ویرگول
ورودثبت نام
بهمن شفیع زاده
بهمن شفیع زاده
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

معرفی و نقد فیلم روز صفر:

معرفی و نقد فیلم روز صفر:
فیلم یک امیر جدیدی آماده و خوش استایل دارد.
شخصیت‌پردازیِ امیر جدیدی شایان تحسین بود. ابتدای فیلم که او را در قامت یک خبرنگار دیدم و همان لحن و صدا و ژست و میمیکِ همیشگی‌اش را مشاهده کردم با خودم گفتم: امیر جدیدی کلاسیک! ولی پس از گذشت زمان جدیدی من را شگفت‌زده کرد و باید اذعان کنم بازی‌اش شدیدا تکنیکال و حسی بود.


فیلم گریم‌های خوبی دارد. البته ریگیِ شبی که ماه کامل شد ریگی‌تر بود (از جهت گریم) تا ریگیِ روز صفر ...

جلوه‌های ویژه میدانی فیلم بسیار زیبا و چشم نواز در آمده است.
مشخص بود کارگردان برای هر سکانس برنامه داشت و تقریبا هیچ سکانسی سرسری گرفته نشده بود. در تکنیک کارگردانی از فلش‌بک هم به نحو احسن استفاده شده بود.
فیلم‌نامه روان و روایت جذاب بود و انسان را میخکوب می‌کرد.


معرفی فیلم روز صفر:
یک مامور اطلاعاتی امنیتی ایرانی مامور می‌شود تا عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالله را دستگیر کند. فیلم عملیات و چگونگی دستگیری ریگی را برای مخاطب بازگو می‌کند. جندالله یک گروه مستقر در استان سیستان و بلوچستان بود که ادعا می‌کرد در پی احقاق حقوق بلوچ‌ها و اهل سنت ایران، از طریق مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی است.

جندالله که در سال ۱۳۸۲ بنیانگذاری شد به فاصله ۵ سال از سال ۸۴ تا ۸۹ در ۲۴ عملیات تروریستی که همگی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت، ۲۱۰ تن از مردم عادی و افراد نظامی را به شهادت رساند و ۴۹۶ تن را نیز زخمی کرد. معروف‌ترین رهبر این گروه، عبدالمالک ریگی بود که در بامداد روز سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸، وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که او و نفر دوم گروه جندالله در یک عملیات دستگیر شده‌اند.

بهمن شفیع زادهروز صفرامیر جدیدی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید