ویرگول
ورودثبت نام
مباحثه
مباحثه
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

ارزش پول قسمت اول

بعد از مطالعه خبر تبدیل ریال به بی ارزش ترین پول دنیا تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم

مردم ایران با ارزش پول و فراز و نشیب آن بسیار آشنا هستند هر روز زندگی آنان با این مسئله در ارتباط است کاهش ارزش پول همچون طوفانی در دریاست که قایق شکسته زندگی شان را در هم میشکند و مردم سعی می کنند با دست بردن به تخته پاره خود را به ساحل نجات برسانند اما .....

در ابتدا باید ببنیم که پول چیست و ارزش آن به چه معناست و کاهش ارزش آن یعنی چه و چه تبعاتی دارد

همانو طور که میدانید در ابتدا روابط اقتصادی با مبادله کالا با کالا انجام میگرفت به طور مثال شما میتوانستید با عرضه گندم خود شیرگاو به دست بیاوریدو یا با معاوضه اسب خود با یک تبر نیاز خود به تبر را بر طرف کنید بعد از گسترش جوامع و مشخص شدن معایب بسیار زیاد این روش جوامع به این نتیجه رسیدند که نیاز است تا این روش مبادله کالا با کالا حذف شود و روشی دیگر اجرا شود حال ببنیم ایرادات روش اقتصادی مبادله کالا با کالا چیست

1- در صورت نیاز یکی از طرفین به یک کالا ممکن است طرف مقابل به کالای شما نیاز نداشته باشدپس معامله صورت نمی گیرد به همین سادگی !!!!!!!!

به طور مثال شما نیاز دارو دارید و حاضرید برای به دست آوردن دارو شمشیر خود را به من بدهید ولی من نیازی به شمشیر شما ندارم پس در نتیجه به شما دارو نخواهم داد و معامله ایی صورت نخواهد گرفت

2-همه کالا ها از نظر ارزش و حجم و مقدار برابر نیستند تا قابل مبادله باشند

به طور مثال من نانوایی دارم و شما برای خرید نان به من مراجعه میکنید و 1 نان میخواهید ولی یک گاو به همراه خود آورده اید حال ارزش 1عدد نان با یک گاو برابر نیست و شما هم کالایی که ارزشی برابر با یک عدد نان داشته باشد ندارید پس باز معامله قابل انجام نیست

3-بعضی از کالا ها قابلیت نگه داری ندارند

باز به مثال قبل برمیگردیم من نانوایی دارم مردم دوست دارند هر روز مقداری شیر برای من بیاورند و نان تهیه کنند ولی من به کسی که شیر بیاورد نان نمی دهم چون من نمیدانم در پایان روز با 500لیتر شیری که ازمشتری های متفاوت گرفته ام و فردا هم فاسد خواهد شد چه باید بکنم در صورتی که گندمی که من در مغازه دارم قابلیت نگه داری بسیار بهتری دارد پس آن افراد خود زیرک پنداری که فکر کرده اند میتوانند شیر فاسد شدنی خود را به من غالب کنند و نان گندم تهیه کنند متاسفانه به مشکل خواهند خورد پس باز هم معامله قابل انجام نیست

4- حمل و نقل پول آسان تر است !!!!!!!!!!!!

اگر من نیاز به کوزه داشته باشم مجبورم شترم را باخود به بازار ببرم و در بازار بگردانم تایک کوزه فروش پیدا کنم

و کوزه تهیه کنم خب مسلما حمل چند سکه و یا تعدادی اسکناس برای من بسیار راحت تراز حمل یک شتر است

5-ریسک معامله زیاد میشود !!

مبادله کالا با کالا نیاز به شناخت انواع کالا ها و ارزش نسبی آن ها دارد و این کار زحمت و دانش بسیاری لازم دارد

شما باید انواع اسب و ارزش هر کدام و بیماری ها و خطرات آن را بشناسید شما باید انواع گاو و ارزش هرکدام و انواع بیماری های آن را بشناسید شما باید انواع گندم و ارزش هر کدام را بشناسید شما باید انواع لبنیات و ارزش هرکدام را بشناسید و.....................

به طور مثال من مقداری پارچه داشتم و باشخصی که گوسفند داشت مبادله کردم بعد از چند روز متوجه شدم آن شخص از من کلاه برداری کرده چون این گوسفند مریض بوده و گوشت آن قابل خوردن نیست خب پس اگر شما بخواهید جنسی از کسی تحویل بگیرید نیاز است تا آن را کاملا بشناسید ؟؟؟!!!!!

6-حجم کار و زمان لازم برای معاملات بسیار زیاد است

شما برای تهیه هیزم مورد نیاز یک گاو به همراه خود آورده ایید برای انجام این معامله نیاز است تا من گاو شما را کاملا بررسی کنم پس برای این معامله به یک نصفه روز زمان نیاز است!!
پس تا این جا دانستیم معامله کالا به کالا تا چه حد مشکل و پر ریسک و زمان بر است و تمام موارد ذکر شده بخشی از مشکلات و سختی های اسن نوع از معامله است پس به سادگی از همین جا میتوانید بفهمید کسانی که با کلمات دهن پر کنی چون تهاتر (مبادله) و یا مبادله و یا حذف پول و از این دست چرندیات به خورد جامعه میدهند تا چه حد میتوانند نادان باشند یا شاید هم خطر ناک و کلاه بردار و حیله گر !!!!!!!

قطعا در دنیای امروز با این حجم از وسایل و لوازم زندگی با این حجم از تنوع و تکثر انجام مبادله کالا با کالا به جهت حذف پول ایده از پیش شکست خورده است

به پایان بخش اول سلسله نوشتار های ارزش پول رسیدیم شما عزیزان هم میتوانید در این بحث شرکت کنید و نظرات خود را عنوان کنید

ادامه دارد...................

ارزشپول
بیایید با هم بحث کنیم برای به نتیجه رسیدن نظر شما بخشی از هویت این صفحه است
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید