندگی رسید ز راه

مردمانش شاد و خندان مهربان

همه شان صادق به دور از هر گناه

متنی راجع به خوزستان جاودان

جاودان در تاریخ مختصات قلب من تو را در هر جایی می داندتو در هر نقطه ای از جغرافیای روح من چنان حک شده ای که هرگز فراموشی نگیردای جاودان به نام و سرشت ماندگار توخوزستان من…

متن غمگین در مورد خوزستان

حال من حال هوای داغ خوزستان شده

تشنه ام چون کودکی بی آب در رویای تو

یک متن راجع به خوزستان

به عقب برگرد خلیج فارس

به کارون

به قطره قطره زردکوه‌ ام

اشک‌ هایم جا مانده است

یک متن زیبا در مورد کارون_ خوزستان

کارون؛ خون بهای خوزای من

بعد از جنگ

هر کجای جهان اگر دیدی دریا هست اما آب نیست،همان جا زاد رود تشنه من است…

متن زیبا و غمگین در مورد کارون

ای کارون رنجیده

خروشان بودی، می‌خروشیدی، تو را چه شد که خموشیدی؟

دل گرفته از کدامین مرکبی؟ یا از کدامین به ساحل نشسته ای

کاین چنین زانوی غم بغل گرفته ای

ای کارون من که تو را مغموم کرد

زبانت دوخت و آبت مسموم کرد؟

ای کارون من، بخروش و فریاد برآور

که عادت تو سکون و سکوت نیست

تو بگو از عظمتت

چرا دیگر کسی مبهوتت نیست؟


برای خواندن متن های بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

شعر و متن زیبا درباره خوزستان و کارون


متن غمگینخوزستانکارون
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید