ویرگول
ورودثبت نام
ابراهیم نکیسا
ابراهیم نکیسا
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

جلسه چالشی

مفهوم مذاکره را قبلا در نوشته های محمدرضا شعبانعلی شنیده بودم و اون موقع ها فکر نمی کردم که مذاکره نیاز به آموزش داشته باشه. بعد که بحث مذاکرات هسته ای مطرح شد و تیمهای مختلف متولی این موضوع شدند و استراتژی های مختلف را برای مذاکره اتخاذ کرده بودند بیشتر به اهمیت این مبحث واقف شدم.

اینها را گفتم تا اعتراف کنم مذاکره یک مهارت است که هر کسی از عهده ی آن بر نمی آید و چه بسا اگر مذاکره کننده به فنون آن واقف نباشد بسیار زیان آور خواهد بود.

امروز جلسه ای داشتم با مدیرعامل آتش نشانی در خصوص همکاری برای اجرای دوره های آموزشی. شروع صحبتها بسیار آرام و در فضای دوستانه ای بود اما به تدریج که پیش می رفتیم این فضا عوض می شد. در انتها با درخواست واقع بینانه طرف مقابل مواجه شدم و نزدیک بود که به شکست منجر شود اما با یک تاکتیک هوشمندانه از شکست آن جلوگیری شد.

درباره جزئیات این موضوع بیشتر خواهم نوشت.

مذاکرهجلسهمهارت مذاکرهآموزش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید