ویرگول
ورودثبت نام
نجمه داودی
نجمه داودی
خواندن ۷ دقیقه·۳ سال پیش

بهترین تزیین کادو ولنتاین

چند وقت پیش وقتی که به یه جشن یهویی دعوت شدم و جایی اون نزدیکیا نبود که بدم برای کادوم رو تزیین کنند، واقعا احساس نیاز کردم. نمی دونم برای شما هم پیش اومده یا نه. اما واقعا حس می کنم گاهی نیازه بعضی هنرها رو یاد گرفت.

برای همین شروع کردم به سرچ اینترنتی و نگاه کردن به یک سری پیچ های یادگیری انواع کادوپیچی تا شاید بتونم یه تزیین یهویی انجام بدم و کارم راه بیفته. به هر کدوم نگاه کردم می دیدم یک سری وسایل رو کم دارم. یک سری هاش هم که اصلا به دلم نمی نشست. برای همین شاید بهترین راه این بود که انرژی خودم رو حفظ کنم و برای آینده برنامه ریزی کنم.

اگر شما هم مثل من مناسبت های زیادی مثل روز ولنتاین و هدیه تولد برای پارتنرتون رو در پیش دارید، خوبه توی این مقاله با من همراه بشید. شاید اطلاعات نه چندان زیاد من به دردتون بخوره و بتونید توی مناسبت های آینده بترکونید. پس با من همراه بشید.


برای تزیین کادو ولنتاین به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای تزیین کادوی روز عشق شاید نیاز به یک سری وسایل باشه تا مثل من توی دردسر نیفتید و البته نخواید کلی هزینه کنید تا کادوتون رو جوری تزیین کنند که تازه آخرش بفهمید که بهش علاقه هم ندارید. من یه لیست از وسایل مورد نیاز برای تهیه کادو ولنتاین رو براتون آماده کردم که بنظرم خوبه که تهیه اشون کنید و اونا رو توی یه صندوقچه یا کشو مخصوص نگه دارید تا برای هر مناسبتی که هست دم دستتون باشن و بتونید براحتی تزیین مورد علاقه اتون رو خودتون انجام بدید.

کاغذ کرافت

بنظرم اولین چیز و مهم ترین چیز توی کادوپیچی های مینیمال و خاص داشتن کاغذ کرافت هست. این کاغذها به دلیل اینکه رنگ و سادگی منحصر به فردی دارن، براحتی می تونن کادوی شما رو خاص تر جلوه بدن. البته تنوع سایز و مقاومتشون هم یکی از دلایلی هست که به نظر من استفاده از اون رو جذاب تر می کنه.

نخ کناف

دومین وسیله داشتن نخ کناف هست که به نظر با انواع کاغذ کادوهای ولنتاین، بالاخص کاغذ کرافت خوب ست می شه و جذابیت بیشتری به کادو ولنتاین شما می ده. نخ های کناف علاوه توی طرح و ضخامت های متفاوت توی بازار هست و اگر دوست دارید بدونید می تونید اونها رو از کجا تهیه کنید، باید بهتون بگم که این نخ ها توی بیشتر خرازی ها وجود دارن. اگر تهران زندگی می کنید، بازار بزرگ پر هست از این نخ ها توی سایز و ضخامت های متفاوت و اگر اصفهان زندگی می کنید بازارهای نقش جهان هم پر هست از این نخ ها و البته کاغذهای کرفت. دیگه بقیه ببخشند اگر اطلاعات دقیقی از شهرهای دیگه نداشتم...

انواع چسب

برای تزیین انواع کادوهای ولنتاین و سایر کادوها، بنظر میاد چسب تفنگی و چسب چوب یکی از وسایل اصلی هستند. اما بنظرم باید یه چسب قطره ای و ماتیکی هم داشته باشید تا وسایلتون تکمیل باشه و برای کارهای ظریف تر از اونها استفاده کنید.

کاغذ کادوهای تک رنگ

چهارمین وسیله که بنظرم توی هر شرایطی می تونه به کارتون بیاد، داشتن انواع کاغذ کادویی های مختلف هست. کاغذ کادوهای راه راه یا شطرنجی هم یکی از کاغذکادوهای پرطرفدار هستند اما اگر بخوام با سلیقه خودم پیش برم بنظرم کاغذ کادوهای تک رنگ قرمز، سبز تیره یا رنگ های نود به نظر خیلی خفن تر میان. پیشنهادم اینه که یه تعداد از این کاغذ کادوها رو به سلیقه خودتون تهیه کنید و برای مناسبت های مختلف و کادو پیچی ازشون استفاده کنید.

گل خشک تزیینی

برای کادوپیچی های خاص و تزیین خاص کادو ولنتاین داشتن یک سری گل خشک لازمه. اما شاید اسم این گل خشک ها رو بلد نباشید و ندونید که کجا می تونید تهیه اشون کنید. پس بزارید بهتون اسامی گل خشک های تزینی رو بگم و بقیه اطلاعاتش رو هم داشته باشید.

اول اینکه از معروف ترین گل های خشک برای تزیین کادو گل خشک دم خرگوشی، پامپاس، راسکوس خشک، گل پنبه، نخل خشک، استرلینگیا، دلار نقره ای و گل نی هستن. البته جالبه بدونید از این گل خشکا می تونید توی تزیین خونتون هم استفاده کنید. بیشتر خونه های مدرن که به سبک بوهو یا روستیک یا مینیمال چیده شدن از این گل خشک ها استفاده می کنند و باید بگم که جلوه خوبی به خونه زندگیتون هم میده. این گل خشک ها رو می تونید از گل فروشی ها، بازارچه ها گل و گیاه و یا مغازه های کادو فروشی بزرگ تهیه کنید.


اسماج و میوه های خشک

برای تزیین کادو ولنتاین یا کادو روز زن می تونید از اسماجا و چوب دارچین و میوه های خشکی مثل پرتقال یا کاج استفاده کنید. شاید براتون جالب باشه بدونید این روزا یکی از بخش های اصلی توی کادوپیچی همین بخش هست. باورتون نمیشه چقدر می تونید با این وسایل به هدیه هاتون رنگ و بو بدید.

چند ایده خلاقانه برای تزیین کادو ولنتاین

خب حالا که با وسایل مورد نیاز برای تزیین کادو آشنا شدید خوبه که چند ایده جالب برای کادوپیچی کادو ولنتاین رو با هم مرور کنیم. موافقید؟

کادو ولنتاین قلبی شکل بساز

خب شاید عنوانی که براش مشخص کردم خیلی نشون دهنده چیزی که می خوام نباشه اما نگران نباشید یه جوری براتون توضیح می دم که کاملا متوجه اش بشید. یکی از المان های کادو ولنتاین وجود قلب هست که نشون دهنده عشق و علاقه شدید هم هست. برای این کار می تونید به دو روش پیش برید. یک اینکه کاغذ رنگی قرمز رنگ تهیه کنید و توی سایزهای مختلف قلب هاتون رو برش بزنید و روی کادوی خودتون به زیبایی بچسبونید. برای اینکه تزیینتون خوشگل تر بشه اول کادوتون رو با کاغذ کرافت کادوپیچی کنید و بعد این قلب های کوچلو رو سر تا سر کادوتون بچسبونید. بنظرم که قلب های سه بعدی می تونه جذاب تر هم باشه. دومین کار نقاشی کردن روی کادوتون هست که می تونید با آبرنگ یا گواش و یا حتی ماژیک قلب های خوشگلی بکشید و کادوتون رو با هنر خودتون تزیین کنید.


کارت پستال ولنتاین درست کن

برای کارت پستال هم می تونید از کاغذ کرافت استفاده کنید. البته برای این کار به یه دستگاه پانچ هم نیازه که این کارت پستال ولنتاینی رو پانچ کنید و به نخ کنافی که باهاش هدیه اتون رو بسته بندی کردید بچسبونید. به نظرم خیلی جالب می شه که اگر از جملات خودتون برای نوشتن روی این کارت پستال استفاده کنید. از نظر من یه جمله ساده می تونه به مراتب قشنگ تر از یه شعر یا جمله آماده ای باشه که کلیشه ای شدن. نظر شماها چیه؟ من که خودم با این چیزای دلی بیشتر حال می کنم.


کیسه بخر!

شاید این عنوان رو دیدید اولش خنده اتون گرفته باشه اما باور کنید این کیسه های فانتزی که از پارچه های خاص تهیه شدن خیلی می تونه هدیه اتون رو جذاب تر کنه. تازه برای محیط زیست هم بهتره. این گونی های کوچلو رو می تونید از خرازی ها یا مغازه های کادو فروشی تهیه کنید و با قرار دادن هدیه اتون توش سادگی و زیبایی خاصی به هدیه ولنتاینتون بدید.

راستی اگر مثل من نیستید و یه کمی خیاطی بلدید، خب چه کاریه این کیسه ها رو بخرید. خودتون پاچه اش رو تهیه کنید و توی سایزهای متفاوت طراحی کنید و استفاده کنید. تازه بنظرم می تونید کیسه های دست سازتون رو به یکی مثل من هم بفروشید!


از قوطی های فلزی یا شیشه ها استفاده کن

این قوطی ها و شیشه ها آماده اشون هم هست اما خیلی خاص تر می شه اگر از شیشه های معمولی مربا یا... استفاده کنید. برای استفاده از این شیشه ها اولش خوب بشوریدشون بعد با یه سشوار بر چسب ها رو به راحتی جدا کنید و بعد که مطمئن شدید شیشه ها یا قوطی ها به خوبی تمیز شدن، درب های اونا رو با اسپری رنگ، رنگ آمیزی کنید و روش با یه قلم موی کوچیک طرح مورد علاقه اتون رو بکشید. البته اگر درب های شیشه ها طلایی ان بنظرم فقط روشون رو نقاشی کنید چون خودشون میتونن به اندازه کافی خوشگل باشن. حالا یه پیشنهاد دیگه هم دارم و اون اینه که دور اون رو با نخ کناف یا روبان ببندید و جذاب ترش کنید. این قوطی ها و شیشه ها برای خرید کادوی ولنتاین مثل خرید لباس، شکلات ولنتاین و چیزای فانتزی و کوچیک مناسبه.

حالا که با هم چند تا ایده ساده اما کاربردی رو مرور کردیم اگر شما هم ایده ای دارید زیر این مقاله بنویسید تا شاید هم به درد من بخوره هم بقیه دوستان. راستی من لینک چند مقاله توی این حوزه هم گذاشتم که بنظرم خیلی خوب میان اگر از ایده هاشون استفاده کنید. من خودم خیلی ازشون ایده گرفتم. دوستون دارم

تزیین کادو ولنتاینکادو ولنتاین برای دخترتزیین کادو ولنتاین برای پسرتزیین خاص کادو ولنتاینبهترین تزیین برای کادو ولنتاین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید