ویرگول
ورودثبت نام
زهره سادات .ا
زهره سادات .ا
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

سبک های موسیقی و خوانندگان مورد علاقه من از گذشته تاکنون

اولین باری که موسیقی گوش کرده ام را سعی می کنم به یاد بیاورم.صبر کنید.کی بود؟خیلی به ذهنم فشار می آورم و فسفر می سوزانم.آنچه که به ذهنم می آید احتمالا مربوط به 7 یا 8 سالگی ام باشد.از کودکی چندان به موسیقی های داخلی علاقه نداشتم.یادم هست که اولین بار 9 سال داشتم که در ماشین یکی از فامیل های نزدیک،یکی از مهم ترین آهنگ های مربوط به گروه بک استریت بویز را شنیدم و برایم خیلی جالب بود.من و خواهرم عاشق بک استریت بویز شده بودیم!

گروه
گروه

گروه بک استریت بویز در دهه 90 میلادی آغاز به ظهور و درخشیدن کرد.در سال 1996 بک استریت بویز با انتشار اولین آلبوم خود به نام بک استریت بویز به اوج محبوبیت و شهرت رسید و سال بعد با انتشار همین آلبوم به موفقیت در سطح جهانی رسید. آلبوم میلنیوم که در سال 1999 منتشر شد، نشان داد که موفقیت آن ها مقطعی نبوده است.از آن جایی که در این جستار کوچک قصد دارم از علایق موسیقایی خودم صحبت کنم،تلاش می کنم خیلی جزئی وارد نشوم.به این معنی که به شرح مختصر هر کدام از باندهای موسیقی یا خوانندگان مورد علاقه ام می پردازم و پرداختن به جزئیات را به گوگل و ویکی پدیا می سپرم تا حوصله خوانندگان هم با من خداحافظی نکند!

همان طور که گفتم گروه بک استریت بویز بسیار مورد علاقه ام بود.این گروه حتما برای متولدین دهه 90 میلادی بسیار خاطره انگیز است.در سال 96(م) وقتی این گروه به محبوبیت و شهرت رسید،من 6 سال بیشتر نداشتم.سبک گروه مبتنی بر آر اند بی،پاپ،و پاپ-راک است.

سبک مورد علاقه من معمولا در حوزه پاپ است.تقریبا 90%موسیقی هایی که در گذشته گوش می کرده ام پاپ بوده اند.خواننده دیگری که دوست داشتم[البته در گذشته ای بسیار دور!]ساندرا است.شهرت او در دهه 80 (م) اوج گرفت.یکی از مهم ترین آهنگ های او “هیروشیما” نام دارد که در مورد فاجعه بزرگ حمله اتمی آمریکا به شهر هیروشیمای ژاپن است.سبک ساندرا پاپ و یورودیسکو است.

ساندرا،خواننده ای که  در  اواخر دهه 80 (م)به اوج شهرت رسید.
ساندرا،خواننده ای که در اواخر دهه 80 (م)به اوج شهرت رسید.


در سنین نوجوانی،زمانی که 13 سال داشتم در مستند “بولینگ برای کلمباین” با مریلین منسون(برایان وارنر) آشنا شدم.یادم هست که به ظاهر او در آن مستند خیلی علاقه مند شده بودم و عاشقش شده بودم!آن قدر که در مورد اسم او در گوگل مرتب سرچ می کرذم.من که تا قبل از آن هیچ اطلاعی از او نداشتم و تا به حال حتی به یکی از آهنگ هایش هم گوش نکرده بودم ،خیلی کنجکاو و جوگیر شده بودم و در موردش حسابی جست و جو می کرذم.به گونه ای که در درس هایم هم کمی سنبل می کردم.یادم هست که به سایت رسمی منسون هم رفتم و عکس هایش را دیدم.آن زمان خبری از فیلتر بودن سایت هایی از این دست نبود.به راستی که در آن برهه،او برای من یک بت بود و خیلی خفن و پرابهت می نمود.

مریلین منسون،خواننده  جنجالی در  اواخر دهه 90 و  اوایل دهه 2000
مریلین منسون،خواننده جنجالی در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000


یکی از معروف ترین و مهم ترین آلبوم های وی “آنتی کریست سوپر استار” است که در سال 1996 منتشر شد.این آلبوم بسیار جنجالی است و به نوعی دین مسیحیت و حضرت مسیح را زیر سوال برده است.

همان طور که گفتم من در 13 سالگی با این خواننده و سبک موسیقی اش آشنا شدم.بعدها با آهنگ های دیگرش هم آشنا شدم و گاهی گوش می کردم.فارغ از اینکه او چگونه هنرمندی و با چه بینشی است،به او و موسیقی اش علاقه داشتم.از آن جایی که شرح زندگی و آثار او طولانی است و در این جستار نمی گنجد،در این مطلب به صورت مختصر و خلاصه به او و سایر خوانندگان پرداخته ام.آخرین نکته در مورد منسون این است که در فوریه 2021،ایوان راشل وود(دوست دختر سابقش) علیه او به دلیل سوء استفاده جنسی ای که بنابر ادعای وود در گذشته توسظ منسون صورت گرفته بود طرح شکایت کرد و سپس موجی از افشاگری ها توسط زنان دیگر هم مطرح شد.اما بعدها معلوم شد که خیلی از این شکایات دروغین و جعلی بوده و با اهداف دیگری صورت گرفته است.

خوانندگان دیگری که در سن نوجوانی به آنها علاقه داشته ام جنیفر لوپز و بریتنی اسپیرز بودند.راستش را بخواهید اکنون به این دو خواننده اصلا علاقه ای ندارم.صرفا خواستم بگویم که در نوجوانی و زمانی که در سنین 12 تا 17 سالگی بوده ام به آهنگ های این دو هم گوش می کرده ام.

جنیفر لوپز  جنجالی؛یکی از خوانندگانی که زمانی به او علاقه مند بودم.
جنیفر لوپز جنجالی؛یکی از خوانندگانی که زمانی به او علاقه مند بودم.


بریتنی اسپیرز؛خواننده مورد علاقه ام در سنین نوجوانی
بریتنی اسپیرز؛خواننده مورد علاقه ام در سنین نوجوانی


یادم هست که در سن 15 سالگی با mp3 به آهنگ های گروه آناتما(Anathema) و کلد پلی(cold play) و همپنین کرنبریز(cranberries) گوش می دادم.یادش بخیر.آن زمان به سبک های متال و راک خیلی علاقه داشتم.البته بیشتر به متال علاقه مند بودم تا راک.هنوز هم به آهنگ های راک گوش می کنم اما متال تقریبا به ندرت.

این جستار در حال آپدیت شدن است...






موسیقیبک استریت بویزساندراپاپ و راکمریلین منسون
زهره هستم . دختر بهاری متولد 69.خانه دار و عاشق نوشتن.. دانش آموخته ارشد مطالعات فرهنگی.مامان م.علی👶❤💓
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید