ویرگول
ورودثبت نام
امیررضا خانی
امیررضا خانی
خواندن ۲ دقیقه·۳ ماه پیش

تجربه ای از یادگیری تایپ اسکریپت(TS)

سلام رفقا امیدوارم حال تک تکتون خیلی خوب باشه.

من امیررضا خانی هستم فرانت اند کار و یک دانشپذیر

امروز (البته در این دقیقه) میخوام براتون از تجربه ی یادگیری تایپ اسکریپت خودم بگم.

ببینید رفقا من بعد از یادگیری کامل HTML, CSS, BootStrap, Tailwind سراغ یادگیری جاوا اسکریپت رفتم که اون رو تو یه مقاله جدا میتونید تجربش رو بخونید و امروز در حال یادگیری Ecma Script و Type Script هستم.

و میخوام تا جایی که میتونم این تجربه رو با شما به اشتراک بگذارم.

خب رفقا ببینید خود جاوا اسکریپت به شدت بی در و پیکره (البته توهین نباشه :)) ولی هست واقعا و اکما و تایپ میان بهش کمک میکنن یکم سینتکس منظم تری بگیره و بشه باهاش راحت تر کار کرد.

خب ببینید بخوام راحت بگم تقریبا برای من درک این مفاهیم هیچ پیچیدگی خاصی نداشت و پیچیدگی اصلی رو خود جاوا اسکریپت در مبحث کال بک فانکشن ها و شی گرایی داشت بیشتر که اونم توی مرور زمان حل میشه.

confused-person
confused-person

ولی به مرور زمان و با جلو رفتن مخصوصا در سمت فرانت اند شما برای کار با ری اکت و کامپوننت های مختلفش و برای همه کار هایی که با نکست و ... خواهید داشت باید و باید اکما اسکریپت و مدل اکما اسکریپتی رو بلد باشید و بتونید به مدل اکما کد بزنید.

در کل از نظرم یاد گرفتن این نوع کد زنی و آشنایی با اکما و تایپ اسکریپت تجربه ی خوبیه که میتونید حتی در کمتر از یک هفته در صورت یادگیری جاوا اسکریپت اون رو فرا بگیرید و کارتونو راحت کنید.

هر زبان و فریمورکی پیچیدگی های خودشو داره ولی اگه میخوای از پیچیدگی جاوا اسکریپت کم کنی میتونی بری سمت تایپ و ببینی چقدر راحت میشی توی فانکشن نوشتن مخصوصا....

و توی خیلی موضوعات دیگه.

من در مجتمع فنی تهران با استاد تورج آرمین پور فراگیری برنامه نویسی رو شروع کردم و دارم ادامه میدم ولی شما میتونید حتی توی یوتوب و آپارات دوره های خوبی برای تایپ و جی اس پیدا کنید و کم هزینه تر کار کنید.

مخلص

خانی - تابستان 1403

تایپ اسکریپتجاوا اسکریپتیادگیری جاوا
امیررضا خانی - طراحی سایت - فرانت اند - نوشتن و خواندن - CEO - برنامه نویسی و ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید