ویرگول
ورودثبت نام
ShahrzadGhanbari
ShahrzadGhanbari
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

با پدیده "خستگی بعد از سفر" چه می کنید؟

من اغلب وقتی سفر میرم ، چه سفر فرهنگی یا سفرماجراجویی یا حتی سفر ریلکسی ، وقتی برمیگردم خونه ، خیلی خسته هستم.خسته تر از زمانی که سفر رو شروع کردم.بنابراین بعد از برگشت از سفر ، باید چند ساعت یا چند روز رو برای زمان استراحت در نظر بگیرم تا بتونم دوباره برگردم به زندگی روز مره ام.

خب برای این خستگی ، علتهای زیادی وجود داره :

اول: اکثرا با بچه هام سفر رفتم و رسیدگی به امور بچه های کوچیک ، خیلی انرژی می بره.

دوم: مسیر رسیدن به مقصد طولانیه و ممکنه زمان زیادی رو در فرودگاهها یا جاده ها و ترانسفرپروازها معطل بشم .

سوم: ذهن برنامه ریز ام تمایل داره که تمام روزهای سفر رو با جزییات برنامه ریزی کنه و مدام نهیب میزنه که نیومدی سفر که بخوابی! فرصت داره از دست میره! بدو و سفر رو تجربه کن.

با وجود دانستن این علتها ، حالا اگه من بخوام که کمتر خسته شم باید چه کنم؟چطور سبک سفر ام رو تغییر بدم که کمتر خسته بشم ؟ راه حل های زیر برای من کاربردی هستند .

الف- شوهر و بچه ها رو بپیچونم و تنها برم.

ب-یک زمانهایی رو در سفر درنظر بگیرم برای "هیچ کاری انجام ندادن" و بیشتر بخوابم و صبح در آرامش صبحونه بخورم و استراحت کنم.

ج- مقصد سفر رو نزدیک انتخاب کنم .(پروازهای بدون توقف و با مقصد نزدیک و طول زمان پرواز زیر سه ساعت ، بهترین انتخاب هستند )

د-خونه یک دوست و آشنا چتر بشم .(همیشه سفرهام به شهر اراک و اسکان در خونه پدرشوهر ،از همین نوع بوده .چون هم مقصد نزدیک بوده و هم استراحت حین سفر زیاد بوده.)

شما برای رفع مشکل "خستگی سفر" چه میکنید؟

روش سفرتون رو تغییر میدید ؟ یا خونه یک دوست یا فامیل چتر پهن میکنید؟

سفرخستگی سفرتنهاسفرکردنسفر و کودکانهیچ کاری انجام ندادن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید