ویرگول
ورودثبت نام
مژده جولائی
مژده جولائی
خواندن ۲ دقیقه·۶ ماه پیش

تمرین ایده پردازی

در مقاله قبلی توضیح دادیم که برای ایده پردازی چه کار هایی باید انجام دهیم که در ادامه آنها را مرور خواهم کرد.ولی سوالی که پیش می‌آید این است که چرا باید ایده داشته باشم؟چرا باید نوآوری داشته باشم؟پاسخ این سوال واضح است زیرا موفق ترین انسان های جهان از جمله ایلان ماسک،مارک زاکربرگ و... تمامی کارآفرینان از ایده هایشان برای دست یابی به اهداف استفاده میکنند،دنیای امروزه دنیای ایده و ایده پردازی است هر روز خبر تکنولوژی ها و محصولات نو را میشنویم و کسی موفق است که ایده داشته باشد و نوآوری تا تبدیل به کار آفرینی شود،حتی در آینده نزدیک شغل هایی همانند دکتری،پرستاری،وکیل و....از بین میرود ولی افرادی در عرصه شغل خود حتی با وجود هوش مصنوعی میمانند و موفق می‌شوند چرا چون هوش مصنوعی جای مشاغلی قرار میگیرد که فقط از یک سری دستورالعمل ها پیروی میکنند و هیچ چیز جدیدی ارائه نمی‌کنند ولی اگر اشخاص ایده های نو داشته باشند به راحتی از هوش مصنوعی جلو میزنند.

تمرین اول ایده پردازی:ساخت مسأله و مشکل بود در واقع ما می آمدیم و با خود می‌گفتیم اگر در این شرکت فلان چیز به صورت خودکار بود چه میشد؟یا اگر برای مثال نقاشی ام را از ذرات میکروسکوپی الهام می‌گرفتم چگونه میشد؟ و....

تمرین دوم:آوردن کلمه کاش،ای کاش بود که ما در طول روز چندین بار آنرا به زبان می آوریم ولی نمی‌دانیم این کلمه چقدر قدرتمند است و ذهن را باز میکند.به عنوان مثال مخترع ماشین با خود گفته است کاش می‌توانستم سریع تر به محل کار خود برسم و ایده ماشین به سر او زده است.

تمرین سوم: یادگیری است،بله درست خواندید یادگیری مطالب جدید ایده های جدیدی به ذهن شما می آورد مخصوصا یادگیری هنر،موسیقی،زبان و... چیز هایی که قبلاً با آنها آشنا نبوده آید.من خودم به صورت تخصصی در زمینه موسیقی تنبک کار کرده ام و نمیدانستم که خلاقیت من از کجا می آید اما هنگامی که موسیقی را آموزش دادم و تغییرات شاگردانم را دیدم متوجه شدم که بله موسیقی کار خودش را کرده است.

تمرین چهارم:فکر کردن به تغییر اختراعات و ایده های دیگران است،این از خود اختراع کردن هم مهم تر است زیرا ما برای ارتباط دیگر از اولین موبایل های که در بازار آمده بود استفاده نمی کنیم ولی از جدید ترین مدل های گوشی استفاده میکنیم،پس تنها چیزی که لازم دارید یک برگه و خودکار است که ایده های دیگران یا حتی ایده های قبلی خود را بنویسید و از خود سوال کنید که چه چیزی به این اضافه کنم بهتر میشود؟یا چه چیزی از آن کم کنم بهتر میشود؟برای مثال مخترع گوشی های لمسی با خود گفته است چه چیزی از این تلفن کم کنم بهتر میشود و بله دکمه های گوشی را حذف کرده است یا مخترع ماشین های خودران با خود گفته است چه چیزی به این اضافه کنم بهتر است؟بله خودران بودن آن

من مژده جولائی هستم مخترع 18ساله خوشحال میشوم در زمینه ایده و ایده پردازی به هم وطنان عزیزم کمک کنم❤️


صفحه اینستاگرام 👇🏻

https://www.instagram.com/mozhdeh__joolaey?igsh=ankyejU2cW5zbzFx



هوش مصنوعیمخترعمخترعایدهمژده جولاییمژده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید