ویرگول
ورودثبت نام
مژده جولائی
مژده جولائی
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

ایده و نوآوری

سلام و درود خدمت هم وطنان گرامی🙏🏻❤️

امروز میخواستم درباره نوآوری و ایده یابی تجربه های خودم را در اختیار شما قرار دهم.

اولین سوالی که پیش می آید این است که ایده چیست؟نوآوری چیست؟از نظر من ایده ها زمانی متولد میشوند که مشکلی پیش میاد و مغز شروع به ساختن سناریو و راه حل برای حل کردن آن مشکل می‌کند.ایده ها هم نیز به دو دسته تقسیم میشوند یکی آنهایی که ساخته شده آمد دو آنهایی که نو هستند اما از نظر من حتی اگر ایده های که ساخته شده اند را تغییر دهیم و چیز جدیدی خلق کنیم نیز نوآوری محسوب می‌شود.حالا سوالی که پیش میاد این است که آیا همه خلاق هستند و همه ایده دارند؟بله اصلا دلیل این همه پیشرفت انسان توانایی حل مسأله برای مشکلات بوده است و این نیز در ژن تمامی ما انسان ها هست فقط باید تمرین داشته باشیم.به عنوان مثال اولین تمرینی که خودم همیشه برای آن ایده به ذهنم می‌رسد این هست که سوال میکنم،چون مسائل و مشکلات به دنبال ما نمی آیند و ما باید پیگیر آنها باشیم مثلا با خودم می‌گویم اگر این وسیله به آن شکل باشد چگونه میشود؟چطور میشود اگر فلان وسیله ویژگی های دیگری نیز داشته باشد برای مثال فردی که موبایل های لمسی را اختراع کرد با خودش گفت اگر به جای فشار دادن دکمه به راحتی به صفحه موبایل دسترسی داشتیم چه میشد؟و...

تمرین بعدی تمرین کاش هست،شما در طول روز از خودتان یا دیگران حتما چندین بار کلمه ای کاش را می‌شنوید ولی از کنار آن رد میشوید اما این کلمه بسیار بسیار کاربردی است چون خودش یک صورت مسأله است برای مثال مخترع لامپ با خودش گفته کاش می‌توانستم نور بیشتری داشته باشم نوری که تمام نشود‌ و اینگونه ایده چراغ به سرش زده است.

نکته بعدی که خودم بسیار دیگر آن بودم این است که ممکن است ایده ای که به ذهن شما می آید به ذهن دیگران هم خطور کند و بعضی ها سرمایه و منابع کافی برای ساختن آن را داشته باشند ولی شما نباید نگران باشید چرا؟مثلا شما میدانید که کسی که تلفن را اختراع کرد چه کسی بود؟خیر ولی حتما گوشی اپل را میشناسید پس این نشان میدهد که ایده ها همانطور که متولد شده اند نمی‌مانند و باید ارتقا پیدا کنند تا بتوانند باقی بمانند و یا به عنوان مثال شما اولین موبایل فروشی شهرتان را میدانید که چه کسی بوده و کجا بوده؟خیر ولی حتما میدانید که پیشرفته ترین و به روز ترین موبایل فروشی شهرتان کجاست و چه محصولاتی دارد پس نتیجه میگیریم که باید در دنیای امروزه در مورد ایده هایمان به روز باشیم❤️

من مژده جولائی هستم یک مخترع 18ساله اگر سوالی درباره ایده و نوآوری و اختراع داشتید خوشحال میشوم کمک کنم🙏🏻

صفحه اینستاگرام 👇🏻

https://www.instagram.com/mozhdeh__joolaey?igsh=ankyejU2cW5zbzFx



مخترعایدهایده پردازیمژدهجولایی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید