ویرگول
ورودثبت نام
حمزه وطن دوست
حمزه وطن دوست
خواندن ۱ دقیقه·۱۱ روز پیش

تجربه تماشای ۲۰ دقیقه از فیلم Locke

به پیشنهاد دوستی دیدن این فیلم رو شروع کردم اما فقط ۲۰ دقیقه دوام آوردم. خیلی عرف نیست آدم از روی ۲۰ دقیقه یک فیلم رو قضاوت و نقد کنه، پس اینم نقد نیست فقط نکاتی به ذهنم رسید که به اشتراک میگذارم:

  1. فیلم در انگلستان بازی میشه و این سرآغاز مشکلاته، اولین مشکل هم اینکه در ابتدای فیلم فرمان ماشین چپه نه راست. تا وقتی توی بزرگراه میوفته
  2. لهجه تام هاردی افتضاحه. گاهی خوب میشه که انگار اون دیالوگ رو تمرین کرده ولی در کل نمی تونه دربیاره و این در مورد فیلمی که تک بازیگره مشکل مهمیه. این در نیومدن لهجه بازیگر رو تحت فشار قرار داده و روی ابراز احساسات و … هم تاثیر منفی داره
  3. به عنوان یک مهندس عمران بخش علمی و تخصصی فیلم درست نیست. اون حجم از بتن ریزی حتما یک مهندس نداره و اون پروژه بزرگ هم حتما چندین مهندس داره که شرایط رو کنترل کنند، در قسمت های مختلف اجرا و برای شیفت های مختلف. مشورت یه متخصص میتونست به نویسنده و کارگردان کمک کنه
  4. دیالوگ ها افتضاحه. وقتی کل فیلم دیالوگه و دیالوگ نویسی مشکل داره دیگه چکار میشه کرد ؟ در همین ۲۰ دقیقه چند بار میگه من باید این تصمیم رو می گرفتم، این برای کل فیلم هم زیاده چه برسه ۲۰ دقیقه
  5. کاراکتر در این ۲۰ دقیقه اول که باید باهاش آشنا شیم و البته وقت هم داریم هی در مورد موضوعات اخلاقی و این که من باید آدم خوبی باشم سخنرانی می کنه. حتی چند مرحله هم جلوتر از اصغر فرهادی

در نهایت نویسنده/کارگردان فیلم و آقای تام هاردی یه پروژه جاه طلبانه رو برداشتند که درنیومده و علی رغم امتیازات بالا منتقدین به اعتقاد من این فیلم خوبی نیست .

تام هاردیسینما
در پرسه‌های روزمره‌ام حوالی زندگی، اگر مجال و حالی بود مطلبی اینجا منتشر می‌کنم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید