ویرگول
ورودثبت نام
حمیدرضا رحیمی
حمیدرضا رحیمی
خواندن ۲ دقیقه·۴ ماه پیش

فعلا همون قدم رو بردار - تجربه من از باشگاه محتوا

پسرک گفت: نمی‌تونم مسیر رو کامل ببینم.

اسب گفت: می‌تونی قدم بعدی‌ت رو ببینی؟

پسرک گفت: آره.

اسب گفت: فعلا همون قدم رو بردار.*

خیلی وقت‌ها پیش میاد که مسیر پیش رومون برامون مبهمه نمی‌دونیم باید چکار کنیم، نمی‌دونیم قدم بعدی چیه

اینجاست که نیاز داریم یکی باشه کمکون کنه، یکی باشه قدم قدم راهنماییمون تا پیشرفت کنیم.

نمیدونم از کجا شروع کنم...اصلا نمیدونم کجای داستانو بگم، کجا رو نگم…

ولی بیاید بریم دوسال قبل جایی که تو اوج نامیدی یکمی امیدوار شده بودم. تازه جواب انتخاب رشته کنکور اومده و من خوشحال از اینکه تونستم برم رشته‌ای‌که دوست دارم.

فکر‌ می‌کردم مسیر درست زندگیمو و پیدا کردم. ولی شبیه چیزی که فکر می‌کردم نبود، حتی یکم. دانشگاه دیگه الویتم نبود و رفتم به عنوان فروشنده بوتیک مشغول به کار شدم.

به هر سختی‌ای که بود دو ترم گذشت. یه روز خیلی اتفاقی یکی از ویدیوهای دن‌لاک رو تو یوتیوب دیدمو یواش یواش عاشق کپی رایتینگ شدم. و بعد از کپی رایتینگ با کانتنت مارکتینگ آشنا شدم.

شروع کردم به جست‌وجو و یادگیری تو این زمینه. هرچی بیشتر می‌خوندم بیشتر متوجه نمی‌شدم، به دلیل گستردگی که داشت کاملا گیج شده بودم. هرچی جلو تر می‌رفتم با پیچدگی بیشتری روبه‌رو می‌شدم.

از هرجایی که می‌تونستم درباره این حوزه می‌خوندم. تو هر جمعی که به محتوا و بازاریابی مربوط بود می‌رفتم. یه روز توی گروه نمیکت حسین وجدانی پوستر شروع فصل سیزدم باشگاه محتوا رو دیدم.

به پیج @mohtava_club رفتم و نیم ساعتی پیج باشگاه محتوا رو بالا و پایین می‌کردم. نظر شرکت کننده‌های دوره های قبلی‌رو خوندم تصمیم گرفتم در آزمون وروی شرکت کنم.

بعد از اینکه آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر گذاشتم وارد دوره شدم که تازه فهمیدم چقدر همه‌چیز توی باشگاه محتوا فرق داره.

از روز اول همه‌چیز از قبل برنامه‌ریزی شده و طبق برنامه پیش می‌ره. از روز اول علاوه بر مدرسین دوره یک کمک مربی کنارت هست که هر سوالی داری ازش می‌پرسی و مسیر رو برات روشن می‌کنه. ما توی باشگاه محتوا فقط تئوری یاد نمی‌گیریم. ما تمرین می‌کنیم و پروژه‌های عملی انجام می‌دیم تا به قول آقای داریان «عضلات محتواییمون رشد کنه».

یکی دیگه از ویژگی‌های باشگاه محتوا این بود که کلی ارتباط مییری و توی یک جو صمیمی و دوستانه کنار بقیه یواش یواش رشد می‌کنی.

در آخر ...

خیلی برام پیش اومده که دوره‌های مختلف رو ثبت نام کردم ولی نتونستم تا آخر ببینم. باشگاه محتوا فرق داشت از روز اول تا روز آخر به خاطر فضای رقابتی در عین حال رفاقتی که ایجاد شده بود همه‌ی کلاس ها رو شرکت کردم. اگر شما هم می‌خواید بازاریابی محتوایی رو اصولی یاد بگیرید به نظرم باشگاه محتوا از بهترین انتخاباتون می‌تونه باشه.

بازاریابی محتواییباشگاه محتوااستراتژی محتواکانتنت مارکتینگدیجیتال مارکتینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید