ویرگول
ورودثبت نام
فراهوش
فراهوش
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

هفته پایانی کنکور هفته طلایی

دوستان عزیز سلام

امروز قصد دارم در مورد هفته پایانی کنکور که هفته طلایی هم هست با شما صحبت کنم ؛ در این قسمت می توانید به خلاصه قسمت 13 پادکست فراهوش دل بسپارید ...




مهمان این قسمت از پادکست فراهوش آقای مهندس محمدامین هدایت؛ رتبه برتر کنکور سراسری 99 از دانشگاه صنعتی شریف رشته مواد هست


با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همه ی شنوندگان گرامی محمد امین هدایت هستم رتبه ۵۵۵ رشته ریاضی

پادکست فراهوش | محمد امین هدایت | مهندسی مواد شریف | پادکست کنکوری
پادکست فراهوش | محمد امین هدایت | مهندسی مواد شریف | پادکست کنکوری


ما یکی از مهم‌ترین‌ تایم های کاریمون تایم های آخر سال است که ما آن را در کنکور هفته طلایی می دانیم ؛ چون هر کاری که انجام میدیم برای برداشتش باید کارهای خاصی را حتما انجام بدیم که بتوانیم کارامون را با برداشت خوبی همراه کنیم ، برای آمادگی دروس و آمادگی ذهنی برای برای‌جلسه کنکور هفته پایانی کنکور یکی از هفته های مهم برای دروس مرور کردن است ! یکی‌از نکات مهم کنترل استرس و اضطراب است من توی دوستان خودم این را داشتم کسانی که یک یا چند سال قوی کار کرده بودند اما به خاطر عدم کنترل استرس نتیجه مطلوب نگرفتند .

پیشنهاد شما برای کنترل استرس چیه

ما برای هفته ی پایانی چند نکته مهم داریم یکی از آنها روز آخر‌است و روز قبل کنکور و معمولا فعالیت درسی نباید داشته باشیم و آمادگی ذهنی را افزایش دهیم کسایی که کنکور آزمایشی دادند تجسم روز کنکور را دارند و این نکته مهمیه ! یکی از پیشنهاد های من  فعالیت ورزشی ملایمه که بدن را از فکر کنکور بیرون بکشد تا بدن و ذهن به آرامش و قراری برسه تا بتونه روز کنکور خوبی داشته باشه ! ما باید به خودمان بگوییم ما نمیتونیم بیشتر یا کمتر از آنچه کار کردیم  جواب بدیم و نگرانی نباید داشته باشم که نمیتونم جواب بدم و یادت باشه تلاشت را کردی و بقیه چیزا سر جلسه کنکور مشخص میشه .

ما دوستانی داشتیم که میگفتن ما تو درس فیزیک مسلط ایم ولی چون تلقین داشتن که فلان درصد را میزنم و نتوانستن ؛ سر جلسه ریختن به هم ! آن درس خیلی سخت بوده و کل آزمون را خراب کردند ؛ ما باید با فکر باز سر جلسه حاضر بشیم و آمادگی هر اتفاقی را داشته باشیم بعضی وقتا کنکور آسون بوده و باعث شده بچه ها استرس بگیرند و یا سخت بوده که مثال فیزیک اش را گفتم .

یادمون باشه وقتی سخته برا همه سخته و نگرانی نداشته باشیم ، من خودم تو مدرسه جز رتبه های بالا نبودم ( جز ۱ تا ۵ نبودم )  ولی از خیلی بچه ها بهتر عمل کردم چون وارد جلسه که شدم وقتی سوالهای که اول سخت بود از آنها گذشتم.

مرور درسا تو هفته آخر

اکثر دانش آموزان تا حالا باید همه دروس را کامل خوانده باشند این افراد با تورق یعنی با ورق زدن و مرور نکات و نکاتی که زیرشون خط کشیدن میتوانند به تسلط برسند و اطمینان قلبی پیدا کنند ، یک سری دیگه نواقص مطالعاتی دارند به هیچ عنوان نباید سراغ آنایی که نرسیدن مطالعه کنند برند و با تورق نکات قبل را تثبیت کنند و با این کار اطمینان پیدا کنند .

خودم هفته آخر استرس نداشتم و خیلی برام عجیب بود که توقع نداشتم ولی نتیجه اش خیلی فوق العاده شد .

توصیه برا شب قبل کنکور چی دارید

ما روز قبل کنکور با یک سری از دوستان پیاده روی خوبی داشتیم ؛ بدن به یک خستگی رسیده بود که این کار باعث شد آرامش پیدا کردیم ؛ با دوستان بیرون رفتیم و همین شوخی ها باعث شد آرامش بگیریم ؛  از لحاظ معنوی رفتیم سر قبور شهدای گمنام و خیلی آرامش گرفتیم ؛ هر کس با راه متفاوتی میتونه آرامش بگیره و ....

نکته ای که به ذهنم رسید تغذیه روز قبل کنکور و نخوردن غذاهای سنگنیه باید غذاهای سبک و با فسفره بالا بخورن فسفود نخوریم و صبح کنکور صبحانه خوردن می‌تواند کمک کند و به مغز کمک فوق العاده می کند .

صحبت پایانی

تمام دانش آموزان عزیز به اندازه وسع خودشون زحمت کشیدن و ما در هفته آخر نمی توانیم تعییر زیاد ایجاد کنیم و از همون زحمتی که کشیدیم حداکثر استفاده را ببرید و به هیچ عنوان نا امید نباشیم و همین میتونه شما را از خیلی ها جلو بندازه من خودم این را تجربه را داشتم .

علیرضا حقیقت | دانشگاه شریف | ویرگول | پادکست کنکوری | فراهوش



پادکست فراهوشمحمد امین هدایتانگیزشیدانشگاه صنعتی شریف
فراهوش رو فراموش نکنید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید