ویرگول
ورودثبت نام
نجمه داودی
نجمه داودی
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

کادو ولنتاین چی بخرم؟

چند سال پیش وقتی برای اولین بار قرار شد که منم مثل بقیه هم سن و سالام یه ارتباط عشقانه رو تجربه کنم، شاید هیچوقت به مناسبت هایی مثل ولنتاین و ... فکر نکرده بودم. بعد کم کم که رابطه جدی تر شد و تونستیم ارتباط عمیق تری رو تجربه کنیم با واژه های مثل ولنتاین و روز عشق آشنا شدم.

راستش اولش بین اینکه ولنتاین توی ایران 25 بهمن هست یا 26 ام سردرگم بودم. یه سال 25 ام تبریک می گفتم و بعد از استوری ها و پست های بقیه دوستام متوجه می شدم 26 ام هست و یه سال بعدش وقتی برای 26 ام برنامه ریزی کرده بودم متوجه شدم یه روز دیرتر شروع کردم.

برای همین تصمیم گرفتم توی این وبلاگ علاوه بر روزمرگی ها درباره دغدغه های خرید کادو و صد البته مسیری که توی رابطه باید طی کرد با هم یه گپ خودمونی داشته باشیم. خب قبل از اینکه من شروع کنم بیاید بگید شما برای ولنتاین برنامه ای دارید یا نه و اگر دارید بیشتر دوست دارید هدایای کلاسیک ولنتاین رو برای عشقتون خریداری کنید یا از هدایای جدید ولنتاین استقبال می کنید دوست دارید دنبال کادوهای خاص ولنتاین باشید؟

تاریخچه ولنتاین و روز ولنتاین در ایران!

علارغم اینکه دوست داشتم یه تاریخچه دقیق از روز عشق بهتون بدم اما باید بهتون بگم که تا بحال داستان های ضد و نقیضی از پیدایش روز ولنتاین ارائه شده. مثلا یک سری های میگن که جشن ولنتاین اولین بار در زمان پادشاهی کلادیون دوم توی قرن سوم بعد از میلاد بر می گرده. توی اون دوران سنت ولنتاین یکی از کشیش های ایتالیایی به مسیحیانی که از دست امپراتوری اون زمان فرار کرده بودن و مورد آزار قرار گرفته بودن و در صورت تمایل به عقد همدیگه در می آورد و جالبه که بدونید در آخر به خاطر همین کار سنت ولنتاین مورد سنگسار قرار گرفت و سرش از بدنش جدا شد و به همین دلیل این روز به اسم اون نام گزاری شده.

اما عده ی دیگه ای میگن که وقتی سنت ولنتاین توی زندان بوده، عاشق دختر قاضی می شه و برای اون توی روز وفاتش یه نامه خداحافظی می نویسه و بعدش اعدام میشه و در نهایت توی سال 496 میلادی پاپ گلاسیوس اول 14 فوریه رو به افتخار این کشیش عاشق پیشه به روز عشق و یا همون ولنتاین نام گزاری می کنه.

اما اگر کنجکاوید بدونید که مقبره کشیش ولنتاین کجاست باید بهتون بگم که مقبره این کشیش در شهر رم ایتالیا واقع هست. جالبه که بدونید توی رم توی این روز عشاق به سمت این کلیسا می رن و حلقه های ازدواج خودشون رو با مقبره این کشیش متبرک می کنن. جالبه نه؟

ولنتاین در ایران

تاریخچه ولنتاین در ایران به دوران قاجاریان برمی گرده. توی اون دوران ناصرالدین شاه قاجار وقتی به اروپا سفر می کنه همسرش همراهش نبوده و برای روز عشق برای همسر یا سوگلی خودش یه کارت پستال پست می کنه و می فرسته. اگر دوست دارید این کارت تبریک رو ببینید باید بدونید که خوشبختانه در موزه های ایران وجود داره.

اما اگر نمی دونید ولنتاین 25 ام هست یا 26 بهمن، باید بدونید که بخاطر اینکه تقویم شمسی و میلادی با هم متفاوت هستند و برخی از ماه های سال در تقویم شمسی 29 روز و برخی 31 روزه ان، این روز هر سال تغییر می کنه اما ولنتاین در سال 2022 یا ولنتاین 1400 مصادف هست با 14 فوریه یا 25 بهمن ماه 1400 .
بهترین تزیین کادو ولنتاین
بهترین تزیین کادو ولنتاین


معرفی هدیه های کلاسیک ولنتاین

اما وقتش هم باشه وقت معرفی کادوهای کلاسیک ولنتاین هست. توی این روز خیلی از عشاق و افرادی که دل به دل هم بستن به همدیگه هدیه می دن و البته که گاهی انتخاب بهترین کادو ولنتاین برای همه ما به شکلی سخت می شه چرا که انتخاب بین حجم انبوهی از هدیه ها برای همه افراد کار سختیه.

یه وقتایی هم می شه که دوست داریم خاص ترین کادو ولنتاین رو خریداری کنیم و البته که به دنبال سوپرایزهای ولنتاین هم هستیم. برای همین بزارید من از تجربیات خودم بهتون بگم و اینکه بهتره برای کادو ولنتاین چی بخریم و چطور می تونیم خلاق باشیم.

  • گل ولنتاین

یکی از اولین انتخاب ها برای خرید کادو ولنتاین، خرید گل برای روز ولنتاین هست. رز قرمز یکی از المان های اصلی روز عشق هست.

  • شکلات ولنتاین

دومین المان روز ولنتاین، خرید شکلات های قلبی ولنتاین و شکلات هایی با طرح خرس هستند که همه در بسته بندی هایی قرمز وارد بازار و حتی کادو فروشی ها شدند. البته بجز خرید شکلات برای ولنتاین، آبنبات ولنتاین هم یکی از خوراکی های اصلی ولنتاین هست.

  • خرس پارچه ای

سومین المان روز ولنتاین، خرید عروسک های پارچه ای قرمز رنگ هست که خرس تدی از معروف ترین اون هاست و من خودم همیشه ترجیح می دم که در کنار بقیه کادوهام یه خرس تدی کوچیک حتی در حد یه دستکلید باشه.

البته اگر شما قراره کادو ولنتاین برای دوست دختر خودتون بخرید بزارید یه تقلب درگوشی بهتون برسونم:« خانم ها عاشق داشتن عروسکای بزرگن» به نظرم اگر تا بحال براشون نخریدید، برای یکبار هم که شده این خرید جذاب ولنتاینی رو تجربه کنیم و برق توی چشماشون رو مدیون من باشید.

  • اکسسوری

از محبوبترین هدایا مخصوصا برای خانم ها، گرفتن یه اکسسوری ولنتاینی هست. مخصوصا اگر اون هدیه با اسم خودتون باشه. البته من بهتون پیشنهاد می کنم که اگر رابطه اتون خیلی جدی نیست اصلا سمت خرید حلقه نرید چون که سوتعبیر می شه و در بعضی از موارد شاید باعث دردسر هم بشه.

اگر مثل خودم خانم هستید، بهتون پیشنهاد می کنم که برای پارتنرتون دستبند، بند عینک، ساعت یا گردنبد بخرید. یکی از اکسسوری های محبوب ساعت های هوشمند هستن که برای هر دو جنس از لاکچری ترین کادوهای ولنتاین هستن.

بهترین هدیه ولنتاین
بهترین هدیه ولنتاین
  • کارت پستال روز ولنتاین

اگر به دنبال یه هدیه رمانتیک ولنتاینی هستین، کارت پستال ولنتاین یا یه نامه عاشقانه می تونه همون چیزی باشه که شما و پارتنرتون رو به وجد میاره. بنظر من که هدیه های رمانتیک و از ته دل خیلی بیشتر از هدایای گرون قیمتی که فقط محض رفع وظایفه به ادم داده میشن جذابن. البته این نظر شخصیه منه.

اگه دوست دارید با ایده های جذاب ولنتاین آشنا بشید و با بهترین تزیین های ولنتاین، بهترین تجربه ولنتاین رو داشته باشین من اینجام تا بهتون کلی ایده بدم و با هم از انواع کادوهای مناسبتی و تزییناتشون صحبت کنیم.

کادوکادو ولنتاینکادو ولنتاین برای دخترکادو ولنتاین برای پسرکادوهای کلاسیک ولنتاین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید