m_59159768
m_59159768
خواندن ۷ دقیقه·۴ سال پیش

طراحی معماری


معماری فرانسه

آرت نوو که در فرانسه به عنوان سبک جدید شناخته می شود ، ابتدا در پارچه و طراحی گرافیکی بیان شد. این سبک در دهه 1890 به معماری و مبلمان گسترش یافت ، زیرا شورشی علیه صنعتی شدن توجه مردم را به اشکال طبیعی و ساخت شخصی جنبش هنرها و صنایع دستی معطوف کرد. ساختمانهای آرت نوو اغلب دارای اشکال نامتقارن ، قوسها و سطوح تزئینی ژاپنی مانند با طرحهای منحنی ، گیاهی و موزاییکی هستند. این دوره غالباً با آرت دکو اشتباه گرفته می شود که از لحاظ بصری کاملاً متفاوت است و منشأ فلسفی دارد.

توجه داشته باشید که نام Art Nouveau فرانسوی است ، اما فلسفه - که تا حدودی توسط ایده های ویلیام موریس و نوشته های جان راسکین گسترش یافته است - جنبش های مشابهی را در سراسر اروپا ایجاد کرد. در آلمان Jugendstilنامیده می شد. در اتریش Sezessionsstilبود. در اسپانیا مدرنیسم بود که عصر مدرن را پیش بینی یا آغاز می کند. گفته می شود که آثار معمار اسپانیایی آنتونی گائودی (1852–1926) تحت تأثیر Art Nouveau یا Modernismo است ، و گائودی را اغلب یکی از اولین معماران مدرنیست می نامند.

نمای بیرونی بسیار تزئینی جعبه مستطیل شکل با طاقها و ستونها و مجسمه هایی که شب روشن می شوند

معماری Beaux Arts

معماری Beaux Artsکه به عنوان Classicism Beaux Arts ، Classicism Academic یا Classical Revivalنیز شناخته می شود ، با نظم ، تقارن ، طراحی رسمی ، عظمت و تزئینات دقیق مشخص می شود.

تلفیق معماری کلاسیک یونان و روم با ایده های دوره رنسانس ، معماری Beaux Artsسبک مطلوبی برای ساختمانهای عظیم عمومی و عمارتهای مجلل بود.

در اوایل قرن 20 ، ایده های گوتیک قرون وسطایی در ساختمان های مدرن ، هم در خانه های شخصی و هم در نوع جدیدی از معماری به نام آسمان خراش ها اعمال شد.

معماری گوتیک

احیاicگوتیک سبک ویکتوریایی بود که از کلیساهای جامع گوتیک و دیگر معماری قرون وسطایی الهام گرفته شده است. طراحی خانه Gothic Revivalدر دهه 1700 هنگامی که سر هوراس والپول تصمیم به بازسازی خانه خود ، Strawberry Hill گرفت ، در انگلستان آغاز شد. در اوایل قرن 20 ، ایده های احیای گوتیک در آسمان خراش های مدرن ، که اغلب نئوگوتیک نامیده می شوند ، استفاده شد. آسمان خراش های نئوگوتیک اغلب دارای خطوط عمودی قوی و احساس ارتفاع زیاد هستند. پنجره های قوس دار و نوک تیز با ردیابی تزئینی ؛ گارگویل و سایر حکاکی های قرون وسطایی ؛ و اوج

برج شیکاگو تریبون در سال 1924 نمونه خوبی از معماری نئوگوتیک است. معماران Raymond Hoodو John Howells از بین بسیاری از معماران دیگر برای طراحی ساختمان انتخاب شدند. طرح نئوگوتیک آنها ممکن است مورد توجه قضات قرار گرفته باشد زیرا منعکس کننده یک رویکرد محافظه کارانه (برخی منتقدان گفتند "قهقرا") است. نمای برج تریبون مملو از سنگهایی است که از ساختمانهای بزرگ سراسر جهان جمع شده اند. از دیگر بناهای Neo-Gothicمی توان به طرح Cass Gilbertبرای ساختمان Woolworthدر شهر نیویورک اشاره کرد.

معماری آرت دکو

معماری آرت دکو با فرم های زیبا و نقوش زیگورات خود ، هم از عصر ماشین و هم از دوران باستان استقبال می کند. الگوهای زیگزاگ و خطوط عمودی تأثیر شگرفی بر ساختمان های آرت دکو از عصر جاز ایجاد می کنند. جالب اینجاست که بسیاری از نقوش آرت دکو از معماری مصر باستان الهام گرفته شده اند.

سبک Art Decoاز منابع بسیاری تکامل یافته است. اشکال سختگیرانه مدرن گرایانه مکتب باهاوس و سبک سازی ساده فناوری مدرن همراه با الگوها و شمایل های گرفته شده از خاور دور ، یونان کلاسیک و روم ، آفریقا ، مصر باستان و خاورمیانه ، هند و فرهنگ های مایان و آزتک.

ساختمانهای آرت دکو بسیاری از این ویژگی ها را دارند: اشکال مکعبی ؛ زیگورات ، اشکال هرمی تراس دار با هر داستان کوچکتر از داستان زیر آن ؛ گروههای پیچیده مستطیل یا ذوزنقه نوارهای رنگی طرح های زیگزاگ مانند پیچ ​​و مهره های برق؛ حس قوی خط؛ و توهم ستونها.

در دهه 1930 ، Art Decoبه سبک ساده تری تبدیل شد که به Streamlines Moderne یا Art Moderneمعروف شد. تأکید بر فرمهای براق ، منحنی و خطوط افقی بلند بود. این ساختمانها دارای زیگزاگ یا طرحهای رنگارنگ موجود در معماری قبلی Art Decoنبودند.

برخی از مشهورترین ساختمانهای هنری دکو در شهر نیویورک به مقصد گردشگری تبدیل شده اند - ساختمان Empire State و Radio City Hallممکن است مشهورترین آنها باشد. ساختمان کرایسلر در سال 1930 در شهر نیویورک یکی از اولین ساختمانهای ساخته شده از فولاد ضد زنگ بر روی یک سطح بزرگ در معرض دید بود. این معمار ، ویلیام ون آلن ، از جزئیات تزئینی ساختمان کرایسلر از فناوری ماشین الهام گرفته است: زیور آلات کلاه عقاب ، کلاهک و تصاویر انتزاعی از اتومبیل وجود دارد.

معماری مدرن

قرن 20 و 21 شاهد تغییرات چشمگیر و تنوع حیرت انگیزی بوده است. سبک های مدرنیسم آمده و رفته اند - و همچنان به تکامل خود ادامه می دهند. گرایش های امروزی شامل Art Moderne و مکتب باهاوس است که توسط والتر گروپیوس ، ساختارشکنی ، فرمالیسم ، بروتالیسم و ​​ساختارگرایی ساخته شده است.

مدرنیسم فقط سبک دیگری نیست - بلکه شیوه جدیدی از تفکر را ارائه می دهد. معماری مدرنیست بر عملکرد تأکید دارد. این تلاش برای تأمین نیازهای خاص و نه تقلید از طبیعت است. ریشه های مدرنیسم را می توان در آثار Berthold Luberkin(1901–1990) ، معمار روسی که در لندن اقامت گزید و گروهی به نام Tectonرا بنیان نهاد ، جستجو کرد. معماران تکتون معتقد بودند که از روشهای علمی ، تحلیلی برای طراحی استفاده می کنند. ساختمانهای خشن آنها برخلاف انتظارات مغایرت داشتند و به نظر می رسید که اغلب از جاذبه زمین سرپیچی می کنند.

کار اکسپرسیونیستی معمار آلمانی متولد لهستان ، اریش مندلسون (1953-1887) نیز جنبش مدرنیسم را پیشرفت داد. مندلسون و معمار روسی متولد روسیه ، سرژ چرمایف (1900–1996) در مسابقه طراحی غرفه De La Warrدر انگلیس برنده شدند. سالن عمومی ساحلی در سال 1935 Streamline Moderneو Internationalنامیده می شود ، اما مطمئناً یکی از اولین ساختمانهای مدرنیست است که در طول سالها زیبایی اصلی خود را حفظ و مرمت کرده است.

معماری مدرنیسم می تواند تعدادی از ایده های سبک شناسانه ، از جمله اکسپرسیونیسم و ​​ساختارگرایی را بیان کند. در دهه های بعدی قرن بیستم ، طراحان علیه مدرنیسم عقلانی قیام کردند و انواع سبک های پست مدرن تکامل یافت.

معماری مدرنیسم معمولاً تزئینات کمی دارد و یا اصلاً تزئینی نیست و به صورت پیش ساخته است یا دارای قطعات کارخانه ای است. این طرح بر عملکرد تأکید دارد و مصالح ساختمانی ساخت بشر معمولاً شیشه ، فلز و بتن است. از نظر فلسفی ، معماران مدرن در برابر سبک های سنتی قیام می کنند. برای نمونه هایی از مدرنیسم در معماری ، به آثار Rem Koolhaas ، I.M. Pei ، Le Corbusier ، Philip Johnsonو Mies van der Roheمراجعه کنید.

نقد معماری مدرن

واکنشی در برابر رویکردهای مدرنیسم باعث ایجاد بناهای جدیدی شد که جزئیات تاریخی و نقوش آشنا را از نو اختراع کردند. به دقت به این جنبش های معماری نگاه کنید و احتمالاً ایده هایی خواهید یافت که مربوط به دوران کلاسیک و باستان است.

معماری پست مدرن از جنبش مدرنیسم تکامل یافته است ، اما با بسیاری از ایده های مدرنیسم مغایرت دارد. تلفیق ایده های جدید با اشکال سنتی ، ساختمانهای پست مدرنیسم ممکن است مبهوت ، شگفت زده و حتی سرگرم کننده باشند. از اشکال و جزئیات آشنا به روشهای غیرمنتظره استفاده می شود. ساختمانها ممکن است نمادهایی را برای بیان جمله یا صرفاً برای لذت بردن از بیننده در خود داشته باشند.

ستاد AT&T فیلیپ جانسون اغلب به عنوان نمونه ای از پست مدرنیسم ذکر می شود. مانند بسیاری از ساختمان ها به سبک بین المللی ، آسمان خراش نیز نمای کلاسیک و براق دارد. در بالای آن ، یک زیرانداز بزرگ "Chippendale" قرار دارد. طراحی جانسون برای تاون هال در جشن فلوریدا نیز با ستونی در جلوی یک ساختمان عمومی کاملاً سرپوشیده است.

رابرت ونتوری و دنیس اسکات براون از معماران مشهور پست مدرن هستند. مایکل گریوز و فیلیپ جانسون بازیگوش ، معروف به تمسخر مدرنیسم.

ایده های کلیدی پست مدرنیسم در دو کتاب مهم توسط رابرت ونتوری بیان شده است. ونتوری در کتاب پیشگامانه خود در سال 1966 ، پیچیدگی و تناقض در معماری ، مدرنیسم را به چالش کشید و آمیزه ای از سبک های تاریخی را در شهرهای بزرگی مانند رم جشن گرفت. یادگیری از لاس وگاس ، با عنوان "نمادگرایی فراموش شده فرم معماری" ، هنگامی که ونتوری "بیلبوردهای مبتذل" آرم های وگاس استریپ را برای معماری جدید فراخواند ، به یک کلاسیک پست مدرنیست تبدیل شد. این کتاب که در سال 1972 منتشر شد ، توسط رابرت ونتوری ، استیون ایزنور و دنیس اسکات براون نوشته شده است.

منبع : dailymotion

طراحیمعماریمعماری مدرنطراحی معماری مدرنمعماری قرن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید