ویرگول
ورودثبت نام
مژگان حقیقی
مژگان حقیقی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

مردان دامن پوش

شاید شما هم مثل من از دیدن مردی که دامن پوشیده متعجب شوید! تقریبا در هیچ کجای دنیا مثل اسکاتلند مردان علاقه به دامن ندارند! دامن که بیشتر به عنوان پوشش بانوان شناخته می‌شود، در اسکاتلند به عنوان لباس رسمی مردان شناخته شده است. لباسی که در مراسمات مهم و حتی رژه‌های نظامی پوشیده می‌شود و برای خیلی از توریست‌ها جالب و تماشایی است.

تاریخچه دامن اسکاتلندی به قرن 13 برمی‌گردد. یعنی زمانی که مردان در کوهنوردی‌های خود از پارچه‌ای ضخیم استفاده کرده و آن را به دور خود می‌پیچیدند! این پارچه به وسیله دو گیره دور کمر فرد بسته می‌شد و در مواقع لزوم با باز کردن آن به پتو تبدیل می‌شد! به همین سادگی!!!

دامن اسکاتلندی مردانه؛ جالب و خوش رنگ
دامن اسکاتلندی مردانه؛ جالب و خوش رنگ


امروزه مردم اسکاتلند به این دامن چهارخانه خود به شدت افتخار می‌کنند. به طوری که حتی خاندان سلطنتی بریتانیا هم در بازدید از این کشور دامن اسکاتلندی می‌پوشند! حتی بازیگران معروف هم در سفر به این کشور وسوسه می‌شوند تا این دامن جالب و ساده را تن بزنند!

ناگفته نماند که سادگی در دوخت آن باعث شده تا الگوی دامن پلیسه اسکاتلندی مورد توجه خیاط‌های زیادی قرار گیرد و حالا این دامن چهارخانه در میان مردمان کشورهای مختلف (البته با دوختی پیچیده تر) استفاده می‌شود.

من در مقاله مردان دامن پوش در وب سایت شخصی ام به این پوشش جالب توجه پرداختم و شما را به دنیایی ناشناخته از فرهنگ اسکاتلند می‌برم. فقط کافیه وارد این لینک شده و با خوندن این مقاله اطلاعات جالبی درباره دامن لنگی اسکاتلند به دست بیارید!

منتظر حضور شما در وب سایتم هستم!☺

سفرفرهنگمد و فشنپوشش
من مژگان حقیقی مسول وب سایت کاسپین پرس هستم و میخواهم با ارائه آموزش و البته ترجمه مقالات روز دنیا تاثیرگذار باشم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید