ویرگول
ورودثبت نام
فراهوش
فراهوش
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

نحوه مطالعه دروس حفظی

سلام تو این قسمت قراره در مورد نحوه مطالعه درئس حفظی با هم صحبت کنیم

میهمان: رتبه 1 کنکور کارشناسی ارشد 99، دانشجوی رشته فلسفه از دانشگاه تهران

پادکست فراهوش | علیرضا حاتم | رتبه 1 ارشد
پادکست فراهوش | علیرضا حاتم | رتبه 1 ارشد


سلام بنده حاتم هستم دانشجوی ارشد فلسفه دانشگاه تهران و فارق التحصیل حقوق تهران سال نود نه کنکور ارشد را دادم با رتبه ۱ ؛ من اصولا فکر میکنم جز دروس محدودی در رشته انسانی بقیه دروس حفظی نیستند و باید فهمیده بشوند و شیوه ی دروس را باید آموخت و این دروس را نمی توان جز دروس حفظی دسته بندی کرد و لازم‌نیست فرآیند حفظ شدن را برای این دروس لحاظ کرد و جمع بندی برای این دروس قاعدتا ساده تر است آخه حفظ کردن فرآیندی از حافظه است و باید رجوع به آن حالت بشه برای یاد آوری اما در فهمیدن فرآیندی را عقلانی سازی کردیم و زمان پاسخ دادن از معلومات استفاده می کنیم .

تست لازمه یا صرفا خوندن کافیه

تست لازمه و بیشتر از خوندن احتیاجه متاسفانه چون در کنکور دیگه نبوغ احتیاجی نیست و فقط باید از معلومات استفاده کرد و مسلط بودن به مباحث به تست زدن احتیاج دارد

برای مرور تست زنی بسیار می تواند کند به طوری که در فاصله ۳ روز مباحث خونده شده بساری از مباحث از بین می رود و با تست زدن این مباحثی که خواندنیم دوباره مباحث با ذهنیت دوباره آگاه می شوید ؛ نحوه تست زدن و ... با این مباحث فراموش شده شناسایی می شود و با تست زنی روش خودمان را می‌توانیم پیدا کنیم و راه های رفته را مرور کنیم .

دروس حفظی باید بعد عید مطالعه شوند؟

برای دروس حفظی پیشنهاد میکنم بیشتر خوانده شود ؛ برای من خلاصه نویسی باعث کند شدن میشد ! پیشنهاد میکنم زیاد و با تند خوانی مطالعه شود و خودشان را معطل نکنند سر دروس و سریع تر درس های حفظی را مطالعه کنند که تاثیر بیشتری دارد .

جمع بندی ماه آخر

هر دوهفته دانش آموزان مباحث قبلی را با تست زدن یا آزمون دادن مرور کنند و نیاز به مرور بیشتری دارند ؛روش های دیگه ای میشه برای مرور و خواندن داشته باشند و افراد باید خودشان را بشناسند و پیشنهادات من و‌‌‌ ... چیزی بیشتر از پیشنهاد نیست و بچه ها باید امتحان کنند و بسجند و به خودشناسی برسند و یک روش را با تعصب ادامه ندهیم و تغییر روش را داشته باشیم و مشگل را پیدا کنیم و تغییر در آن ایجاد کنیم .

شاخه های رشته انسانی در دانشگاه

فرض را بر این می‌گذارم گه دوستان بنا بر علاقه و ... وارد رشته انسانی شدند و برای همین پیشنهاد میکنم که این را از من داشته باشید که رشته انسانی دارای اینده مطمئنی نیست و به نظرم افرادی که وارد این رشته می شوند چیز دیگه را بسجند با این اتفاق بچه ها می‌توانند اینده خودشان را بسازند !! سعی کنید انتخابی را که می کنید بیشتر نشات گرفته از خودتان باشه نه از خانواده و جامعه و ‌‌‌بازارو ...... و تحلیل شده نباشد ؛افراد شبیه هم نیستد و  خودتان را بسنجید و ببینید در ۶۰ سالگی دوست دارید کجا باشید .

من‌خودم در کارشناسی حقوق را انتخاب کردم اما الان پشیمون هستم و اگر برگردم عقب فلسفه را انتخاب می کردم تا اینکه بخوام ۴ سال از زندگی را روی رشته حقوق بگذارم به شما هم پیشنهاد  میکنم خودتان را بشناسد و ببینید که کدام رشته ها رادوست دارید ، دانشگاه های خوب رشته های کمی دارند من پیشنهاد میکنم به جامعه شناسی و فلسفه و رشته هایی از این تیپ هم نگاه کنید .

اگر عاشق کاری باشیم می توانیم سریع یاد بگیریم و چجوری بازار کار آن را پیدا کنیم پس سعی کنید با عشق علاقه وارد رشته بشید اینجوری می توانید بازار کار برا خودتون بسازید

نه‌ من اینجوری فکر نمیکنم که افراد بتونن خودشون را با بازار بسنجد و این بازاره که تعیین کننده است ، افراد استعداد خودشون را پیدا کنند و این را بدانید که این رشته به راحتی نمیتونه زندگی رویایی برای شما بسازه ! ما علاقه و سختی حین کار داریم و وقتی وارد رشته می شوند ممکنه سخت باشه , صعب العبور باشه و ‌‌‌ .... و انتهای این مسیر میتونه کمک کننده به خودتان و بقیه باشه .

حرف آخر

عاقلانه انتخاب کنند و مطالعات شخصی خودشان را ادامه بدهند و ....

علیرضا حاتمپادکست فراهوشپادکست کنکوریرتبه 1 ارشدحقوق
فراهوش رو فراموش نکنید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید