ویرگول
ورودثبت نام
m_51410901
m_51410901
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چالش کتابخوانی طاقچه شهریور ماه 1402

سلام .این متن رو برای چالش کتابخوانی شهریور ماه 1402 مینویسم با موضوع کتاب های پر فروش 1401 .کتاب انتخابی من کتاب صوتی جز از کل از استیو تولتز با ترجمه ی آقای پیمان خاکسار و صدای آقایان پویا رحیمی سام و رامین بیرق دار بود که ۳۵ بخش داشت .اول از همه اشاره کنم به قیمت کتاب که در حال حاضر 140 تومان هست که به نظر من اصلا ارزشش رو نداره و بسیار بالاست .دوم راجع به ترجمه میخوام بگم که ترجمه ی روان و خوبی داشت ،ممنون از آقای پیمان خاکسار .سوم راجع به صدای گویندگان که به نظر من مناسب این کتاب بود ولی برای کتاب دیگه ای انتخابشون نمیکنم که بخوام بخاطر صدای این آقایون کتابی رو بشنوم .حالا راجع به خود کتاب میخوام صحبت کنم که بسیار بسیار متعجبم که چرا کتابی مثل این کتاب باید پر فروش باشه . از نظر من کتابی بسیار زرد و بی محتوا بود که همش میگفتم کی تموم میشه ،چرا تموم نمیشه ؟قصه ای بسیار کش دار و منفی نگرانه و بی محتوا از یه خانواده به نام دین ،که اول روایت زندگی مارتین دین رو میشنویم که یکی از دو پسر خانواده ست که در کودکی با چشمان باز در اغما بوده و مسائل حول محور این قضیه رو تعریف میکنه و بعدش بزرگسالیش رو تعریف میکنه برای پسرش جسپر دین و در محور داستان ،قصه ی زندگی تری دین پسر دوم خانواده رو میشنویم که بخاطر مشکلاتی که براش پیش میاد به سمت کارهای خلاف کشیده میشه .در نهایت قصه ی زندگی جسپر دین رو هم میشنویم از زبان خودش .در کل این کتاب از نظر من اصلا ارزش خرید نداشت .در ادبیات خود ما بسیار کتابهای با ارزش تری وجود داره که بهتره مردم تشویق بشن به خوندنش و یا شنیدنش تا این کتاب های به اصطلاح آبکی و زرد که فقط صرفا چون معروف شدن و در فضای مجازی تکه هایی از متنش منتشر شده خونده میشن . در نهایت خلاصه ای از داستان رو از زبان خودم تعریف میکنم : مارتین دین که در اغما بوده برادرش تری بسیار تحت تاثیر وضعیت جسمانی اون قرار میگیره و در روحیه ش تاثیر میذاره .تری که علاقه ی بسیاری به ورزش داشته پاش هم آسیب میبینه و دیگه نمیتونه ورزش کنه ،حالا که امیدش از همه جا بریده شده شروع میکنه آسیب زدن به ورزشکار ها و اونا رو میکشه .تری در تیمارستان بستری میشه و پدر و مادرش از لحاظ روحی به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار میگیرن .مارتین که مدتی هست از اغما در اومده ذهن منطقی و فیلسوفانه ی خوبی داره که از اون در مسیر های بهتر بهره نمیگیره و با تری همدستی میکنه .با این حال که تری فرزند بد خانواده بود همه ی توجهات خانواده ،مردم و حتی دختری که مارتین دوست داشت متوجه تری بود ،جسپر دین هم که تحت تاثیر ناامیدی های پدرش مارتینه از زندگی ناامیده ،هرچقدر تلاش میکنه خودش رو از مارتین و زندگی اون دور نگه داره نمیتونه و لاجرم به سمت خانواده ش کشیده میشه .داستان یه سری سورپرایز هایی هم داره که توضیحشون نمیدم شاید بخواید بخونید کتاب رو...

چالش کتابخوانیچالش کتابخوانی طاقچه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید