ویرگول
ورودثبت نام
غزاله زارعی
غزاله زارعی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

کتاب ها موجوداتی شگفت انگیز ۱۶

نزدیک به سه هفته پیش که اسباب کشی کردیم، به صورت اتفاقی یک کتاب جیبی پیدا کردم و همان طوری که حوصله ام سر رفته بود( کلا زود حوصله ام سر میره) شروع کردم به خوندن این کتاب:

کتابی که اکنون جا دارد.
کتابی که اکنون جا دارد.


این کتاب کلا غریبه بود. نه جا و مکان داشت نه صاحب .نویسنده رو نمی شناختم و تا به حال اسمش به گوشم نخورده بود.اما خوندمش و ازش خوشم اومد‌. در بیشتر کتاب های داستان به ویژه کلاسیک به مسائل عقیدتی و دینی اشاره شده اما در برخی داستان ها محوریت اصلی هست مثل کلبه عمو تام و همین کتاب. داستان درباره مردی بی خانمانه که به یک شهر میره و اونجا با پسری به نام فرانسوا آشنا می شه که مردی عاشق هست .اما طی یک اتفاق عجیب از تمام گناهانش توبه میکنه و به فردی معتقد تبدیل میشه. او و برادر لئون به نقاط مختلف سفر میکنن و از افراد می خواد به خدا ایمان داشته باشند و اموال خود رو بین فقرا تقسیم کنند.این کار ها باعث میشه پدر فرانسوا چندین پیرو داشته باشه و به همه جا سفر کنه .حتی کار به جایی میرسه که می خواد حاکم یکی از جزایر یونان که یک عرب مسلمان است رو به دین مسیحیت دعوت کنه. در کتاب سری هم به اردوگاه های صلیبیون (لقب مسیحیان در جنگ های صلیبی) می زنیم که پدر فرانسوا میگه : ایا این بد ذات ها می خواهند از دین ما محافظت کنند؟ داستان در فراز و نشیب ،سختی و عبادت های طولانی سپری میشه و من که از کلبه عمو تام لذت بردم از این کتاب هم خوشم اومد مخصوصا که ناشناس و غریب بود.


تکه ای از کتاب:

اسقف، فرانسوا را تا حیاط کلیسا همراهی کرد و آهسته به او گفت : مواظب باش به مرز افراط و مبالغه رسیده ای.

_ پدر بسیار مکرم آخر خدا همانجا قرار دارد. اسقف سرش را تکان داد و گفت: فضیلت و تقوا هم نیاز به اندازه و مرز دارد، وگرنه این فضایل به کبر و نخوت مبدل می شود.

فرانسوا که برای رفتن عجله داشت در حالی که به در نزدیک می شد گفت: این انسان است که پایبند مرز و اندازه است‌.خدا برتر از حد و مرز است و من خود را به سوی خدا متوجه کرده ام.

اسقف با مهربانی و دلسوزی گفت: من پیر هستم و رنج بسیار برده ام.من از راهی گذشته ام که تو امروز می خواهی بر آن گام نهی و گمان می کنم که در این رهگذر می توانم به تو یاری دهم. فرانسوا لبخند زد و گفت : پدر بسیار مکرم، خواهم امد تا از دعای خیر تو برخوردار شوم.

نمی دونم هنوز هم این کتاب چاپ می شه یا نه اما خوندن این کتاب خالی از لطف نیست و شاید چیزی رو درون شما تغییر بده همانطور که فرانسوا رو تغییر داد. همچنین این کتاب پایانی بسیار زیبا و تاثیر گذار داره و آدمی به اندیشه فرو می رود که در واقعیت وجود او چیست.

شب بخیر و

خوش بخوانید

کتابکلاسیکادبیات یونان
کتاب میخونم و به شما معرفی میکنم.https://t.me/ghsazmاینجا هم تیکه کتاباشو میزارم‌‌
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید