ویرگول
ورودثبت نام
علی دباغ(کبریا)
علی دباغ(کبریا)
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

روز جهانی محیط زیست

بمناسبت روز جهانی محیط زیست خواستم یه متن بنویسم،
برای همین یه سری به اینترنت زدم تا ببینم کدوم جانداران یا بلایای طبیعی بیشترین آسیب رو به طبیعت و محیط زیست ما میزنن و بعد بشینم فکر کنم که راهکارهای مقابله با اونا و حفظ و حراست از مادر همه حیات که همون کره زمینه چیه؟
گفتم شاید چیزی مثل هجوم ملخها گونه‌ای گیاهی رو به خطر انداخته باشه یا ازیاد یه گونه‌ی گوشتخوار نسل حیوانی رو منقرض کرده باشه یا مثلا سیل و آتش سوزی باعث از بین رفتن جانداری شده باشه.
اما...
نتیجه به شدت عجیب بود
در هر مسیری که میرفتم به خودم می‌رسیدم
منِ انسان!!
جنگلها رو مرتع، مرتعها رو زمین کشاورزی و زمینهای کشاورزی رو مسکونی کردم و صدها و شاید هزاران گونه گیاهی رو منقرض کردم
با شکار بی رویه و افزایش جمعیت و تصرف و نابودی زیستگاهها و استفاده از گوشت و پوست و استخوان حیوانات مختلف فاجعه زیستی براشون رقم زدم
تازه به اینجا هم اکتفا نکردم، روش خودخواهانه زندگی من در استفاده از مواد شیمیایی، پلاستیک و سوختهای فسیلی ، زمین رو گرم، لایه اوزون رو سوراخ، یخهای قطبی رو آب و طبیعت رو نابود کرد.
خنده داره ولی یکی باید جلوی خودم رو بگیره که دنیا رو نابود نکنم، کمک کردن پیشکش
دارم فکر میکنم این طبیعته که باید جلوی ما رو بگیره تا نابودش نکنیم وگرنه ما حاکمان بی چون چرای زمین به زودی وارث امپراطوری سوخته و نابود شده ای میشم که با دست خودمون ساختیم و سرانجام به نابودی خودمون ختم میشه

#علی_دباغ
#کبریا


محیط زیست
نویسنده،دکلماتور،استندآپ_کمدی،نویسنده_آزاد،همکار افتخاری رسانه ملی رادیو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید