ویرگول
ورودثبت نام
Darya?
Darya?
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

خاطرات سه روز حبس

شاید خیلی از شما اسم «اعتکاف» به گوشتون خورده باشه. برای کسانی این مقدمه را می نویسم که نمی دونن چیه.

اعتکاف یعنی ی مدت مشخصی را توی مسجد بمونی و به ذکر و عبادت این جور چیز ها بپردازی. ??

?️ حداقل ۳ روز باید معتکف باشی.

? حتما باید در مدت اعتکاف روزه باشی?

? فقط برای موارد ضروری مثل وضو یا دست به آب می تونید از مسجد خارج بشید.?

فکر کنم اطلاعات کافی را در اختیارتون قرار داده باشم.

در ایران معمولا در ماه های رجب و رمضان این سه روز اعتکاف برگزار می شود.

پایان مقدمه ?



خب می ریم سراغ خودم. منم به سرم زد حالا که ماه، ماه عبادت هست چرا برای اعتکاف ثبت نام نکنم ؟ ۳ روز قید همه چیز را می زنیم و بست توی مسجد می شینیم.

البته که اصلا برای ما این شکلی نبود?
البته که اصلا برای ما این شکلی نبود?

اگه اعتکافتون دانش اموزی باشه که خیلی خیلی بهتون خوش میگذره. بیشتر از اینکه به یاد خدا و آخرت بیفتی به مسائل دنیوی فکر می کنی.

خب ...

اسم منم در اومد و قرار شد که برم. باید چندتا وسیله با خودم می بردم. من جمله پتو ، متکا، قاشق ، چنگال ، مسواک و... هر چی به نظر خودتون تو این ۳ روز بهش نیاز پیدا می کنی.

نکته : در بیشتر اعتکاف ها آوردن گوشی ممنوعه و در صورت دیده شدن ضبط می شود.?

شب بین ساعت ۲۲تا ۲۴ باید بری مسجد .

وقتی وارد میشی
وقتی وارد میشی



روز دوم?
روز دوم?


بدی اعتکاف دانش آموزی اینه که شب ها، خواب نداری. به معنای واقعی کلمه.?

برای همین من شب اول فقط یکی دو ساعت تونستم بخوابم. بعدش مارش بیدار باش زدند که بیایید سحری بخورید ?. شاید اگه می دونستم ساعت چنده ، می گرفتم دوباره می خوابیدم . اما از اونجایی که فکر می کردم آوردن موبایل ممنوعه و خود مسجد هم ساعت نداشت کلا زمان دستم نبود.

بعد خوردن سحری وقتی ساعت را پرسیدم متوجه شدم ۴۰ دقیقه هنوز تا اذان مونده???

یک شکست عشقی بزرگ...?

بعد نماز صبح، توفیق شد که بعد از یک ساعت غلت زدن، بالاخره خوابم ببره.?

شما هم فعلا برید بخوابید تا من دوباره حوصله کنم ادامه ماجرا را در پست های بعدی بنویسم.

صدای درون: چقدر دستم درد می‌کنه.?







اعتکافحبسطنزشکست عشقی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید