ویرگول
ورودثبت نام
ShahrzadGhanbari
ShahrzadGhanbari
خواندن ۱ دقیقه·۱۰ ماه پیش

We are not terrorists

منطقه خاورمیانه
منطقه خاورمیانه


دخترم سر کلاس آنلاین جغرافی نشسته و معلم در حال درس دادن" منطقه جنوب غرب آسیا" است .

دخترم:مامان چرا این چند تاکشور رو میگن "میدل ایست" ؟چرا مثلا ترکمنستان تو ناحیه میدل ایست نیست؟

من:خب اروپایی ها یک منطقه ای که از نظر منابع انرژی خیلی ثروتمند است و از نظر تاریخی مبدا ظهور تمدن های بشر و ادیان و فرهنگها بوده ، رو جدا کردند و اسمش رو گذاشتند خاورمیانه .ضمنا ترکمنستان در منطقه آسیای مرکزیه.

(الان گوگل کردم و فهمیدم یک منطقه جغرافیایی " خاورمیانه بزرگ" هم تعریف شده که شامل ترکمنستان هم میشه)

دخترم :مامان میدونی من جدیدا خودم رو (توی فضای مجازی و بازی های آنلاینه) ایرانی معرفی میکنم.

من:مگه قبلا خودتو کجایی معرفی میکردی؟

دخترم:کانادایی

من:چرا ؟

گفتگو ها  در بازی آنلاین
گفتگو ها در بازی آنلاین


دخترم:اولین بار تو بازی بلاک استار بودم که گفتم ایرانیم ، یه نفر بیچارم کرد.

هی می نوشت " یو آر تروریست".

من اهمیت ندادم و سعی کردم نخونمش.بعد آواتارش رو آورد نزدیک من و هی می پرید روی سرم .ناراحت شدم . ازاون روز به بعد، همیشه گفتم کانادایی ام.

من :خب سوال اصلی اینه که چی شد حالا تصمیم گرفتی دوباره ایرانی بشی؟

دخترم:بزرگ تر شدم. فهمیدم که گاورمنت با مردم فرق داره.خارجی ها باید بدونند که اگه گاورمنت ایران کارهایی انجام میده که درست نیست ، دلیل نمیشه که همه مردم ایران ، موافق اون کار باشند.

تازه دیدم که عربها خودشون رو عرب معرفی میکنند . دیگه ترسم ریخت .منم میگم ایرانیم.

ایرانیبازی آنلاینغرب آسیاخاورمیانهدولتها و ملتها
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید