ویرگول
ورودثبت نام
زهرا امیری
زهرا امیری
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه ای از جنس تکنولوژی

سلام و درود به همه شما مخاطبان مشتاق و خوش ذوق که بودن با شما و کنارتون بودن برام از همه چی لذت بخش تره. همین بس که از جنس همیم و عاشق نوشتن و خوندن.

راستش امروز به بهونه ای میخام براتون از راه حلی که واسه رفع یه مشکل بزرگ تو کارم پیش اومده بود صحبت کنم. خود من صاحب یک شرکت کوچیک در زمینه ساخت ریزتراشه های سیستم های الکترونیکی و لوازم خانگی هستم. بیشتر فعالیت من و همکارانم از طریق دسترسی دائمی به وسایل الکتریکی انجام میشه. پس معلومه که وجود مداوم برق بدون نوسان چقدر برای کار ما حیاتیه.

اما خب مشکل ما از همینجا شروع شد. قطعی های پی در پی و نوسانات برق، عملا فعالیت روزمره ما رو تو شرکت مختل کرده بود. استفاده از ups هم فقط در حد چند دقیقه واسمون فرصت جمع جور کردن تجهیزاتمون رو میداد. خلاصه به نظر می رسید چاره ای نداشتیم جز اینکه مثل بقیه همسایه هامون تو شهرک، بریم سراغ استفاده از ژنراتور برای تامین برق و نیاز مصرفی روزانه مون اونم تو ساعات اوج مصرف برق.

همین که موتور برق های مورد استفاده واسه بقیه شرکت های هم جوارمون رو میدیدم، از سر و صدای زیاد از حدشون به وحشت میافتادم. فکرش رو نمیکردم که خودم هم یه روزی مجبور به آوردن ژنراتور برق جلوی در شرکتم باشم.

شاید یکی از خوش شانسی هایی که دارم و به نوعی ناشی از روحیات درونی خودم هست، مربوط به گشتن و پیداکردن راه حل هایی میشه که دوس دارم در مواجهه با مشکلاتم ازشون استفاده کنم و سعی کنم خودم رو دقیقا درگیر کاری که باب میلم نیست نکنم.

بله خلاصه شروع کردم به گشتن و سرچ زدن و پرس و جو که آقا جون چرا موتور برق صدا دارد؟ چطوری باید موتور برق رو بی صدا کنیم؟ موتور برق بی صدا از کجا بخریم؟ و همینطور الی اخر که دیدم نه مثل اینکه قبل از من این دغدغه خیلی ها بوده. هم کسایی که میخوان بخرن و هم خوشبختانه مهندس هایی که میخوان بسازن.

وارد دنیای سیستم های تبدیل سوخت به برق که شدم تازه فهمیدم ای دل غافل چه مشکلاتی هم وجود داشته و من نمیدونستم. مثلا بحث جابجایی و سه فاز و تک فاز بودنشون و کارایی شون برای خونه یا دفتر کار، باغ و ویلاها و اینجور جاها.

صحبت با کارشناس یکی از سایت های فروش موتور برق به نام آبیاران که جزو رده بالاهای سرچ کلمه موتور برق بود، رفت سمت موضوعاتی که عزیز جان چرا حتما با بنزین میخای موتوربرق رو روشن کنی؟ مگه دسترسی به گاز نداری؟ چرا دنبال نفر برای راه اندازیش میگردی؟ مگه نمیخای بصورت اتوماتیک به سیستم برق وصل بشه؟؟؟!!!

عه اینا دیگه چیه؟ خلاصه سرتون رو درد نیارم. آقا این دغدغه ما آخر تبدیل شد به یه مشاوره خریدی که الان میتونم تخصصی براتون خرید موتور برق رو راهنمایی کنم:) یعنی فقط همین که دستگاه بصورت اتوماتیک بعد از قطعی برق ران بشه و جایگزین برق دفتر میشه، کلی کیف کردن برامون به همراه داشت.

دیگه جونم واستون بگه دستگاهی که خریدیم هم گازسوزه هم بنزینی. یعنی هم برای مصرف های خونگی و شرکتی و مغازه ها که داخل شهر هستن کاربرد داره و هم مکان های بیرون از شهر مثل باغ، زمین های کشاورزی، مرغ داری و اینا که لوله کشی گاز ندارن و باید از بنزین برای تامین سوخت موتور برق استفاده کنن.

دیگه اینکه قضیه ی صداش هم اینطوری شد که نگو این ژنراتورها یک پوشش محفظه ای سایلنت دارن به اسم کانوپی که دورتا دور دستگاه رو میگیره. کانوپی با ساختار مخصوص خودش عایق صدا و ورود رطوبت میشه. پس هر جا سر و صدایی از موتور برق به گوشتون رسید همینو بدونین که متاسفانه کاربر عزیز استفاده کنندش نخواسته هزینه های بیشتری بابت رفع این مسئله بپردازه.

در ضمن هرچی کیفیت ساخت و برند موتوربرق بهتر باشه، نشون دهنده استفاده آلیاژهای مرغوب تری تو موتور دستگاه هست که همین هم ذاتا کم صدا بودنشو به همراه داره. همین موردی که من خریدم، همه این ویژگی هایی که گفتم رو داشت اسم برندش جنسیس بود. ظاهرا خارجی ها به موتوربرق هاشون میگن genset و هر جا gen دیدید نترسید اینا فقط موتور برقن.

از خوشمزگی من که بگذرید از این سیستم اتوماتیک نگذرید که خیلی چیز خوبیه. بهش میگن ATS و کارش اینه که موقع قطعی برق بصورت اتوماتیک موتور برق رو راه میندازه و جایگزین جریان برق میکنه. البته این ats تخصصی تر از این حرفاست که گفتنش سرتون رو درد میاره.

جالب تر اینکه یه ویژگی خاص داره که تو هر موتور برق نمیتونید پیداش کنید. اونم روشن کردن دستگاه با ریموت هست. دیگه اینم یه با کلاسی مضاعف برای موتور برق دفتر کار ما تو شهرک که نه تنها مثل بقیه هندل نمیزنیم بلکه حتی زحمت زدن دکمه استارت رو هم نمیکشیم. روشن شدنش از راه دوره اونم خواستی با ریموت نخواستی هم اتوماتیک.

مهمتر از همه اینکه این همه ویژگی و تکنولوژی خوب نباید شما رو از مسئله اصلی قیمت مناسب غافل کنه. وقتی میخاین یه موتور برق بخرید حتما از مرجع هایی استفاده کنین که انتخاب رو براتون با تنوع جنس فراهم کردن. مشاور خوب داشتن و همینطور خدمات پس از فروش و گارانتی هم که دیگه از واجباته.

من بعد از بررسی های زیادی که داشتم همون وبسایتی که واردکننده اصلی این برند بود رو برای خرید این نوع موتور برق مناسبتر دیدم. چون هم قیمتشون از بقیه پایین تر بود و هم اینکه واقعا اعتماد آدم مقاومی مثل من برای خرید و استفاده از ژنراتور برق رو جلب کردن.

به پاس مشاوره رایگانی که کارشناس فروش شرکت آبیاران بهم داد منم این پست رو تقدیمشون میکنم و امیدوارم تونسته باشم با گذاشتن لینک صفحه خرید موتور برق سایت آبیاران در پایین همین صفحه، شما رو هم با این تکنولوژی جالب بکارگرفته شده در محصولات جدید موتوربرق آشنا کنم.

https://abyaran.com/electric-engine

مرسی از همتون که همراه من بودید. دوس دارم شما هم تجربیاتون رو در مورد پیدا کردن یه راهکار خوب نسبت به چیزی که بقیه دارن و شما دوست دارید بهترش رو داشته باشید برام بگید.

موتور برقلوازم خانگیقطعی برقجنسیس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید