ویرگول
ورودثبت نام
نرجس پوریاوی
نرجس پوریاوی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

آسیب‌هایمان را نیازاریم..

پذیرش آسیب‌ها باعث می‌شود آرام‌تر زندگی کنیم..
پذیرش آسیب‌ها باعث می‌شود آرام‌تر زندگی کنیم..

با وجود ضعف‌ها و ناتوانی‌هایت، باز هم دوستت خواهم داشت.

این جمله‌ را در دفترم نوشته بودم، وقتی آن را خواند به من گفت:

+ تو کتاب مارک منسن هم تقریباً چنین جمله‌ای دیدم که بعدش خودم یه یادداشت کوچیک کنارش نوشتم.

پرسیدم چی نوشتی؟

+ درمورد زندگیه خودم، اینکه ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌ها رو باید بشناسیم و بپذیریم.

- درسته، مصداق همون جمله که می‌گه: « وقتی کسی رو انتخاب می‌کنی، ضعف‌ها و آسیب‌هاش رو هم انتخاب کردی.»

و حرفم رو تأیید کرد.


همه‌ی ما آسیب‌پذیری‌‌هایی داریم که ممکن است در موقعیت‌های مختلف زندگی، خودشان را به ما نشان بدهند.

زمانی این خودنمایی آزاردهنده می‌شود که برای شناسایی و قبول آنها، تلاشی نکرده باشیم.

گاهی رفتارهایی را از فرد یا افرادی می‌بینیم که به‌شدت برای ما سنگین و غیرقابل تحمل هستند. حتی کسانی که آنها را به درستی نمی‌شناسیم و فقط اسم و فامیل آن‌ها را می‌دانیم.

این بخش از وجود ما نمی‌تواند آسوده و راحت در گوشه‌ای رها شود و ما را به حال خود بگذارد و هرچه بیشتر او را نادیده بگیریم، تلاش بیشتری می‌کند تا خودش را نشان بدهد و بگوید: من هستم و نمی‌تونی از دستم خلاص شی.

بیشترین زمانی که این آسیب‌ها خودشان را بروز می‌دهند، در ارتباط عاطفی است.

و آنجاست که شریک عاطفی ما متوجه می‌شود نه‌تنها آسیب‌های خودش بلکه آسیب‌‌های ما را نیز باید بپذیرد و تلاش کند از طریق آنها به ما زخم نزند.

این تناقض، زیباییِ ذاتی انسان را به بار می‌آورد.

یعنی با وجود قدرت؛ شهامت؛ اعتماد‌به‌نفس و توانایی، قسمت‌های تاریکی در وجودمان هست که نیاز به نوازش؛ درک شدن؛ پذیرش و دوست‌ داشته شدن دارند.

جنگیدن با این زخم‌ها آن‌ها را بهبود نمی‌بخشد. بلکه ما را ضعیف‌تر و ناتوان‌تر می‌کند.

نویسنده: نرجس پوریاوی


ارتباط عاطفی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید