ویرگول
ورودثبت نام
بارسلون فیلد
بارسلون فیلد
خواندن ۴ دقیقه·۷ ماه پیش

مصاحبه ی ایکای گوندوگان با خبرنگاران.

گوندوغان علارغم اینکه مدت زیادی نیست در بارسلونا است اما به گزینه غیرقابل تعویض ترکیب تبدیل شده است

او در خصوص موضوعات زیادی به تازگی مصاحبه کرده است

وی در مورد نقش خود در راهنمایی جوانان افزود:

بهترین کاری که می توانم انجام دهم این است که برای اطرافیانم رهبری و الگو باشم. به آن ها بگویم که اگر سخت کار کنید و تمام تلاش خود را بکنید، بازیکن بهتری خواهید بود. این چیزی است که لامین باید در اطرافش ببیند.

بارسلونا در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا در ایتالیا به مصاف ناپولی خواهد رفت. و از هافبک پرسیده شد که آیا احساس می کند تیم برای رقابت در مسابقات قاره ای آماده است، که او پاسخ داد:

بله، البته که ما هستیم. ما برای بالا بردن سطح خود به این بازی ها نیاز داریم. این همان چیزی است که لیگ قهرمانان اروپا در مورد آن است، من عاشق این نوع فشار هستم. ما به ناپل سفر می کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم.

وی با پرداختن به کمبود لیدر در تیم فعلی گفت:

این تیم تنها در دو سال گذشته رهبران زیادی را از دست داده است و جایگزین کردن آن دشوار است. رهبری با آنچه دیگران در شما می بینند به دست می آید. طبیعی است اما زمان می برد. در مورد من، برای برقراری ارتباط بهتر باید اسپانیایی ام را بهبود بخشم. من در حال کار به روی آن هستم.

گوندوگان در مورد اینکه آیا واقعاً معتقد است که بارسلونا می تواند در این فصل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، گفت:

واقع بین خواهم بود. تیم های دیگری را می بینم که امکانات و تجربه بیشتری دارند. اما اگر به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنیم، در قلمرو خاصی هستیم.دچه کسی می توانست انتظار داشته باشد که اینتر سال گذشته به فینال برسد؟ من یک واقع گرا هستم، اما می دانم که برای همه سخت است.

گوندوگان در پاسخ به این سوال که این تیم بارسلونا چقدر با تیم سابقش، منچسترسیتی فاصله دارد، پاسخ داد:

تا زمانی که با آنها رقابت نکنیم، نمی‌دانیم. هر بازی در لیگ قهرمانان اروپا از صفر شروع می شود. من دوست دارم ببینم ما با این نوع تیم ها رقابت می کنیم، اما بیایید اکنون روی ناپولی تمرکز کنیم.

سپس از گوندوگان در مورد رابطه اش با ژاوی هرناندز سوال شد که او پاسخ داد: "

و برای من برای آمدن به بارسلونا اساسی بود. اگر صحبت‌هایی که داشتیم متفاوت بود، من اینجا نبودم. او تفاوت را ایجاد کرد. من از او بسیار سپاسگزارم.

در همان زمان، این ملی پوش آلمانی همچنین اعتراف کرد که هنوز با پپ گواردیولا، سرمربی سابق منچسترسیتی در تماس است و گفت:

بله، هر از گاهی. ما در مورد زندگی صحبت می کنیم و مهمتر از همه از بارسلونا و بارسلونا. این تیمی است که در قلب اوست و هر بار که با شما صحبت می‌کند، می‌توانید آن را احساس کنید.

او در مورد اینکه چه احساسی پس از اعلام تصمیم ژاوی برای جدایی در تابستان داشت، گفت:

تعجب کردم، انتظارش را نداشتم. کاش می توانستم کار بیشتر برای او انجام دهم. من این احساس را دارم.

گوندوگان در مورد اینکه آیا او متوجه شده است که ژاوی از کجا آمده است یا خیر، افزود:

من به تصمیم او احترام می گذارم، او سزاوار اعتبار زیادی است. او قبل از اینکه به خودش فکر کند به خانواده، بازیکنان و باشگاه فکر می کند. ژاوی عاشق بارسا است…

یکی از انگیزه های ژاوی برای اعلام تصمیمش این بود که از تیم واکنش نشان دهد. گوندوگان در مورد اینکه آیا این اتفاق افتاده است یا خیر، گفت:

من یک رختکن بسیار خوب، یک فضای خوب می بینم. اما هیچ چیز از نظر عملکرد و ذهنیت من تغییر نمی کند، من به هر کاری که بتوانم برای تیم و باشگاه انجام خواهم داد و تمام تلاشم را برای کمک به ارتقای سطح این تیم خواهم کرد.

از هانسی فلیک به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه برای جانشینی ژاوی به عنوان سرمربی بارسلونا در فصل آینده نام برده می شود. گوندوگان زیر نظر او برای تیم ملی آلمان بازی کرد و نظر خود را در مورد این تاکتیکی بیان کرد و گفت:

اسامی زیادی منتشر می شود و این لیگ من نیست و من در مورد آن اظهار نظر نمی کنم. فقط می توانم بگویم که هانسی فلیک نه تنها یک مرد شگفت انگیز است، بلکه یک مربی بزرگ است، همانطور که با کسب سه گانه برای بایرن ثابت کرد. او در شرایط بسیار سختی به تیم ملی آمد، اما همیشه اصیل بود و من برای او احترام زیادی قائل هستم.

او در پاسخ به کسانی که تعجب می‌کنند چرا گوندوگان تصمیم گرفت منچسترسیتی را با بارسلونا عوض کند و نه باشگاهی که استرس کمتری داشته باشد، پاسخ داد:

این فوتبال است. شما رقابت میکنید . من برای مدت طولانی در این تجارت هستم و برنده شدن چیزی نیست که شما به صورت رایگان دریافت کنید. من سال‌های ناموفق بیشتری در کارم نسبت به سال‌های موفق داشته‌ام. باید زمین بخوری تا بلند شوی و قدر موفقیت را بیشتر بدانی. فوتبال مثل زندگی است.

گوندوگان در پایان گفت:

من می خواهم بهتر باشم و از موفقیت در اینجا لذت ببرم.
لیگ قهرمانانتیم ملیبارسلونابارسلون فیلدبارسا
پوشش اخبار و مقالات بارسا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید