ویرگول
ورودثبت نام
Fatemeh
Fatemeh
خواندن ۸ دقیقه·۲ سال پیش

تاثیر شگفت انگیز نوشتن یک جمله در روز

ترجمه از مجموعه مقالات سایت اقای جیمز کلیر(با کمی تغییر)

منبع:https://jamesclear.com/journaling-one-sentence

سایت نویسنده کتاب عادت های اتمی

از سال 1986 تا 2011، اپرا وینفری مجری برنامه The Oprah Winfrey Show بود. تقریباً تمام افرادی در آمریکای شمالی که در آن زمان تلویزیون داشتند، از آن اطلاع داشتند زیرا این برنامه محبوب ترین برنامه گفتگوی تمام دوران بود.


در دهه‌های 1980 و 1990، زنی که به عنوان «ملکه همه رسانه‌ها» شناخته می‌شد، برای خود شهرتی ایجاد کرد که فراتر از قلمرو تلویزیون بود. او به یک میلیاردر تبدیل شد، به خاطر مقدار پولی که به اهداف خیریه اهدا کرد شهرت داشت و به خاطر تلاش هایش مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت کرد. اپرا در حالی که روی انجام این کارهای شگفت انگیز متمرکز بود، با زمان خود، کاری بسیار ساده انجام داد: او یک دفتر خاطرات داشت.

ژورنال نویسی فقط نوشتن افکارتان درباره زندگیتان است. کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد. اگرچه استفاده از آن آسان است، ژورنال نویسی روزانه به بسیاری از افراد موفق کمک کرده است تا به جایی که امروز هستند برسند.

از جان چیور تا ولادیمیر ناباکوف، از فرانسیس بیکن تا جوآن دیدیون و از مارک تواین تا ویرجینیا وولف. همه این هنرمندان همیشه یک دفتر خاطرات داشتند. سوزان سونتاگ یک بار گفت که دفتر خاطراتش جایی است که «خودش را ساخته است».

ژورنال توسط بسیاری از متفکران و مخترعان بزرگ نوشته شده است. چارلز داروین. مارگارت کوری دیوید داوینچی. ادیسون، تئودور ادیسون، توماس. رهبران و سیاستمداران نیز در مقاطع مختلف تاریخ ژورنال نوشته اند. افرادی مانند مارکوس اورلیوس، وینستون چرچیل و جورج واشنگتن کارهای بزرگی انجام داده اند. کتی لدکی، که چندین مدال طلا را به دست آورده است، و الیود کیپچوگه، که رکورد جهانی ماراتن را در اختیار دارد، هر دو برای پیگیری تمرینات روزانه خود و بهبود تمرینات خود، ژورنال هایی را نگه می دارند.

چرا بسیاری از باهوش ترین افراد تاریخ برای مدت طولانی ژورنال می نوشتند؟ چه خوبی در مورد آن وجود دارد؟

چه فوایدی می توانید از نگه داشتن یک ژورنال دریافت کنید؟

تقریباً همه می توانند از نوشتن افکار خود سود ببرند. من نمی توانم تمام مزایای نگهداری یک ژورنال را در اینجا فهرست کنم، اما در مورد چند مورد مورد علاقه خود صحبت خواهم کرد.

نوشتن در یک ژورنال به شما این فرصت را می دهد که از کارهایی که در گذشته انجام داده اید چیز جدیدی بیاموزید. ویرجینیا وولف گفت که وقتی به نوشته‌های مجله قدیمی‌اش نگاه می‌کرد، اغلب «معنی را در جایی می‌دید که من در آن زمان ندیده بودم».

بازگشت به گذشته و خواندن نوشته های مجله های قدیمی مانند خواندن دوباره یک کتاب عالی است. یاد می گیرید و به گذشته به گونه ای دیگر فکر می کنید. شما دوباره داستان زندگی خود را می خوانید، اما این بار.

داشتن یک دفتر خاطرات به شما کمک می کند تا چیزها را بهتر به خاطر بسپارید. شریل استرید هنگام نوشتن کتاب وحشی از مجله خود استفاده زیادی کرد که کپی های زیادی فروخته است. نویسنده می گوید: «ژورنال من دقیقاً به من می گفت که چه کسی، چه چیزی، چگونه، چه زمانی و چرا، به گونه ای که ممکن است، حافظه من نداشته باشد. "اما بیش از این کار کرد. تصویری صادقانه و بدون فیلتر از خودم در 26 سالگی به من داد که در هیچ جای دیگری نمی توانستم آن را پیدا کنم."

بدون آگاهی شما، زمان هم نوع نگاه و هم طرز فکر شما را تغییر می دهد. با افزایش سن، باورهای ما در طول زمان تغییر می‌کنند و نوشته‌های مجله می‌توانند زمان را در مسیر خود متوقف کنند. خواندن یک مدخل ژورنال قدیمی می‌تواند شگفتی را بزرگ‌تر کند، زیرا به شما یادآوری می‌کند که قبلا چگونه فکر می‌کردید. وقتی به یک عکس قدیمی از خودتان نگاه می کنید، می تواند جالب باشد که ببینید قبلا چگونه به نظر می رسیدید.

نوشتن در یک مجله باعث می شود که بخواهید هر روز را به بهترین شکل زندگی کنید. دانستن اینکه روزتان نوشته خواهد شد، باعث می شود که بخواهید حداقل یک بار قبل از غروب خورشید، کار خوبی انجام دهید. گاهی اوقات فکر می کنم، "دوست دارم امشب موضوع جالبی برای نوشتن داشته باشم."

داشتن یک دفترچه به شما امکان می دهد رشد خود را پیگیری کنید. وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، نوشتن یک جمله در مورد اتفاق خوبی که امروز رخ داده است می‌تواند به شما چیزی بدهد که شما را خوشحال کند. وقتی روز بدی را سپری می‌کنید، به راحتی فراموش می‌کنید که چقدر پیشرفت کرده‌اید. از سوی دیگر، یک ژورنال به شما کمک می کند تا همه چیز را در چشم انداز نگه دارید. اگر به نوشته های قبلی خود نگاه کنید، به راحتی می توانید متوجه شوید که در طول ماه ها و سال ها چقدر تغییر کرده اید.

با وجود اینکه نکات مثبت زیادی در مورد نگهداری یک ژورنال وجود دارد، یک چیز بد در آن وجود دارد.

حتی با وجود اینکه ایده نگه داشتن یک ژورنال برای بسیاری جذاب است، افراد زیادی این کار را انجام نمی دهند. از نظر تئوری عالی به نظر می رسد، اما تبدیل آن به یک عادت داستان متفاوتی است.

بیایید به داستان اپرا برگردیم.

ایجاد یک عادت ژورنال نویسی: یک چالش

در نوامبر 2012، پس از 25 سال حضور در تلویزیون، اپرا نوشت: "سالها است که از قدرت و لذت شکرگزار بودن صحبت می کنم. به همه گفتم که یک دفترچه سپاسگزاری داشته باشند و خودم این کار را بدون وقفه در ده سال انجام دادم. بعد، من بیش از حد درگیر بودم، حتی با وجود اینکه فهرست کردن پنج موردی که هر روز بابت آنها سپاسگزار بودم را در دفترم متوقف کرده بودم، باز هم گاهی آن را باز می کردم و آن را می خواندم.

او یک دفتر خاطرات قدیمی را از قفسه ربود.

اپرا فاش کرد که در حال اندیشیدن به این سوال بوده است: "من تعجب کردم که چرا دیگر از چیزهای ساده زندگی لذت نمی برم." از سال 1996 توانسته ام پول، چیزها و مسئولیت های بیشتری به دست بیاورم. با وجود اینکه ظاهراً همه چیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است، سطح رضایت من ثابت می ماند. چطور شد که من از آن دسته افرادی هستم که هرگز نمی توانند شادی را تجربه کنند؟ چند گزینه و امکانات در اختیارم بود. آنقدر به جهات مختلف کشیده می شدم که نمی توانستم چیز زیادی را احساس کنم.

از طرفی همانطور که ایشان اشاره کردند سال 96 برای من هم سال بسیار پرکاری بود.

من اخیراً شروع کردم هر روز را ابتدا با ابراز قدردانی شروع کنم. هر بار که در طول روز به دنبال آن می گشتم، می توانستم چیزی را پیدا کنم که بتوانم بابت آن سپاسگزار باشم.

اکثریت قریب به اتفاق مردم از مزایای ژورنال نویسی آگاه هستند، اما به ندرت آن را در اولویت اصلی زندگی خود قرار می دهند. چه راه هایی وجود دارد که می توانیم موانعی را که مانع از نوشتن می شوند را از بین ببریم؟ من می‌خواهم از ژورنال‌نویسی نهایت استفاده را ببرم، اما در عین حال نمی‌خواهم احساس وظیفه کنم که این کار را انجام دهم.

چگونه فرآیند نگهداری ژورنال خود را ساده کنید

این تا حد زیادی درست است: هیچ راه "درستی" برای نگهداری یک مجله وجود ندارد. بسیاری از رویکردهای مختلف وجود دارد. شما آزاد هستید که آن را به هر شکلی که صلاح می دانید و در هر مکانی که انتخاب می کنید انجام دهید. هر تکه کاغذ یا سندی که خالی باشد کاربردی است. با وجود اینکه هیچ راه درستی برای نگه داشتن یک دفتر خاطرات وجود ندارد، یک راه ساده برای انجام آن وجود دارد.

هر روز حداقل یک جمله بنویسید.

بهترین چیز در مورد نوشتن یک جمله در هر روز در ژورنال این است که ژورنال نویسی را سرگرم کننده می کند. انجام آن ساده است پس اغلب به آن باز خواهید گشت.

فعالیت هایی که فرآیند نوشتن در دفتر خاطرات یا مجله را ساده می کند.

بیایید در مورد روشی که من روند ژورنال نویسی را ساده کردم تا هر کسی بتواند آن را انجام دهد صحبت کنیم.

هر ژورنال عادت با این هدف طراحی شده است که هر روز یک ژورنال را تا حد امکان ساده نگه دارد. بخش اول با عنوان «یک خط در روز» است که در ابتدای کتاب آمده است.

در بالای هر صفحه در ژورنال یک خط در روز، یک فرمان ژورنالینگ ارائه می شود. برای شروع نوشتن ، ممکن است در نظر گرفتن موضوعات زیر مفید باشد:

امروز چه اتفاقی افتاد؟ در دفتر روزانه خود، امروز برای چه چیزی شکرگزار هستید؟ مهمترین کاری که امروز باید انجام دهم چیست؟ شب قبل چطور خوابیدم؟ در حال حاضر چه احساسی دارم؟ (مجله بهره وری) (ژورنال خواب) (خاطرات خلقی)

ورودی روزانه شما باید فقط یک جمله باشد و باید آن را بنویسید.

برای ایجاد این عادت، هر روز چند کلمه بنویسید. در پایان ماه، شما 31 ورودی دوست داشتنی خواهید داشت که باید به گذشته نگاه کنید. هدف کل فرآیند این است که ژورنال نویسی را به قدری آسان کنیم که مجبور باشید هر روز آن را انجام دهید.

اگر عادتی شما را عصبانی کند، احتمال اینکه آن را ادامه دهید کمتر است.

از داشتن یک دفتر خاطرات کار بزرگی نکنید. روز را فقط باید در یک جمله خلاصه کرد.

مادلین ال انگل، نویسنده کتاب A Wrinkle in Time، گفت: "فقط هر روز کمی بنویس."



عادت اتمیجیمز کلیرژورنالبرنامه ریزی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید