ویرگول
ورودثبت نام
azgenaveh
azgenaveh
خواندن ۷ دقیقه·۱ سال پیش

چگونه درماتیت اطراف دهان را به طور طبیعی درمان کردم

درماتیت پریورال چیست و چه علائمی دارد؟

درماتیت اطراف دهان (PD) یک بیماری شایع پوستی است که با برجستگی های کوچک، قرمز و خارش دار در اطراف دهان، بینی و چشم ها مشخص می شود. این می تواند یک وضعیت خسته کننده و مداوم برای مدیریت باشد، و بسیاری از مردم متوجه می شوند که درمان های مرسوم مانند آنتی بیوتیک ها و کرم های استروئیدی تنها تسکین موقتی را ارائه می دهند.


در تجربه من، مدیریت PD نیاز به رویکردی جامع دارد که به علل زمینه‌ای این بیماری می‌پردازد. این شامل ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی، سبک زندگی و روال مراقبت از پوست برای کاهش التهاب و حمایت از پوست سالم است.


چگونه متخصصان پوست درماتیت پریوریال را درمان می کنند و چرا این مشکل ایجاد می شود؟

به طور معمول، متخصصان پوست معمولاً ترکیبی از آنتی بیوتیک ها و استروئیدهای موضعی را برای درمان PD تجویز می کنند. آنتی بیوتیک ها برای کاهش تعداد باکتری های روی پوست تجویز می شوند، در حالی که از استروئیدهای موضعی برای کاهش التهاب و خارش استفاده می شود. در حالی که این رویکرد ممکن است به طور موقت علائم را تسکین دهد، راه حلی طولانی مدت نیست و در واقع می تواند در طول زمان PD را بدتر کند.

مشکل استفاده از آنتی بیوتیک ها برای مدت طولانی این است که می تواند منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شود. این بدان معنی است که باکتری هایی که باعث PD می شوند می توانند به آنتی بیوتیک ها مقاوم شوند و درمان آن را دشوارتر می کنند. علاوه بر این، استفاده از آنتی بیوتیک ها برای مدت طولانی می تواند تعادل باکتری ها را در روده مختل کند و منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر شود.

استروئیدهای موضعی در صورت استفاده طولانی مدت نیز می توانند مشکل ساز باشند. استروئیدها می توانند پوست را نازک کرده و باعث حساس تر شدن و واکنش پذیری آن شوند. این می تواند به مرور زمان PD را بدتر کند، زیرا پوست بیشتر مستعد تحریک و التهاب می شود.

علاوه بر این، هنگامی که استفاده از استروئیدهای موضعی متوقف شود، PD اغلب می تواند با قدرت کامل بازگردد، که به عنوان یک اثر برگشتی شناخته می شود. این به این دلیل است که استروئیدها سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند، که می‌تواند به باکتری‌هایی که باعث PD می‌شوند، تکثیر شوند و علائم را بدتر کنند.

به این دلایل، تکیه بر آنتی بیوتیک ها و استروئیدهای موضعی به عنوان درمان اولیه برای PD می تواند ایده بدی باشد. در عوض، تمرکز بر درمان علل زمینه‌ای PD، مانند سد پوستی آسیب‌دیده، رشد بیش از حد باکتری‌ها و التهاب، مهم است.

بسیاری از درمان های طبیعی و تغییرات سبک زندگی وجود دارد که می تواند به مدیریت موثر PD بدون توسل به آنتی بیوتیک ها و استروئیدها کمک کند. علاوه بر این، رسیدگی به سلامت روده از طریق پروبیوتیک ها و اسیدهای چرب امگا 3، و همچنین دریافت ویتامین D کافی، می تواند به حمایت از پوست سالم و کاهش احتمال ابتلا به PD کمک کند.

چگونه درماتیت پریورال را به طور طبیعی درمان کنیم

در 27 سالگی تشخیص داده شد که من مبتلا به درماتیت پریورال هستم. متخصص پوست من استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها و کرم های استروئیدی را توصیه کرد، که من قصد انجام آن را نداشتم. لیست عوارض جانبی برای من بسیار نگران کننده بود. به همان اندازه که ناامید بودم، قرار نبود سلامتی را فدای زیبایی کنم!


بنابراین کلاه کنجکاو، حل‌کننده و پژوهشگرم را بر سر گذاشتم و برای یافتن بهترین راه‌حل‌های ممکن دست به کار شدم. 18 سال بعد، و من هنوز هم می‌توانم PD را دور نگه دارم. اگر گاه به گاه شعله ور شوم، می توانم با استفاده از داروهای ساده آن را درمان کنم. اغلب پس از یک یا دو روز از بین می رود.


اولین گام برای درمان PD، درک عوامل محرک است. از آنجایی که یک متخصص زیبایی بودم، از مقدار زیادی از مراقبت از پوست و لوازم آرایشی پر از سموم، مواد محرک و عطر استفاده می کردم. همه اینها باید می رفت. به هر حال، در آن زمان چاره‌ای نداشتم، زیرا به اکثر محصولات پاسخ ایمنی شدیدی پیدا کردم و آلرژی‌های شدید ایجاد کردم. من واقعاً وضعیت خود را به انباشتگی تمام مواد تشکیل دهنده سال ها استفاده از محصولات زیبایی معمولی نسبت می دهم.

محرک های درماتیت پریوریال چیست که باید از آنها اجتناب کنید؟

غذاهای تند و شور

غذاهای تند و شور می توانند PD را تشدید کنند و علائم شما را بدتر کنند. سعی کنید از این غذاها پرهیز کنید یا مصرف خود را محدود کنید، به خصوص اگر در حال شعله ور شدن هستید. من هنوز آنها را در حد اعتدال مصرف می کنم، اما اگر شعله ور شدم، باید چند روزی بمانند تا پوستم آرام شود و اجازه دهد بهبود یابد.


داروهای ضد بارداری خوراکی

داروهای ضد بارداری خوراکی می توانند در برخی موارد به ایجاد PD کمک کنند. اگر PD را تجربه می کنید و از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده می کنید، با پزشک خود در مورد اشکال جایگزین پیشگیری از بارداری صحبت کنید. این همیشه برای بسیاری از زنان ممکن نیست، اما قابل ذکر است.

ادویه هایی مثل دارچین

دارچین یک ادویه فوق العاده از دیدگاه سلامتی است. من طعم آن و توانایی قدرتمند آن در تنظیم قند خون را دوست دارم. با این حال، من فقط می دانم که اگر تسلیم یک غذای خوشمزه مراکشی با دارچین بشوم، انتظار شعله ور شدن آن را دارم. می‌دانم که باید هر ابزاری را در جعبه ابزار مبارزه با درماتیت خود به کار ببرم تا پوستم پس از اشتیاقی من آرام شود.

فلوراید

اگر آب لوله کشی می نوشید، روزانه فلوراید مصرف می کنید. همچنین در اکثر خمیردندان ها وجود دارد. اتفاقاً محرک PD #1 است. بنابراین بسیار مهم است که سعی کنید و از آن اجتناب کنید. گزینه های عالی برای دندان بدون فلوراید وجود داردچسباندن وجود دارد. و اگر از PD رنج می برید، فیلتر با کیفیت بالا به شدت توصیه می شود.


عطرها

من از صمیم قلب معتقدم که اگر همه استفاده از عطرها را متوقف کنند، به خصوص در مراقبت از پوست، اکثر مشکلات پوستی به سرعت کاهش می یابد. عطرها علاوه بر اینکه مختل کننده غدد درون ریز، تحریک کننده و عامل آسم و سایر مشکلات سلامتی هستند، می توانند پوست را تحریک کرده و علائم PD را تشدید کنند. به دنبال محصولات مراقبت از پوست و خانگی بدون عطر باشید تا به مدیریت PD شما کمک کند. این شامل خوشبو کننده‌های هوا، شمع‌ها و محصولات تمیزکننده است. حداقل تا زمانی که شعله ور می شوید از این موارد اجتناب کنید، اما سعی کنید آنها را به طور کامل از روتین مراقبت از پوست خود حذف کنید.

روغن

اگر فکر می کردید اسانس اسطوخودوس آرام بخش است، دوباره فکر کنید! اسانس‌ها عصاره‌های گیاهی بسیار غلیظ و فراری هستند که اغلب در محصولات مراقبت از پوست، رایحه‌درمانی و دیگر درمان‌های طبیعی سلامت استفاده می‌شوند. من استفاده از آنها را به عنوان دافع حشرات و گاه گاه خیساندن پا ترجیح می دهم.

آنها در محصولات مراقبت از پوست طبیعی به عنوان جایگزین های عطر مصنوعی استفاده می شوند، اما می توانند برای پوست مشکل ساز باشند. یکی از نگرانی های اولیه در مورد روغن های ضروری این است که آنها می توانند به شدت برای پوست تحریک شوند. این به این دلیل است که اسانس ها حاوی ترکیبات زیادی از جمله ترپن ها هستند که می توانند حساس کننده باشند، باعث درماتیت تماسی و تشدید درماتیت اطراف دهان شوند.

مصرف بیش از حد الکل

الکل می تواند به التهاب و تشدید علائم PD کمک کند. اگر از نوشیدن لذت می‌برید، سعی کنید مصرف خود را محدود کنید یا اگر در حال شعله‌ور شدن هستید، از الکل خودداری کنید.

از مصرف صابون خودداری کنید

صابون به دلیل داشتن PH بالا برای پوست خشک و تحریک کننده است، به خصوص برای افرادی که پوست حساس یا PD دارند. در عوض، به دنبال پاک کننده های ملایمی باشید که برای پوست های حساس فرموله شده اند.

خرید آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت عمده از فروشگاه از گناوه

از گناوهآرایشیبهداشتیعمدهارزان
https://az-genaveh.com/?ref=4
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید