ویرگول
ورودثبت نام
هر روز یک کتاب
هر روز یک کتاب
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

سخنی با اهالی فرهنگ و هنر (و شاید همه‌ی مردم ایران)

مدتی است که با دغدغه‌ی فرهنگ و به ویژه بحث کتاب و کتابخوانی، فعالیتی داوطلبانه را شروع کردم و سعی دارم بهترین کتاب‌های ایران و جهان را برای آشنایی جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان معرفی کنم.

باید بگم که با انگیزه‌ی زیادی کار را شروع کردم و همه‌ی مراحل فنی و غیرفنی سایت را به صورت شخصی انجام می‌دهم و پیگیری می‌کنم.

به صورت همزمان در برخی از شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت می‌کنم (به صورت محدود).

با این حال و متاسفانه کوچکتریم حمایتی از طرف مخاطبان ندیدم.

به طور مثال، بسیاری از مطالب سخیف و بی‌ارزش در شبکه‌های اجتماعی بیشترین بازدید و بازخورد را دریافت می‌کنند، در حالی که وقتی من از بهترین کتاب‌های ادبیات کلاسیک، برترین کتاب‌های قرن بیست و یکم، کتاب‌های شناخته‌شده‌ترین نویسندگان ایران وجهان می‌نویسم و سعی دارم آن‌ها را به مخاطب بشناسانم تا از این راه شاید راه آشتی با مطالعه و کتابخوانی در جامعه اندکی گشوده شود، حتی کمترین اعتنا به آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

البته من دلسرد نمی‌شوم و کارم را همانگونه که در طی دو سال گذشته انجام دادم، ادامه می‌دهم چون به کاری که می‌کنم ایمان دارم و امیدوارم بتوانم قدم کوچکی برای کمک به جامعه بردارم.

مطلب را خلاصه کنم،

امیدوارم روزی را ببینیم که مردم ایران عزیز، به جای دنبال کردن مطالب بی‌ارزش شبکه‌های اجتماعی، کتاب به دست در پی اعتلای خود سرزمین عزیزمان باشند.

پیروز و موفق باشید

ارادتمند،

علی معاصر

کتابکتابخوانیمطالعهپیشنهاد مطالعه
معرفی روزانه یک کتاب از ادبیات ایران و جهان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید