ویرگول
ورودثبت نام
هنگامه خزائی
هنگامه خزائی
خواندن ۴ دقیقه·۱۲ روز پیش

تجربه عمل لیپوساکشن و مامو سینه

قبل عمل

سلام،اسم من هنگامه هست و 39 سالمه،چند سالی‌بود که تصمیم داشتم عمل لیپوساکشن شکم و مامو سینه انجام بدم‌اما خوب اضطراب و نگرانی عمل و‌اینکه نمی‌دونستم بعد از عمل چی در انتظارمه و مخالفت همسر و خانواده‌ام باعث شده‌بود دودل بشم ولی‌امسال بلاخره تصمیم قطعیم گرفتم.و شروع کردم به تحقیق کردن.چندین دکتر معروف تو مشهد‌بود که من هر کدوم حضوری پیششون رفتم و در نهایت تصمیم گرفتم برای عملم پیش خانم دکتر فیروزه دانشوری برم.با همه شناخت و اطمینانی که از دکتر داشتم‌اما نمی‌دونستم بعد عمل چه مسایلی خواهم داشت برای همین تو‌اینترنت سرچ می‌کردم همه تعریف و تمجید می‌کردن که مشخص‌بود جنبه تبلیغاتی داشت.حتی از هوش مصنوعی هم‌استفاده کردم که بتونم شرایط بعد عملم بدونم‌اما متاسفانه هیچ اطلاعات دقیقی بهم نمی‌داد.برای همین تصمیم گرفتم تجربه خودم از عمل ساکشن شکم و ماموسینه باهاتون در میون بزارم.

اول از همه بگم عمل لیپوساکشن با عمل ابدو متفاوته.اگه شما چربی‌شکم و پهلو داشته باشین‌اما پوستتون به‌واسطه چاقی و لاغر شدن مداوم شل شده باشه باید ابدو انجام بدین ینی در کنار برداشتن چربی‌باید پوستتون هم کشیده و جدا بشه و‌این ینی شما یه بخیه بزرگ سرتاسر شکمتون دارین.اما ساکشن تنها‌اینجوری نیست اگه تا حدودی چربی‌شکم و پهلو دارین و پوستتون شل نیست می‌تونین فقط ساکشن کنید که ینی فقط چند نقطه کوچیک تو بدنتون‌ایجاد می‌شه و چربی‌همون جا خارج می‌کنن (البته‌این توضیحم بدم تشخیص‌اینکه چه عملی مناسب شماست قطعا با دکترتونه من براساس تجربم دارم‌اینو می‌گم)لوله‌ای که باهاش چربی‌خارج می‌کنن خیلی ظریف و باریکه که انتهاش به دستگاه مکنده وصل می‌شه و چربی‌بعد از شکستن خارج می‌کنه.در حال حاضر بهترین لوله ساکشن تو‌ایران اسمش پاله (امریکایی هم هست)و حتماً اگه پیش دکتری رفتین بپرسین که آیا با پال کار می‌کنه؟چون دستگاه پال به نسبت دستگاه‌های مشابه خروجی چربی‌بیشتری داره و نقاهت راحتتری خواهید داشت.

یک ماه تا نهایت 2 هفته قبل عمل سیگار قلیون مشروب چای سبز و هر نوع قرص ویتامین و تقویتی و هر چیزی که باعث رقیق شدن خون بشه قطع می‌کنین.حتماً‌این کارو بکنین چون در روند بهبودتون تاًثیر زیادی داره.باید سعی کنین وزنتون ثابت نگه دارین تو هر وزنی هستین و دکتر معاینه اولیه انجام داده تو همون وزن بمونید و سعی در چاق یا لاغر شدن نداشته باشین.4 5 روز قبل عمل سونو شکم و لگن و آزمایش خون می‌دین.این آزمایش و سونو غیر از آزمایش‌های روتینی سالانه هست که احتماًلاً انجام می‌دین.مثلا برای تو سونو ضخامت چربی‌شکمم و فتق هم نوشته‌بود ک برای گرفتنش حسابی‌زیر شکم و روی ناف فشار میدن.(من که خیلی اذیت شدم)

روز قبل عمل برای گرفتن معرفی به بیمارستان به همراه همسرم به مطب خانم دکتر رفتیم.من به خاطر طنش‌هایی که از سمت اطرافیانم (غیر از خانواده‌ام)برام‌ایجاد شده‌بود به شدت‌استرس و اضطراب داشتم.ینی‌اماده‌بودم‌گریه کنم و حتی منصرف بشم.خیلی مهمه که جریان عملتون به افرادی که بهشون اطمینان دارین و بهتون اضطراب‌های الکی نمی‌دن بگین.من سعی کردم فقط خانواده در جریان باشن و دو تا از دوستام و یکی از همکارام.اما خوب یک نفر تو‌این جمع بار منفی زیادی به من منتقل کرد. از طرفی نگرانی بابام که با خاطر سنش نباید شرایط‌استرس تحمل می‌کد هم مزید بر علت شده‌بود.به طور کلی خیلی دقت کنید که در مورد عملتون به افراد قابل اطمینان بگین.

خلاصه من و همسرم با اضطراب زیاد به مطب خانم کتر رفتیم.خانم دکتر دانشوری بسیار شخصیت اروم و مصممی‌دارن.ضمن‌اینکه در مورد تمام خطرات احتماًلی عمل توضیح می‌دادن راهکارهای پیشگیری از‌این خطرات هم گفتند.بزرگترین مسئله آمبولی‌بود که برای پیشگیری از‌اطاق عمل ماساژورهایی به پاهم می‌بستن و یا از جوراب‌های واریس بعد عمل‌استفاده می‌کردند و از همه مهمتر باید و باید زیاد راه برین.بعد منو مجدد معاینه کردند و در مورد سایز سینه‌ای که می‌خام باهم مشورت کردیم.و در نهایت بعد از‌اینکه معرفی به بیمارستان دادند جایی برای خرید گن و سوتین مخصوص معرفی کردند که بریم بخریم.

به ما گفته‌بودند دوتا گن ساعت شنی و یه گن یکسره بدون سوتین و یک سوتین مخصوص عمل بخریم.برای خرید گن خیلی مهمه که گن که می‌پوشید در اون حالت‌اندازتون باشه و فشار زیادی نیاره بهتون.برای من سایز xl آوردند که می‌خاستم عوض کنم و سایز کوچکتر بگیرم که به پیشنهاد خانم فروشنده منصرف شدم و بعد عمل فهمیدم چه کار درستی کردم(بعدا می‌گم چرا).برای انتخواب سوتین هم ملاک اصلی دور سینه هست که‌اینم باز می‌گم اصلا سایز کوچکتر انتخواب نکنین حتماً چیزی باشه که همون لحظه توش راحتین و بهتون فشار وارد نمی‌کنه.و‌اینکه حتماً دوتا گن ساعت شنی بگیریم ما شک کردیم که شاید‌اشتباه لفظی‌بوده و فقط یکی می‌خاستیم بگیریم‌اما باز منصرف شدیم.خیلی مهمه که هر چیزی که پزشکتون می‌گه عینا انجام بدین چون پشت تمام‌این نکات سالها تجربه نشسته.

اگه ناخن کاشت،لمینت یا ژلیش هست باید یک انگشت ریموو کنید.تارجیحا انگشت‌اشاره دست چپ.من‌این کارو روز اخر انجام دادم.حتماً دوش بگیرین چون هم حس سبکی و راحتی بهتون می‌ده هم‌اینکه تا چند روز نمی‌تونید حمام برید.به من گفته‌بودند چون عملم ساعت 10 صبح هست از ساعت 12 شب ناشتا باشم حتی آبم نخورم(خیلی خیلی مهمه حتی یه قطره آب هم نخورید)چون بعد از به هوش‌امدن حالت تهوه بدی بهتون دست می‌ده.من ساعت 10.5 یه شام سبک خوردم (یک برش پیتزا)و چون نگران تشنگیم‌بودم تا راس ساعت 12 آب می‌خوردم.به دکتر گفته‌بودم به خاطر اضطرابم می‌تونم شب یه قرص آرامبخش بخورم که‌ایشون گفتند نه اصلا.خلاصه ساعت 12 رفتم بخوابم‌اما عملا خوابم نبرد و خود صبح خواب عمیقی نداشتم.

ادامه دارد.....

مامو سینهلیپوساکشن
نوشتن،فرصتی برای اینکه فکر کنم متفاوتم!با من به دنیای خیالم بیا..
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید