ویرگول
ورودثبت نام
بنیامین
بنیامین
خواندن ۶ دقیقه·۳ سال پیش

قرنطینه ، گلدن تایم پیشرفت

اواسط روزهای سرد زمستونی سال قبل بود که با حس خستگی از ترم قبل ، از جهرم با هوای معتدل زمستونیش به شیراز که اون روز مثل عروس با یه تور از برف شده بود اومدم. برف! مگه میشه برف باشه و به فکر استوری نباشیم؟

چه حس خوبیه که با دستایی که تو هوای برفی، یخ زده ، ۱۵ ثانیه ضبط کنی و بعد با برنامه splice ادیتش کنی و آهنگ برف بابک جهانبخش رو بهش اضافه کنی !

اما این حس گرم و خوش از سرمای برف دوومی نیاورد و جای خودش رو به زندگی سرد بعد از قرنطینه ی کرونا داد.برای من که تا اسفند ماه فرجه امتحان علوم پایه ام بود و برنامه ی بیرون رفتن نداشتم و امیدوار به برطرف شدن بیماری و قرنطینه بعد از اسفند بودم سخت نبود ، اما زهی خیال باطل...!

یک ماه ، بهترین و تنها دوستای من جزوه ها و اپلیکیشن آموزش آناتومی Atlas روی گوشیم بودن . اپلیکیشنی که برنده ی digital health award application شده و بصورتی طراحی شده بود تا ماهیچه ها و مفاصل و استخوان ها و اتصالاتشون و عملکردشون رو بصورت دقیق و حتی بصورت انیمیشن و AR نشون بده و منو از هر کتاب گرون قیمت اطلس آناتومی بی نیاز کنه.

Atlas anatomy
Atlas anatomy


قابلیت AR
قابلیت AR


ترکیب AR  و انیمیشن
ترکیب AR و انیمیشن

روزها به همین منوال گذشت تا روز قبل از امتحانی که براش یک ماه خونده بودم رسید و اون روز اطلاع دادن که امتحان به خاطر کرونا لغو شده و دانشگاه هم مجازی شده.

اون موقع بود که وقت این رسیده بود تا رفیق شفیقم ، همدم لحظه به لحظه های من یا بهتره بگم ، یه پله برای پیشرفت کردن من و یه پارو برای پیش رفتن تو دریای موفقیت باشه.
اول از همه با اپلیکیشن duo lingo شروع کردم تا زبان ترکی استانبولی رو باهاش یاد بگیرم، این یعنی روزی نیم ساعت با بهترین اپلیکیشن آموزش زبان که امکان آموزش زبان های فرانسوی و آلمانی و35 زبان دیگه رو هم بصورت رایگان داشت وقت بگذرونی. در کنارduo lingo ، برنامه ی مکمل اون ، یعنی Tinycards رو نصب کردم که طوری طراحی شده بود تا به صورت بازی های جذاب ، آموزش های duo lingo رو مرور میکرد ، این ها یعنی استفاده ی عالی از وقتم و آموزش زبان مورد علاقم بصورت بازی به هدف ارائه پروپوزال و تحقیق به زبان ترکی . جدا که به دل میشینه ! بی خود نیست که این اپلیکیشن لقب worlds most downloaded education app رو به خودش اختصاص داده.

Duolingo
Duolingo

اما بقیه ی این زمان طلایی روزانه چی ؟

اون روز ها بازار بورس بین مردم جذاب شده بود و خب برای ورود به هر کار ،آموزش اون از واجباته . پس شروع به دیدن تحلیل تکنیکال روی گوشی و تمرین اون روی اپلیکیشن meta trader یعنی بهترین برنامه ی تحلیل تکنیکال که همه اندیکاتورها رو داشت ، کردم.این کار سخت ترین کار برای من بود تا روی ۴.۷ اینچ صفحه تحلیل کنم و خط مقاومت و حمایت بکشم و سخت ترین کار برای رفیق شفیقم بود تا بتونه این حجم تحلیل رو که ازش میخواستم انجام بده. گاهی خودش از اپلیکیشن تحلیل بیرون میومد ، انگار که میگفت بسه بابا لپتاپ گیمینگ که نیستم. ولی با این وجود مثل همیشه رفاقتش رو به من ثابت کرد و پا به پا پیش اومد.

metatrader
metatrader

روز ها می گذشت و خیلی وقت بود که قرنطینه فرصت گرفتن عکس از طبیعت و مسافرت و اشتراک گذاشتن اون ها تو اینستاگرام رو ازم گرفته بود . فکر کنم داغ دل خیلیا تازه شد ، درد مشترک است فریاد میزنمش. اما باز هم قرنطینه این چراغ رو تو ذهنم روشن کرد که چرا روی عکس های یک سال پیش وقت نذارم و با ادیت کردن ، منتشرشون نکنم ؟یعنی وقت آموزش ویرایش عکس رسیده؟ واقعا که عدو (کرونا) شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

اون لحظه بود که با pics art آشنا شدم ، یه برنامه با افکت های رایگان و امکان یاد گیری و آموزش راحت و در نوع خودش بهترین ، که بعد از ادیت کردن عکس ها و بازخورد گرفتن از پست های به اشتراک گذاشته شده ، یه حس درجه ی یک ادیتور حرفه ای بودن بهم دست داد، واقعا که شما رو به تجربه ی این حس دعوت میکنم .وقتی تو مسیر ادیت عکس پیش میرفتم گاهی این نکته به ذهنم میرسید که کاش یه دوربین نیکون p1000 داشتم تا باهاش کیفیت عکس هام بهتر بود ، آخه یا یه کاری رو نباید انجام بدی یا باید به بهترین وجه و کیفیت ممکن انجامش بدی . این بار هم دنیای اپلیکیشن کار منو لنگ نذاشت . اپلیکیشن remini که یه اپلیکیشن فوق العاده و با تاثیر شگفت انگیز روی کیفیت عکس بود رو پیدا کردم، این جاست که آدم میگه آفرین به دنیای تکنولوژی و دوست داره که این برنامه رو منحصرا فقط خودش داشته باشه.

picsart
picsart
remini
remini

اکثر ما کلاس زبان رفتیم و توانایی ترجمه متون انگلیسی رو داریم اما در واقع وقتی که تو عمل از علممون استفاده نکنیم با کسی که اون علم رو نداره فرقی نداریم. پس به این فکر افتادم که چرا از توانایی ترجمه کردنم استفاده نکنم و تو سایت های دورکاری عضو نشم؟ تو قدم اول دنبال بهترین سایتی که مترجم استخدام می کرد گشتم و با یه سایت خدمات مجازی به اسم translatorscafe آشنا شدم که ترجمه متون هم از زیر مجموعه خدماتشون بود.برای ثبت نام توی اون سایت نیاز به حساب PayPal بود که وقتی دنبال نحوه ایجاد حساب PayPal میگشتم با پیج ویرگول آشنا شدم و تونستم یاد بگیرم که چطور حساب ایجاد کنم و جالب و شاید باورنکردنی این بود که همون روز چند تا پیشنهاد کاری برام ارسال شد و همکاری من با این سایت شروع شد.

همه ی این مدت ارزش دنیای تکنولوژی و رفیقم که با سلامت باطری ۸۰ درصد از شروع قرنطینه تا سلامت باطری ۷۰ درصد تا الان با من پیش اومد رو بهم ثابت کرد. این انگیزه و هدف یادگیری و تحلیل ، بهونه گیری هایی مثل دوربین گرون قیمت یا الزام به داشتن لپتاپ مناسب تحلیل یا رفتن به کلاس زبان های حضوری رو کنار گذاشت و امروز هم همین انگیزه ، من و رفیق شفیقم رو تو روز تولدم با تشویق از طرف پیج آقای چرکچی ، و در حالی که منتظر شروع ترم حضوری در هفته بعد تو بیمارستان و خدمت رسانی پیش عزیزان بیمار کرونایی هستم ، پای نوشتن تجربیات روز های قرنطینه ام گذاشت.

امیدوارم اپلیکیشن ها و سایتی که برای من کاربردی بود و معرفی کردم بتونه از نظر علمی و حتی اقتصادی براتون مفید باشه.




این اولین نوشته ی من تو سایت ویرگول بود،با من همراه باشید ، چون کلی آموزش و ترفند های ساده و کاربردی و باحال picsart و remini تو چند پست آینده منتظر شماست و شاید در کنارش آموزش نکات طلایی ابداعی تحلیل و آنالیز بازار بورس رو گذاشتم و البته گاهی با یه پست از سبک زندگی و روزمرگی این روزهای کرونایی تو بیمارستان، شما رو هم همراه لحظه های این چنینی می کنم.و البته امیدوار به اینکه پست آینده یه پست از تجربه ی کار کردن با هدیه احتمالی از طرف ((سامسونگ)) باشه .





روایتگرباشروایتگر باشعکاسیدنیای تکنولوژیپزشکی
دانشجوی پزشکی و علاقمند به دنیای تکنولوژی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید