ویرگول
ورودثبت نام
عرفان آهنی
عرفان آهنی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

صفحه فرود در باند لندین یا لندیک؟

سلام ! عرفان آهنی هستم در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ.

در ابتدا این نکته قابل ذکر که متن پیش رو، تمرین کلاسی دوره بازاریابی دیجیتال جناب آقای طالبی بوده و موضوع آن نظر شخصی من درباره ی لندینگ ساز های لندین و لندیک می باشد،طبیعیه با تجربه کم من در این زمینه , تحلیل ها غیر کارشناسانه بوده و بنابراین قابل استناد نیست.



لندینگ پیج چیه؟

شاید عبارت لندینگ پیج یا صفحه فرود براتون ناآشنا باشه، پس بهتره که اول یه توضیحی دربارش بدم .

درواقع لندینگ پیج یک صفحه از سایت هست که به اون، نقطه‌ فرود یک بازدیدکننده میگن؛ یا به صفحاتی گفته میشه که دروازه‌ ورود بازدیدکننده به ‌سایت هستند.
به عنوان مثال یکی از راه‌های دیده شدن صفحات فرود، استفاده از بنرهای تبلیغاتی هست. بنرهای تبلیغاتی، صفحات Landing Page رو تو سایت‌های خودشون یا سایت‌های دیگه پخش می‌کنن تا بتونید نقطه فرودی رو تو سایت خودتون ایجاد کنید.
یا یکی دیگه از روش‌های رایج بین سایت‌های ایرانی برای بازدید بیشتر، اینستاگرام یا تلگرام هست. خیلی از سایت‌های ایرانی از طریق صفحات اینستاگرام یا کانال‌های تلگرام، به سمت صفحات طراحی شده هدایت میشن.
فرود آوردن بازدیدکننده می‌تونه اهداف خاصی داشته باشه؛ مثلا به دست آوردن اطلاعاتی از بازدیدکنندگان که به وسلیه اون بشه با اونها ارتباط برقرار کرد، یا میشه هدف از فروش یک محصول رو مدنظر گرفت، و یا صرفا کلیک روی یه لینک خاص، هدف یه صفحه فرود باشد.
به صفحه فرود، صفحه هدف هم گفته میشه. صفحه‌ای که باعث افزایش بازدید و همچنین افزایش فروش میشه ولی این نکته به نوع طراحی یک صفحه فرود هم بسیار وابسته هست، هر چه طراحی صفحه فرود مورد پسندتر کاربر باشه، میشه گفت شما به هدف خودتون نزدیک‌تر شدید.

لندین یا لندیک؟


برای اینکه بخوایم یک صفحه فرود اختصاصی برای کسب و کار خودمون طراحی کنیم، میتونیم از دو سایت لندین و لندینک استفاده کنیم. من هم با توجه به این که قبل از این هیچ تجربه و شناختی نسبت به لندینگ پیچ و این دو سایت نداشتم ، به عنوان کسی که اولین بار وارد این سایت میشه ، نظر شخصی و البته غیر فنی خودم رو بیان می کنم.

در ابتدا برای طراحی لندینگ پیچ ، از سایت لندین استفاده کردم. طراحی سایت به سادگی و با استفاده بیشتر از رنگ های سفید و آبی که در لوگوی لندین هم استفاده شده بود ، برای من جالب بود. بعد ایجاد حساب کاربری که با ثبت نام و نام و خانوادگی ، ایمیل و رمز عبور ایجاد می شد, یک حساب کاربری ساختم. محیط داشبورد این سایت خیلی ساده بود و رابط کاربری خوبی داشت. با انتخاب پکیج 7 روزه رایگان سایت و با توجه به طرح های ساده ای که خودش پیشنهاد میداد ، یک لندینگ پیج طراحی کردم. به دلیل رایگان بودن این قسمت ، لندین اجازه استفاده بیشتر از 3 آیتم رو در طراحی این صفحه نمی داد که این محدودیت خیلی باب میل من نبود. اما اینکه بدون استفاده از دسترسی به دامنه اصلی مجوز انتشار لندینگ پیج رو می داد، جزو نکات مثبت این سایت بود.

نکته جالب دیگه پشتیبانی سایت لندین بود که به غیر ازامکان چت آنلاین در صفحات و پاسخگویی مناسب، روز بعد از اینکه پیچ فرود رو طراحی کردم ، از لندین با من تماس گرفتن و بعد از چاق سلامتی و تشکر بابت ایجاد حساب کاربری، یک کد تخفیف هم هدیه دادند که به نظرم قابل تقدیر هست.

بعد از طراحی لندینگ پیج در سایت لندین ، به سایت رقیب یعنی لندیک مراجعه کردم. بر خلاف سایت لندین که با استفاده از اکانت گوگل هم میشد ، حساب کاربری درست کرد ، در سایت لندینک از این خبرا نبود. البته علاوه بر ایمیل و شماره تماس ، هدف از ایجاد اکانت و اسم شرکت هم میخواست. محیط طراحی لندینک تخصصی تر و حرفه ای تر از لندین بود. قالب های رایگان و محیط المنتوری لندیک ، زمان بیشتری رو برای طراحی از من گرفت.بر خلاف لندین که آفر مدت زمان بالا بودن صفحه لندیگ 7 روزه رایگان داشت ، سایت لندیک 14 روزه پیشنهاد می داد و یه جوریایی تو این داستان مچ رقیبش رو خوابونده بود.درباره ی پشتیبانی لندیک با توجه به نبود چت آنلاین و سوق دادن مخاطب به سمت واتس آپ ، اما از نظر پشتیانی و خدمات پس ازفروش ، این لندین بود که جلوتر بود.

با مقایسه تعرفه ها و قیمت های هر دو سایت هم می توان نتیجه گرفت که با توجه به این که لندیک در زمان های محدود تر ، قیمت های مناسب تری رو ارایه میده و به نظر صرفه اقتصادی تری داره.


نتیجه گیری

به نظر من از هر دو سایت میتوان برای استفاده بلندمدت برای لندینگ پیج ها استفاده کرد اما اگر انتخاب با من باشه، من لندین رو با توجه به راحت تر بودن طراحی صفحه اولیه ، پشتیانی قوی و رابط کاربری اسون تر پیشنهاد می کنم.

مرسی که تا پایان با من همراهی کردید.











صفحه فرودعادل طالبیلندینگ پیجلندینلندیک
علاقه مند به حوزه دیجیتال مارکتینگ ! همواره در حال یادگیری...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید