ویرگول
ورودثبت نام
پسر لینوکسی
پسر لینوکسی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چه راهکارهایی برای رهایی از اعتیاد اینستاگرام می‌شناسید

یکی از واقعیت‌های زندگی من و زندگی بسیاری از کسانی که می‌شناسیم و بسیاری از کسانی که نمی‌شناسم آن است که گرفتار اعتیادی به نام اینستا شده‌اند.

اینستاگرام یک شی مخدر است که پس از نصب بر روی گوشی همراه، فرد را وادار می‌کند که ساعات‌های طولانی به صورت مکرر از آن برنامه استفاده کند، تا جایی که استانداردهای استفاده از تلفن همراه را زیر پا بگذارد و وقتش را از بین ببرد و چشمانش را به نابود دهد و باز دست از آن نکشد.

تخدیر اینستاگرام از ماهیت آن برمی‌خیزد. در اینستاگرام کاربران فیلم‌های جالب از خود در آن می‌گذارند، آن‌ها علاوه بر آنکه خود را به دلایل مختلفی چون کسب درآمد، شهرت و محبوبیت وادار به اینکار می‌کنند، افراد دیگر که از این برنامه صرفا برای گذراندن وقت استفاده می کنند را نیز گرفتار اعتیاد به اینستاگرام می‌کنند. در کنار این مسائل باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از کاربران صرفا برای یافتن اطلاعات مفید و شناختن افراد مفید و کلیپ‌هایی که واقعا بدان نیاز دارند رو به سوی اینستا می‌آورند، اما همین کاربران آگاه نیز گرفتار مخدر اینستاگرام می‌شوند.

تا وقتی که اینستاگرام خدمت شما است، بدان اعتیاد ندارید، اما واقعیت آن است که بسیاری از افراد که از اینستاگرام صرفا برای کارهای کسب و کارشان استفاده می‌کنند نیز گرفتار تله‌های مخدر اینستاگرام می‌شوند.

راهکارهایی زیادی برای مقابله هست، اما سازندگان پول دوست اینستاگرام برای فائق آمدن بر این راهکارها، راهکارهای بسیار هوشمندانه انتخاب کردند. از جمله آن پیشنهادهایی به عنوان اکسپلور، پیشنهاد افراد جدید و … است که با استفاده از تحلیل سنگین اطلاعات در شبکه‌های مجازی از جمله فیسبوک و خود اینستاگرم و واتس‌اپ و خرید اطلاعات شرکت‌های دیگر مانند گوگل و یوتیوب، سازندگان اینستاگرام توانستند و الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفته‌ای طراحی کنند که بتواند با درصد بالا آنچه کاربران علاقه دارند را بدان‌ها پیشنهاد دهند و آن‌ها گرفتار هر چه بیشتر مخدر اینستاگرام کند.

اما راهکار من این است: به خود مرتبا یاد آوری می‌کنم که سازندگان پشت اینستاگرام سعی در جمع آوری اطلاعات شخص مرا دارند و می‌خواهند من همیشه از برنامه‌های آن‌ها استفاده کنم. بنابراین هرگز به پیشنهادهای آن‌ها حتی اگر وسوسه کننده باشه گوش نمی‌کنم. با این حال این کار بسیار سخت است و می‌دانم که هر چه کنم آخر گرفتار آن می‌شوم. اما تمام سعیم را می‌کنم که هیچ گاه از یاد نبرم که برای چه وارد این برنامه شده‌ام و به دنبال چه هستم و هرگز از راه خود منحرف نشوم و به راه‌های دیگر نروم.

همیشه ساعت یاد‌آوری برای خود تهیه کنم که هر چند دقیقه یکبار به من یاد‌آوری کند که چه اندازه از اینستاگرام استفاده کردم و استاندارد استفاده از اینستاگرام در روز چقدر است و به من بگوید که تذکر دهد که برای چه کاری وارد اینستاگرام شده‌ام و یاد‌آور شود که وقتم را تلف نکنم و چشمانم را آسیب نزنم و برای پر کردن وقتم از کارهای دیگری استفاده کنم.

یکی از چیزهایی که موجب می‌شود سوی این مخدر روانه شوم، بسته شدن دست‌هایم و نتوانستن انجام کاری دیگری باشد. خوب وقتی گوشی در کنار من باشد و اینترنت رایگان داشته باشم و کار دیگری بنا به دلایل محیطی به ذهنم نرسد یا در ذهن بدون فکر من نرسد خوب مطمئنا به سوی این مخدر کشیده می‌شوم. پس از ذهن با فکر خودم استفاده می‌کنم و بررسی می‌کنم با توجه به این شرایط محیطی چه کارهای مفیدی می توانم انجام دهم.

حتما یک برنامه مدیریت وقت مانند پومودورو روی گوشی‌تان نصب کنید، اما واقعا یک برنامه خوب در این زمینه پیدا نکردم. اگر می‌شناسید بگویید.

خوب شما بگویید چه راهکارهایی برای غلبه بر اعتیاد به اینستاگرام می‌شناسید و روزانه چند ساعت از آن استفاده می‌کنید و آیا واقعا فکر نمی‌کنید که دارید عمر گرانبهای خویش را ضایع می‌کنید.

اینستاگراماعتیاد اینترنتیاعتیاد اینستاگرامکامپیوترچشم
بیزینس را شروع کن حتی با فروش یک تکه سنگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید