ویرگول
ورودثبت نام
پسر لینوکسی
پسر لینوکسی
خواندن ۱۷ دقیقه·۲ سال پیش

چطور برای همایش و کنفرانس پوستر تهیه کنیم

ارائه پوستر در یک کنفرانس علمی می‌تواند یارای پژوهشگران نوکار در ایجاد فرصت‌های گرانبها، تمرین مهارت‌های ارتباطی، دریافت فیدبک از پژوهش‌شان و گسترده‌تر کردن شبکه ارتباطی آنان گردد. «با بحث در مورد کارم با تک تک پژوهشگران دیگر، دریافتم که می‌توانم دریابم که کدام قسمت کار من خوب است و کدام قسمت نیاز به کار بیشتر دارد» این گفته آئورا آلنسو رودریگز، دانشجوی دکتری منابع طبیعی در دانشگاه ورمونت است. او همچنان گفت که «این گفتگوها توان ایجاد الهام ایده‌های پژوهشی جدید و قدرت ایجاد ارتباطات جدید دارند.»

بله، زمان‌هایی هستند که امید چندانی از ارائه یک پوستر حاصل نمی‌گردد. «به خاطر دارم که یک بار چند ماه روی یک پوستر کار کردم و تنها چند نفر از آن بازدید کردند و درباره‌اش با من صحبت کردند»، رودریگز گفت. «این یک خاطر بد بود». این شکست برای او نور امید بود، چون دریافت که ارائه پوستر به همان اندازه تهیه کردن خود پوستر مهم است و باید بدان ارزش داد.

اما تدارک دیدن و وقت گذاشتن برای ارئه یک پوستر موثر زیاد کارا نیست، چرا که باید استراتژی‌های مختلف را در نظر گرفت. برای مثال باید در نظر گرفت که این پوستر به صورت حضوری ارائه می‌شود یا به صورت مجازی. استراتژی‌های در میان دانشمندان رشته‌های مختلف متفاوت است. پس در اینجا نظرات متخصصین برتر رشته‌های علمی دنیا در رابطه با استراتژی‌ها و نکاتی که باید در کنفرانس‌ها رعایت کرد آورده شده است.

برای آماده کردن یک پوستر معمولا چقدر زمان و برنامه‌ریزی لازم است؟

برای من طراحی پوستر معمولا یک تا دو هفته زمان می‌برد. ابتدا تصمیم می گیرم می خواهم مخاطبین من روی چه یافته‌هایی تمرکز کنند، آنچه تجسم می‌کنم یارای من در ارائه اطلاعات می‌شود. سپس با کاغذ و مداد، سه چهار تا لایه محتمل می سازم. یکی از آن‌ها اسکلت است، به سراغ کامپیوتر می روم و پوسترم را می‌نویسم، در ابتدا هر چیزی را فقط سیاه و سفید نگه می‌دارم. گام آخر برای من اظافه کردن من و رنگ‌بندی کردن پوستر من است.

مارتینا مارتین، دانشمند زیست ساختاری محاسباتی در موسسه پژوهشی Scripps و سرپرست علم بینایی ماشین در 3D Protein Imaging

در کل بین ۴ روز تا ۱.۵ هفته وقت برای تهیه یک پوستر می‌گذارم. در گام نخست محتوا را outline می‌کنم و سپس یک تمپلیت سریع بر روی یک کاغذ از اینکه پوستر چطور به نظر برسد می‌سازم این کار موجب می‌شود آزادی خلاقیت بصری را حفظ کنم. سپس از یک همکار که در طراحی و گرافیک خبره است مشاوره می‌گیرم. حداقل یک هته برای چاپ رزرو می‌کنم، تا اطمینان حاصل کنم که همه چیز کاملا خوب است و اگر نیاز به تغییر باشد فرصت لازم برای اصلاح داشته باشم.

Mendy van der Vliet ، دانشمند سنجش از راه دور در وندرس

از آخرین چیزی که باید در پوسترم بگنجم شروع می‌کنم، دقت می‌کنم که چقدر زمان برای چاپ آن نیاز دارم. برخی دپارتمان‌ها خودشان چاپ کننده دارند که باعث می‌شود کار منعطف‌تر باشد. اگر از قبل داده‌هایم آماده شده باشد و فقط نیاز به اضافه کردن یا اصلاح برخی چیزها باشد، آماده کردن پوستر برایم بیشتر از یک روز طول نمی‌کشد. اگر اولین پوسترتان را آماده می‌کنید، حداقل بیش از یک هفته لازم دارید تا فرصت کافی برای گرفتن بازخورد و اصلاح پوسترتان داشته باشید.

ماکسول شفر ، همکار فوق دکترا در ژنتیک تکاملی و عصب شناسی در دانشگاه بازل

سعی می‌کنم حداقل چند هفته روی آن کار کنم. برای کنفرانس‌ها حتما راهنماهای فرمت‌بندی آن‌ها را چک کنید و ملاحظه کنید که چقدر زمان لازم است که اگر برای مثال یک پوستر از قبل آماده شده دارید را به فرمت آن کنفرانس در بیاورید. برای کنفرانس‌های آنلاین، زمان مورد نظر برای آپلود را در نظر بگیرید.

جک چان ، دکتری نامزد ایمنی شناسی سرطان در مرکز سرطان پیتر مک کالوم و دانشگاه ملبورن

چون من باید با همکارها و مربیان هماهنگ باشم، معمولا ۲۰ روز قبل از کنفرانس شروع به ساخت پوستر می‌کنم، تا فرصت کافی برای ساخت یک پوستر خوب داشته باشم.

LUIS QUEME ، مربی تحقیق در بیهوشی در بیمارستان کودکان سینسیناتی

محتوای پوسترتان را چطور انتخاب و ساختاربندی می‌کنید؟

بخش‌های اصلی که در یک پوستر می‌گنجانم عبارتند از، پس‌زمینه، روش‌ها، نتایج و مسیرهای کلیدی. در این بخش‌ها جنبه‌هایی از مقاله‌ام را که مستقیما با محدوده پژوهشی که در نظر دارم لینک می‌دهم. اگر محتمل باشد، روی پاسخ یکی از پرسش‌های پژوهش و گنجاندن سه نتیجه اصلی تمرکز می‌کنم. در یکی از تازه‌ترین پوسترها، تصمیم گرفتم هدف اصلی و یافته‌های اصلی را در یک بخش مجزا بالای بقیه بگنجانم تا پیام‌های اصلی بهتر برجسته شوند.

—Alonso-Rodríguez

در آغاز حرفه علمی خویش، گمان می‌کردم که باید در پوستر حداکثر داده‌های محتمل را گنجانید و همه فضاهای در دسترس روی پوستر باید پر شوند. اما با گذشت زمان آموختم که کمتر بیشتر است! یافته‌هایی که می‌خواهم در رابطه با آن‌ها صحبت کنم اولویت‌بندی می‌کنم. سعی می‌کنم حداثر سه موضوع اصلی در پوستر بگنجانم و تا آنجا که ممکن است متن را ساده نگه‌دارم. پوسترهای من کاملا به صورت مقدمه کوتاه، نتایج و خلاصه‌ای از نتجیه‌گیری ساختاربندی شده‌اند، از عنوان‌هایی استفاده می‌کنم که خود توضیح و حامل پیام هستند.

-مارتین

کوشش می‌کنم ارائه‌ای مناسب برای کسانی که در کنفرانس شرکت می‌کنم فراهم آورم. اگر انتظار داشته باشم که مخاطبان بسیار به جزئیات علمی علاقه‌مند باشند، روی توضیح پس‌زمینه و نشان دادن گام‌های پژوهشم تمرکز می‌کنم. اگر مخاطبان من بیشتر به مسائل جانبی مشتاق باشند، تصویر سازی کاربردها یکی از بخش‌های اصلی پوسترم می‌شوند. در آخر پس‌زمینه و مشخصات در مورد روش‌ها برای کسانی که به مسائل جزئی توجه می‌کنند می‌آورم.

—van der Vliet

گمان نمی‌کنم که یک پوستر نیازی به دنبال کردن ساختار مقالات سنتی داشته باشد، در اصل، فکر می‌کنم که می‌توانم به شکل متفاوتی پوستر را طراحی کنم. کوشش می‌کنم متن را تا جای ممکن به صورت خلاصه ارائه دهم و از اشکال نامترب برای ارتباط دادن یک یافته اصلی و اینکه چرا مورد علاقه است استفاده کنم. در هر شرایط از جدو‌ل‌هایی که حاوی داده‌ها هستند دوری می‌کنم، چون واقعا برای بازدیدکنندگان سخت است به آسانی اطلاعات از آن‌ها استخراج کنند.

-جوانا راماساومی، دانشمند AtLAST در مرکز فناوری نجوم بریتانیا در رصدخانه سلطنتی ادینبورگ

از خود می‌پرسم ۱- چه موضوع خاصی را ارائه می‌دهم ۲- دو تا سه مورد از آیتم‌های مهم پس ‌زمینه برای بیان این پژوهش نام ببر؟ ۳- یافته‌های کلیدی من چه هستند؟ ۴- چه داده‌هایی از این یافته‌ها پشتیبانی می‌کنند؟ به هر یک از این سوالات بخش جداگانه‌ای در پوستر اختصاص داده می‌شود. همچنین یک بخش کوچک برای نتیجه‌گیری، منابع (کمتر از ۶ تا) و سپاسگذاری در نظر می‌گیرم.

ماریسا کلاپسون، فوق دکترای شیمی آلی فلزی در دانشگاه ویندزور و مدیر عامل شرکت مشاوره ChemEscape.

جنبه‌هایی از داده‌هایم که مرتبط با مخاطبانم هستند گزین می‌کنم. در کل، خود را به سه شکل محدود می‌کنم، این سه شکل به گونه‌ای کنار هم قرار می‌دهم که انگار بخواهند داستان بگویند یکی را در آغاز و دیگری در میانه و یکی دیگر در پایان می‌نهم. در پوسترهای اخیر، بخش نتایج من حاوی هیچ توضییحی بیشتر از متن‌های راهنمای اشکالم نبود، چون باور دارم که داده باید خودش صحبت کند. همچنین جهد می‌کنم تعداد متغیرهایی که در اشاکل ارائه شود معدود باشد تا آسانتر تفسیر گردد.

چان

در دو سال اخیر، فرمت #betterposter را برگزیدم که محتوای کمتر را می‌گنجاند و لحن محاوره‌ای تری دارد. یک توصیف تک جمله‌ای از نتایجی که تقریبا نیمی از ناحیه کل پوستر را در بر می‌گیرد دارد. این بسیار قابل خواناتر و مناسب‌تر از عنوان‌های پوستر خشک معمولی است. سپس تنها از سه یا چهار شکل با توضحیات متنی و کپشن‌هایی برای بیان عمیق‌تر داستان استفاده می‌کنم.

ست جاست، مهندس نرم افزار اصلی در Proteome Software Inc.

چطور پوسترتان را می‌سازید؟ از چه ابزارها و نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنید؟

معمولا از نرم‌افزار اپن سورس Scribus برای ساخت پوستر استفاده می‌کنم. با یک گرید سه ستونه شروع می‌کنم، اما در این خصوص منعطف هستم. حاشیه‌ها و فضاهای خالی با اهمیت هستند و با آن‌ها می‌توان سلسله مراتب محتوا را مشخص کرد. عنوان باید واضح، با معنی و نسبت به بقیه مطالب بایستی بزرگترین سایز داشته باشد. مبنای پوسترم را بر استاس سوال پژوهشی و نتیجه‌گیری آن قرار می‌دهم و باقی محتوا را به شکل بصری با ترتیب درست می‌خوابانم. زمان زیاد صرف تایپوگرافی می‌کنم. فونت مناسب می‌تواند، دیوار غلیظی از متن‌ها را به چیزهایی که آسان قابل خواندن هستند تبدیل کند. با اینکه کار من تکیه کردن روی تصاویر زیبا نیست، یک پلات کلیدی یا یک اینفوگرافیک می‌تواند موثر باشد. منابع آنلاین بی‌شماری وجود دارد که تشریحات پیش‌ساخته شده‌ای در اختیار شما قرار می دهند که با ذکر منبع می‌توانید استفاده کنید از آن جمله Noun Project و Dimensions.com است. به خاطر داشته باشید که پوستر شما باید تا حد امکان برای تمام افراد در دسترس باشند، طرح‌های رنگی و متن‌های مناسب سازگار با کوررنگ‌ها باشد.

—Ramasawmy

از ویرایشگرهای گرافیکی برداری مانند Adobe Illustrator یا Affinity Designer برای ساخت پوستر استفاده می‌کنم. پاورپوینت یا Google slides برای آن‌ها که در مضیقه هستند گزینه‌های بدی نیستند. در کل، شما می‌خواهید پوستری ارائه دهید که میان ویژگی‌های بصری و فضاهای داده‌ای تعادل برقرار کنید. به جای گنجاندن چکیده، فضای آن را به نتایج‌تان بدهید و آن‌ها را بزرگتر و واضح‌تر نشان دهید. مطمئن شوید که متن و لیبل‌ها به خوبی از فاصله چند پایی قابل رویت است. سعی کنید تمام پوسترتان به گونه‌ای طراحی شود که خواندنش آسان باشد، این کار با شماره‌گذاری کردن بخش‌ها با اعداد با سایز بزرگ برای نشان دادن ترتیب مطالب به مخاطبان شما و همین استفاده از لیست‌ها (bullet-point) در مقدمه و نتیجه‌گیری شدنی است.

—Shafer

عاشق چیدمان‌های مزخرف و خلاقانه‌ام. مبتنی بر داده‌ام چیدمان را انتخاب می‌کنم ــ برای مثال، پوسترم حول یک تصویر جالب طراحی می‌کنم، یا سعی می‌کنم برای جذب بازدیدکنندگان تصاویر را به شکل غیر عرفی بچینم. قسمت یافته‌های مهم را تا آنجایی که بتوانم با فوت بزرگ و بسیار قابل خوان می‌نویسم. در طول سال‌های کارهای علمیم از نرم‌افزارهای متفاوت برای ایجاد پوسترها استفاده کردم که وابسته به لایسنسی بود که توسط موسسه‌ام تهیه شده بود. این نرم‌افزارها عبارتند از Affinity Designer , Adobe Illustrator , Pixelmator و Inkscapes . از وبسایت Coolors.co‌ برای انتخاب پلیت‌های رنگیم استفاده می‌کنم.

ــ مارتین

از LaTeX برای لایه پوستر و Inkscape برای ترسیم و گرافیک‌ها استفاده می‌کنم. دوست دارم از متن‌های با فونت بولد شده برای تاکید روی عبارت‌های کلیدی و رهبری تمرکز خواننده استفاده کنم. زمان زیادی صرف رنگ و شکل‌های اشکالم می‌کنم تا تضمین شود که سازگار و قابل خوان هستند.

—Just

پیشنهاد شما در خصوص یافتن چگونگی راهنماها برای ایجاد پوستر چیست؟

اگر نیاز به ایده در خصوص چیدمان پوسترتان دارید، یک جستجوی آنلاین ساده برای پوسترهای علمی انجام دهید. با سرپرست‌ یا استاد راهنمایتان مشورت کنید تا ببینید آیا موسسه شما تمپلیت دارد که شما بتوانید یا نیاز باشد از آن استفاده کنید، این تمپلیت‌ها غالبا شامل لوگوها و طرح‌های رنگی خاص هستند.

— Mangala Srinivas، استاد زیست شناسی سلولی و ایمونولوژی در دانشگاه و تحقیقات Wageningen و مدیر ارشد علمی Cenya Imaging

به شدت از همکاران و مربیانم استفاده کرده‌ام و همچنین توصیه می‌کنم تا جایی که می‌توانید درمورد بصری‌سازی و ابزارهایی که استفاده می‌کنید مطالعه کنید. برای مثال کتابخانه Matplotlib مستندات خوب و عمیقی در مورد چگونگی استفاده از رنگ‌ها و ایجاد گرافیک‌های موثر دارد. همچنین زمان زیاد صرف دریافت الهامات از هر جا می‌کنم. برای مثال هشتگ توییتر betterposter# خوب به نظر می‌رسد. همچنین به بررسی مقالات کنفرانس‌ها، مقالات ژورنال‌ها و کتاب‌ها می‌پردازم تا پوستری جذابی که روی چیزهای درست تاکید می‌کند بسازم.

—Just

وبلاگ Zen Faulkes’s یکی از ابزارهای بسیار مفید است که پیدا کردم، در این وبلاگ بهترین پوسترها، با پیشنهادهای عالی می‌توانید پیدا کنید. در رابطه با تایپوگرافی کتاب Ellen Lupton و وبسایت Thinking With Type عالی است.

—Ramasawmy

اگر پوستر عالی‌ای ببینم سعی می‌کنم نوت‌برداری کنم و در ایده‌هایم از آن استفاده کنم.

—Queme

در ورک شاپ‌های مربوط به چگونگی ایجاد ارائه معمولا نکات مفیدی در این خصوص ارائه می شود. به نظر من آن‌ها منابع عالی هستند. استانداردهای گروه پژوهشی خود را بررسی کنید و با دیگران در رابطه با طراحی یک پوستر خوب صحبت کنید.

—Clapson

پیشنهاد شما در رابطه با ماکزیمم کردن در طی جلسه ارائه پوستر چیست؟

همیشه گفتگو را با گفتن اینکه «دوست داری برویم این پوستر را مرور کنیم؟» شروع می‌کنم. این کار به شما امکان می‌دهد داده‌ها و یافته‌های با اهمیت را برجسته کنید، هیجان شما چیزی است که واقعا مردم را به سمت خودش می‌کشد. اغلب، بازدیدکنندگان به جای اینکه از محتوای پوستر شما بپرسند از خودتان می‌پرسند و سعی می‌کنند بیشتر شما را بشناسند. اما مطمئن شودید که پاسخ‌های آماده در مورد سوالاتی که مربوط به شکاف‌ها در پژوهش‌تان هستند داشته باشید.

—Clapson

چیزهای زیادی وجود دارند که می‌تواند پوستر شما را بسازد یا بشکند. برخی از این عوامل شانسی هستند، مثل زمان و روز ارائه پوستر، محل ارائه، افراد پیرامون. اگر پوستر شما نزدیک به یک گروه پژوهشی مشهور است، بازدید کننده‌های فراوانی پوسترتان را می‌بینند، اما این ازدحام زیاد موجب عدم تخمین واقعی می‌شود و بررسی پوستر شما را مشکل می‌کند. با بهینه کردن عواملی که می‌توانید کنترل کنید، شانس را برای خود بخرید. طراحی‌تان را از لحاظ بصری جذاب بسازید، کنار پوسترتان بایستید، و اگر کسی می‌خواهد اطلاعات بیشتری بداند، یک کد QR برای پیش‌چاپ یا اطلاعات تماس خود اضافه کنید.

—Queme

یکی دو دقیقه پوسترتان را بررسی کنید تا احساس راحتی به شما دست بدهد. پوستر و طراحی شما باید مخاطبان حضور یافته را هدف قرار دهد. قالب‌های کنشی‌تر و واضح‌تر بهتر به رسیدن به این هدف کمک می‌کنند.

—Srinivas

ارئه پوستر حضوی واقعا رعب انگیز است، نمی‌دانید چه کسی می‌رود و می‌آید و نمی‌دانید چه سوالات مشکلی ممکن است بپرسند. پس علاوه بر تمرین سخنرانی، ذهنم را نیز آماده می‌کند، به خود خاطر نشان می‌شوم که اینجا برای مورد قضاوت قرار گرفتن نیامده‌ام، بلکه‌ آمده‌ام تا یاد بگیرم و پژوهشم را به اشتراک بگذارم. سپس برای ماکزیماز کردن رساندن پوسترم به دست افراد، پوسترم را بر چند کاغذ A4 می‌نگارم و به بازدید کنندگان می‌دهم. همچنین ایمیلم را در آن قرار می‌دهم تا هر کس خواست با من تماس بگیرد.

ــ مارتین

از رفتن به سوی عابران و شروع مکالمه هراسی به دل خویش راه ندهید! مخصوصا اگر این عابر کسی است که بازخورد او برای شما گران سنگ است. یک ورژن ۲ دقیقه‌ای، ۵ دقیقه‌ای و ۱۰ دقیقه‌ای از ارائه خویش مهیا کنید، چون مخاطبان فراوانی یافت می شوند که نه حوصله آن را ندارند زمان فراوان صرف بررسی پوستر شما کنند.

—Shafer

از آنجا رهیافت من چکاندن حداقل اطلاعات لازم در پوستر است، همیشه چیزهای مفید مثل داده‌ها و یافته‌ها و ایده‌ها در جیبم هستند. روی پوستر من کدهای QR گنجانده شده‌اند، این کدهای QR لینک‌های مستقیم به صفحات مختلفی برای ارائه توضیحات زیبا به مخاطب گرامی من هستند.

—Just

یکی از راهکارهای معرکه من پرسیدن از مخاطبینم از اینکه چقدر دانش زمینه‌ای در زمینه‌ای که من مطالعه می‌کنند دارند، این راهنمای من در ارائه‌هایم بود. کوشش می کنم دیالوگ محاوره‌ای با بازدید کنندگان داشته باشم و سعی می‌کنم، پرسش‌های جالب در مورد اینکه پس از این قرار است چه کنم و چطور آن‌ها می‌توانند مرا یاری کنند از من بکنند. بیشتر از هر چیز مهم است که به خاطر داشته باشم با مخاطبین‌تان مهربان باشید. مطمئن شوید که توجه کافی به دانش، زمان و توجه آن‌ها دارید.

—Chan

آیا تا به حال یک ارائه پوستر آنلاین داشتید؟ اگر چنین است، چطور کاری که برای یک کنفرانس حضوری انجام دادیدبرای ارائه آنلاین سازگار کردید؟

در واقع، همه ارائه من مجازی بودند. بیشتر از Gather استفاده می‌کنم که اجازه آپلود فایل‌ها به صورت PDF یا تصاویر با کیفیت می‌دهد. این پلتفرم یک آواتار در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن برای کنفرانس مجازی استفاده کنید. استفاده کردن از آن کمی زمان می‌برد، وبکم استریم‌ها فردی افراد دیگر، در صفحه شما به صورت پاپ‌آپ نمایش داده می‌شود. روز به روز استفاده از Gather و دیگر پلتفرم‌های مجازی بیشتر می‌شود و امید می‌رود که آداب مجازی نیز بهبود یابد.

—Chan

در Gather می‌توان با افراد مختلف تماس ویدیویی داشت که واقعا مفید است. یکی از ایده‌های خوب در حین تعاملات با افراد پیوند دادن به دیگر کارها و چیدن زمان ملاقات بعدی برای پاسخ به سوالات است. دیگر فرمت پوستر آنلاین که تجربه کرده‌ام توییتر است. پوستر را به صورت یک تصویر با کیفیت در قسمت پست توییت کردم و در کامنت‌ها تصاویری کوچک با نگاهی گذرا به محتوا قرار دادم. سرعت بالای توییتر برای جلسات آنلاین طلا است، چون به سرعت می‌توانید به سوالات پاسخ دهید. من در جلساتی شرکت کرده‌ام که از من در خواست کردند یک پوستر PDF‌با کیفیت بالا و یک ویدیو ی ۵ دقیقه‌ای با محتوای فایل‌هایی که آپلود کرده‌ام قبل از شروع جلسه تهیه کنم، سپس یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین برگزار می‌شود. پیشنهاد می‌کنم تا جایی که بتوانید برای جذب افراد بیشتر و بیشتر دیده‌ شدن پوسترتان در توییتر تبلیغ کنید.

—Clapson

وقتی که یک ارائه پوستر مجازی در Zoom‌ دادم، از حداقل متن استفاده کردم، چون خواندن از روی صفحه نمایش واقعا عذاب آور است. پژوهش من در رابطه با نرم‌افزار توسعه یافته در آزمایشگاه خودم بود، بنابراین دریافتم که ارائه دموهای زنده در طول جلسه ارائه پوستر و اشتراک گذاری صفحه‌ نمایشم در زمانی که از نرم‌افزار استفاده می‌کنم و همراه کردن مخاطبانم با کاری که انجام می‌دهم بسیار مفید است.

—Maritan

یک ارائه پوستر مجازی یک کار چالشی است چون فضا بسیار محدود است – هر چیزی در پوستر شما باید روی نمایشگر‌های کوچک لب‌تاپ‌ها قابل مشاهده و قابل خوان باشد. سعی می کنم شکل‌ها و نمودارها بزرگ طراحی کنم و حداقل اطلاعات ممکن را در آن بگنجانم. جریان داستان را ساده می‌کنم و سوال پژوهشی و یافته‌های مهم در بالای پوستر هایلایت می‌کنم تا تضمین شود که واقعا به آسانی قابل شناسایی هستند. سعی می‌کنم از رنگ‌هایی استفاده کنم که در نمایشگرهای کامپیوتر نه زیاد روشن و نه زیاد کور به نظر برسند.

—Alonso-Rodríguez

وقتی که بخواهم یک ارائه مجازی داشته باشم، پوسترهایم را بسیار کوتاه و بصری می‌سازم و لینک‌های قابل کلیک زیادی به مقالات مرتبط و اطلاعات اضافی در آن می‌گنجانم.

Ramasawmy

پیشنهاد تا جایی که رسانه اجازه می‌دهد منعطف باشید. گیف‌های انیمیشنی یا ارائه پیش‌ ظبط شده تهیه کنید تا مخاطبان‌تان در زمانی که آنلاین نیستید بتوانند با کار شما درگیر شوند. سپس، در طول ارائه‌تان، تا جایی که می‌توانید با چک کردن مخاطبان‌تان و سوال از آن‌ها درگیر باشید. از ارائه تصاویر مکملی از کامپیوترتان یا به اشتراک گذاری کی پنجره مرورگر برای گفتگو در رابطه با مقاله‌تان نترسید. فقط مطمئن شوید که دسک‌تاپ تان مرتب است.

—Shafer

در چند ارائه مجازی‌ای که داشتم از مکالمه‌های از پیش ظبط شده استفاده کردم. زمان ارائه معمولا محدود به ۵ دقیقه است، و این شمار ا وادار می‌سازد که به دقت کلماتی که می‌خواهید بگویید انتخاب کنید. همچنین چند ارائه زنده داشتم و در این موارد مشکلات فنی کابوسهای وحشتناک و خسته‌کننده هستند. همه چیز را کنترل کنید. مطمئن شوید که اتصال اینترنت خوبی دارید تجهیزات شما در یک ساعت قبل از ارائه‌تان هیچ مشکلی ندارند.

—Cheme

به عنوان یک بازدید کننده از یک جلسه ارائه پوستر، آیا نا امیدی از یک پوستر تجربه کردید که بخواهید به ارائه دهنده‌اش تذکر دهید؟ چه پیشنهادهای دیگری دارید؟

پوسترهای با متن فراوان در فونت‌هایی با اندازه کوچک و خطاهای املایی فراوان بهانه‌ای برای من جهت تذکر به ارائه دهنده می‌شود. از کارتان با یک پرینتر معمولی پرینت بگیرید و اندازه فونت‌ها را چک کنید. بک آپ گرفتن از پوسترتان فراموش نکنید.

—Srinivas

عدم مقدمه‌های مناسب در پوسترهای که موضوع بسیار خاص با اصطلاحات تخصصی فراوان دارند مرا ناامید می‌کردند. مطمئن شود که پوستر شما به آسانی قابل درک است.

—van der Vliet

سعی نکنید در پوسترتان کاغذ بچسپانید، اطلاعات خوب فراوانند. بگذارید یافته‌های موثر شما بدرخشند، در هنگام صحبت می‌توانید جزئیات را بیان کنید.

—Queme

مهم‌ترین چیز برای ارائه یک پوستر موفق، مشتاق بودن و قابل دسترس بودن است. اگر مردم شما را مشتاق ببیند، مهیج شده و جذب می‌شوند.

—Maritan

یکی از نکات منفی در بازدید از پوسترها این است که هیچ کس در کنار پوستر وجود ندارد. می‌توانی کی پوستر اعجاب انگیز بسازی، اما اگر آنجا نباشی چندان مفید نیست. یا در کنار پوسترت هستی، ولی مشغول حرف زدن با دوستانت هستی. مطمئن شوید بیش از آنکه با دوستان‌تان باشید با بازدیدکنندگان باشید تا یک شبکه علمی خوب برای خود بسازید.

Clapson

از شکست یا مبارزه با ارئه‌تان نترسید. شکست کمکتان می‌کند بیشتر یاد بگیرید و دیگر شکست نخورید.

—Shafer

پوستر
بیزینس را شروع کن حتی با فروش یک تکه سنگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید