ویرگول
ورودثبت نام
رایزن
رایزن
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

درباره موسیقی (2)

SwansLive2014-2015-YouTube

به نظر می‌رسه به غیر از من، افراد دیگه‌ای هم هستند که فهمیدند مایکل چه تحولی در عرصه موسیقی پدید آورده. تصاویر این ویدئو، مربوط به یه اجرا نیست. یکی هست به اسم مارکو پورسیا که به مدت دو سال تمام اجراهای این گروه رو ضبط کرده، و حاصلش شده این.

این آدم یه مستند هم از مایکل ساخته به اسم where does a body end

اما نکته اصلی اینه که تنها کسی که صبور باشه، میتونه بفهمه مایکل چه کار کرده. منظورم اینه که خیلی‌ها حتی نمی‌تونن بیشتر از ده دقیقه این فایل رو تماشا کنند. من پنج ساله دارم این فایل رو تماشا می‌کنم، هنوز هم ازش چیز یاد می‌گیرم، اما هنوز هم چیزهایی داره که نفهمیدم.

بهرحال، میشه موسیقی مایکل جیرا رو از سه منظر تحلیل کرد.

یکی، روابط بین اعضاء

دوم، خود موسیقی

سوم، شعر

اولی و دومی در هم تنیده‌اند، و به شدت پیشرو. یعنی موسیقی بیان رابطه بین این اعضاء است. من فکر میکنم ویژگی اصلی مایکل اینه که تنها از طریق موسیقی میتونه با انسان‌ها ارتباط بگیره. یعنی برای این‌که ببینی چه رابطه‌ای بین اعضاء هست، باید موسیقی رو ببینی.

بهحال، موسیقی مایکل از این دو منظر می‌تونه جایگزین موسیقی بازاری و کالاشده فعلی باشه.

اما شعرش یکپارچه نیست. بعضی‌هاش خوب و پیشروئه (مثلا همون آهنگ when will I return)، اما بعضی‌هاش حاکی از تسلیمه.

من سعی میکنم تو چند تا پست بعدی در مورد هر کدوم توضیح بدم.

موسیقی بدیلمایکل جیراجامعه نمایشswans
در کار کلام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید