ویرگول
ورودثبت نام
سید حمزه احمدی
سید حمزه احمدی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

مقایسه، دزد شادی

خب خیلی وقت ها هست که به یک سنی رسیدی و میبینی که دوستات مثلا یا هم دوره هات به جاهایی رسیدن که در اون لحظه از موقعیت فعلی تو بهتره و این میتونه هرچیزی باشه مثل ازدواج، درامد، کسب و کار، ...خلاصه لیستش رو میدونی خودت و نیاز نیست من بازش کنم

ولی ولی

اول اینکه اگر دانشجو هستی و داری یک رشته سخت رو میخونی در حالی که میدونی تو کشور برای این رشته بهایی قائل نیستن و شاید آینده نداشته باشه میخوام بهت بگم:

اگر این رشته رو بی حساب کتاب انتخاب کردی که بنظرم بکش کنار و برو دنبال علاقت

اما اما

اگر با علاقه اومدی تو این رشته یعنی با علااااقه ها، مثلا من اگر بازم برگردم به دبیرستان میام مکانیک و فقط میخونم تا دانشگاهم رو ارتقا داده باشم ولی قطع به یقین باز هم من یک مهندس مکانیک خواهم شد و کوتا بیا نیستم و هنوزم مهندسی مکانیک رو مادر تموم مهندسیا میدونم ....یعنی میخوام بگم اگر با اینچنین علاقه ای رشته حال حاضرت رو انتخاب کردی (هر رشته ای که هستی) کم نیار دوست خوب من!

ازت میخوام کم نیاری!

ازت میخوام تا میتونی تو اون رشته باسواد بیای بالا

کشور ما کمبود افراد با سواد داره ...

تو محکم بخون و متخصص باش و مطمعن باش همیشه نیروی متخصص بهش نیاز هست ولی باید ایمان داشته باشی که ی روز یک جایی یک سری گره هست که فقط و فقط تخصص تو میتونه بازش کنه

بهترین مهندسی باش که میشناسی

بهترین ریاضی دان، حسابدار، جامعه شناس، زمین شناس، پزشک....بهترین اون فیلد باش

و اگر جزو کسانی هستی که در یک رشته سخت از یک دانشگاه سخت گیر فارغ شدی و یا داری میشی من بهت افتخار میکنم و خود قبل من و همه باید به خوددت افتخار کنی...دف تغییر محیط میخواد، کم کردن تفریح و رفیق بازی و نومزد بازی میخواد...

و اگر جزو کسانی هستی که در یک رشته سخت از یک دانشگاه سختگیر فارغ شدی و یا داری میشی من بهت افتخار میکنم و خود قبل من و همه باید به خودت افتخار کنی...

باور کن اون رفیق بازاریت یا کارمندت که تو روت میگه درس خوندن خریته یا هرچی شبیه این، مطمعن باش چون خودش کشش این رو نداشته که جای تو باشه اینطوری کمبود خودشو جبران میکنه !

کار بازار، سرمایه میخواد و دانشگاه خوب درس خوندن، هوش.

تو هوشی رو داری که اون یا هرکی مسخرت میکنه نداشته و این کمبود درونیش رو اینطوری به رخ میکشه

اون نتونسته رتبه تو رو بیاره وگرنه چرا اصلا همراه با تو یا سال قبل و بعد تو کنکور داده؟

پس اول از همه به خودت افتخار کن و دوم سعی کن بهترین خودت باشی تو اون رشته.

در نهایت میگم:

پس قرار این شد که خودتو مقایسه نکنی با کسی جز خودت.

تمام شد و رفت.


مهندسی مکانیکمهندسی هوافضادانشگاهمقایسهاعتماد بنفس
دانشجوی ارشد مهندسی هوافضا،ایرودینامیک.رزمی کار.گاهی نویسنده گاهی محقق.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید