ویرگول
ورودثبت نام
مرتضی آدینه
مرتضی آدینه
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

تغییر رام کتابخوان فیدیبوک

سلام به همه

من چند ماهی می شد که این دستگاه رو گرفته بودم

ولی از اون جایی که رام اصلی خود کتابخوان توسط فیدیبو قفل شده روش نمی شه هیچ برنامه ای نصب کرد،
فیدیبوک پشتیبانی ضعیفی داره و من نتونستم از مرورگرش استفاده کنم، چون بیشتر مطالعه من تحت وب هست، چندین مرتبه هم با پشتیبانی ارتباط گرفتم و ازشون خواهش کردم که هر چه سریع تر در قالب آپدیتی مشکل مرورگر رو حل کنن،ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

در نهایت من تصمیم گرفتم که رام رو تغییر بدم

نهایتا به یه مطلب در وبلاگی دسترسی پیدا کردم که سال هاست از کار افتاده

بالاخره با نویسنده اون مطلب ارتباط گرفتم و تونستم کتابخوانم رو تغییر رام بدم

خواستم مطالب ایشون رو این جا به اشتراک بزارم که تا اگر عزیزی خواست این کار رو انجام بده بتونه

فیلمی هم از کتابخوان خودم این جا می زارم تا با کار نهایی اشنا بشید

https://www.aparat.com/v/NRmYi/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1_%D8%B1%D8%A7%D9%85_%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D9%81%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9


در کل توصیه من اینه که اگه می تونید این تغییر رام رو انجام بدید حتما انجام بدید



هک کردن کتابخوان فیدیبوک


مدتی پیش کتابخوان فیدیبوک را تهیه کردم،

در نوع خودش خوب است ولی یک ایراد عمده دارد و آن ایراد این است که اندروید را محدود کرده است به اپلیکیشن فیدیبو و هیچ کار دیگری با اندروید (غیر از مرور وب و گالری) نمی شود کرد.


۰- این محصول توسط یک شرکت چینی ساخته شده و نسخه ارزان (با صفحه نمایش بی کیفیت) کتابخوان چینی Boyue T63 است.به لطف قابلیت های چیپ RK3026 استفاده شده در این کتابخوان (تبلت) اصلا نگرانی از برایک کردن دستگاه نداشته باشید و هر بلایی سر آن بیاورید به راحتی قابل جبران است

۱- قبل از هر چیز باید برنامه rkflashkit را نصب و اجرا کنید:

su -

git clone https://github.com/linuxerwang/rkflashkit

cd rkflashkit

./waf debian

pt-get install python-gtk2

dpkg -i rkflashkit_*.deb

۲- حال باید برای اطمینان یک بکاپ (دقیقا ۸ گیگ) از فیدیبوک بگیرید، برای  این کار از برنامه گرافیکی (با عرض پوزش) که در مرحله قبل نصب کرده اید استفاده کنید: در قسمت devices باید فیدیبوک شما شناخته شده باشد، اگر شناخته نشده است دکمه پاور و دکمه ورق زدن صفحات سمت راستی را با هم به مدت هفت ثانیه نگاه دارید. این کار را تکرار کنید تا نرم افزار فیدیبوک را بشناسد...


هماطور که در تصویر مشخص است نرم افزار فیدیبوک را شناخته است. سپس باید از تک تک پارتیشن های شناخته شده در قسمت NAND Partitions بکاپ بگیرید.

۳- نصب ریکاوری: برای این منظور باید ابتدا TWRP Recovery را از آدرس زیر دانلود کنید و با نرم افزار فوق به جای پارتیشن ریکاوری فلش کنید.

https://mega.nz/#!bqh1HIDa!7T4hqSABesK4dZE7hiN6kja3pXxfLNXgTlLzgAHGiZA

۴-برای ورود به ریکاوری کافی است گوشی را خاموش کرده و دو کلید چپ و راست و پاور را هم زمان نگاه دارید.


۵- برای روت کردن ای دیوایس لازم نیست کار خاصی انجام دهید (از عجایب امنیتی این دستگاه است!) این دستگاه به صورت پیش فرض روت شده است و فقط کافی است در لینوکس خود adb را با روش زیر فعال کنید:

disconnect fidibo

edit file: emacs -nw  /etc/udev/rules.d/51-android.rules

add this line:  SUBSYSTEM=="usb", ATTRS{idVendor}=="2207", MODE="0666"

save the file: C-X C-C

resztart ude: /etc/init.d/udev restart

connect fidibo

adb shell

enjoy

۶- برای تکمیل روت مجددا وارد ریکاوری شوید، سپس از ریکاوری خارج شوید و ریبوت کنید. قبل از ریبوت از شما می پرسد که SuperSu نصب شود؟ شما هم با کمال میل بگویید نصب شود!

۷- بگذارید فیدیبوک کاملا بالا بیایید. بعد در شل لینکوس دستور زیر را بزنید:

adb shell am start -n eu.chainfire.supersu/eu.chainfire.supersu.MainActivity

گزینه نصب از طریق TWRP را انتخاب کنید، فایلی دانلود می شود و سپس فیدیبوک ریبوت شده و فرایند نصب تکمیل می شود.


۸- استفاده از جیمیل

adb shell monkey -p com.google.android.gm 1

۹- تنظیمات اندروید

adb shell monkey -p com.android.settings 1

برای جلوگیری از مشکلات بعدی (با به روز رسانی) بهتر است مطابق تصاویر زیر تنظیم خودکار به روز رسانی را غیر فعال کنید



به روز رسانی (۲۶ تیر ۹۸): بکاپ رام روت شده و هک شده از طریق آدرس

https://mega.nz/#F!GuYC1YoQ!1JZJDh2lBH7gCNAYCZpFpg

قابل دسترسی است.

به روز رسانی (۲۹ مهر ۹۸): بکاپ پارتیشن یوزر هم رسید. با تشکر از دوست خوبم آقای محمد کاملان:

https://mega.nz/#!ZWBRQYqS!8rwp_2znN-BkQ2EEHAHmLpXByEtBVDrDdA4To-FlFEA

این هم تصویری از  رام بالا


برای تعویض رام کتابخوان کره ای مدل  ridipaper را امتحان کردم که کار کرد و با اندکی دستکاری قابل استفاده بود.

۰- اگر از فیدیبوک خود بکاپ نگرفته اید حتما با روشی که در پست بالا گفتم بکاپ بگیرید.

۱- رام را از این آدرس دانلود کنید.

۲-  همه پارتیشن های موجود در فایل 1.3.2.backup.zip را فلش کنید.

۳- از فایل دوم پارتیشن system دستکاری شده را فلش کنید.

۴- از بکاپ اصلی فیدیبوک پارتیشن های kernel , boot , kpanic را فلش کنید

۵- ریبوت کنید

۶- با دستور زیر یک لانچر (به انتخاب خودتان) نصب کنید

adb install com.teslacoilsw.launcher-3.3-33000-minAPI14.apk

۷- برای من بسته SystemUI مدام بسته می شد لذا مجبور شدم با دستور زیر غیر فعالش کنم

adb shell pm disable com.android.systemui

۸- یک بسته دیگر را هم غیر فعال کنید:

adb shell pm disable com.ridi.paper

۹- با دستور زیر تبلت را ریبوت کنید

adb reboot

حاصل کار تا اینجا:


۱۰- نصب چند بسته مفید

adb install FDroid.apk
adb install org.pocketworkstation.pckeyboard_1041001.apk

۱۱- نهایتا نصب اپلیکیشن فیدیبوک!!!

adb install fidibo.7.7.8.apk

که خیلی هم خوب کار می کنه


کتابخوانفیدیبوکfidibookbookreader
من همونم که هنوزم به خودم در فکرم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید