ویرگول
ورودثبت نام
مهدیه کریم زاده
مهدیه کریم زاده
مهدیه کریم زاده
مهدیه کریم زاده
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

شما هم فکر میکنید آموزش دیدن بی فایده است ؟


آموزش هایی که در چند سال گذشته دیدم حسابی فکر منو مشغول کرده .

احساس میکنم اونقدر که لازمه، نتونستم ازشون استفاده کنم برای همین شروع به تحقیق و مطالعه روی این موضوع کردم، و این مطلب نتیجه جست و جوی منه .

تو به ازای هر یک دلاری که روی خودت سرمایه گذاری میکنی ده دلار بهت برمیگرده - برایان تریسی

پس چرا به ما برنمیگرده ؟

ما همه میدونیم که بهترین و پر سود ترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خودمون و آموزش دیدنه اما سه تا نکته اساسی وجود داره، که اگه اون هارو رعایت نکنیم این سرمایه گذاری ضرر ده میشه .

  • شناسایی نیاز
  • انتخاب منبع
  • به کار بستن دانش

شناسایی نیاز :

اینستاگرام رو که باز کنیم از هر ده تا پیج یکیشون داره دوره آموزشی میفروشه و قراره مارو ثروتمند کنه .

و البته همه اون ها چند تا چیز رو خیلی خوب بلدن ،ایجاد نیاز ، روانشناسی فروش و اینکه چطور با تکنیک های روانشناسی احساسات مارو تحریک کنن تا خیلی سریع خرید دوره اتفاق بیفته .

در اولین گام باید نیاز های آموزشی خودمون رو شفاف و الویت بندی کنیم .

اگه بعد از مشخص کردن اهداف آموزشی هنوز دارین در سمینار و یا دوره ای شرکت میکنید که در لیست شما نیست شما در حال بازیگوشی آموزشی هستید .

به عنوان اولین تمرین

  • هدف خودتون رو از آموزش دیدن مشخص کنید .
  • مشخص کنید که این آموزش قراره چه دستاوردی برای شما داشته باشه .
  • لیستی از مهارت هایی که در اون ها نیاز دارید آموزش ببینید تهیه کنید تا زمان تصمیم گیری بهشون مراجعه کنید .

انتخاب منبع

اگه بریم سراغ لیستی که در تمرین قبل تهیه کردیم خیلی راحت میتونیم ده ها آموزش ایرانی و خارجی پیدا کنیم.

اما خب کدوم آموزش برای ما مناسب؟ بایدقبل از خریدن و وسوسه شدن با کمپین های فروش چند تا کار رو انجام بدیم .

  • درباره استاد تحقیق کنیم .
  • از کسایی که در اون دوره رو شرکت کردن سوال کنیم .
  • اگه اون استاد آموزش رایگان داره اون رو بررسی کنیم .
  • سرفصل های دوره رو با هدفی که برای خودمون تعریف کردیم تطبیق بدیم .

به کار بستن دانش

فکر کنم سخت ترین مرحله دقیقا همین باشه !

حالا چطوری باید از دانشی که به دست آوردیم استفاده کنیم ؟

یک جمله معروف هست که میگه :

دانش بدون بکارگیری با نادانی فرقی نداره

اینکه ما نمیتونیم از دانشی که به دست آوردیم استفاده کنیم میتونه چند تا دلیل داشته باشه :

  • انباشت اطلاعات
  • حاشیه پردازی
  • عدم پیگیری

انباشت اطلاعات

اگه تصویر وارد کردن رمز پویا خرید اینترنتی دائم جلو چشمتونه و همیشه درحال خریدن یک دوره جدید به امید ثروتنمد شدن هستید ، احتمالا شما هم در این تله گیر کردین .

یعنی اینقدر در دوره های مختلف شرکت کردید که الان در باتلاق اطلاعات گیر کردین و اصلا نمیدونین اول سراغ به کار گرفتن کدوم یکی از اون ها برین .

حاشیه پردازی

این استاد هستا تو دوره اشو خریدی این پست رو ببین این کلاهبرداره

خیلی اوقات وقتی در حال آموزش دیدن هستیم ، حواسمون با حواشی مربوط به اون دوره یا استاد پرت میشه و با تمرکز روی حواشی از اصل مطلب فاصله میگیریم و ادامه دادن برامون حسابی سخت میشه .

عدم پیگیری

اکثر ما فکر میکنیم مسیر یادگیری به این شکله :

خریدن دوره » دیدن ویدیو های مربوطه » خداحافظی با دوره

باید اینو یادمون باشه که دیدن یک دوره آموزشی وقتی میتونه نتیجه بخش باشه ، که ما چندین و چند بار آموزش ببینیم و اگه تمرینی داره اون رو انجام بدیم . در واقع قدرت جادویی تکرار رو نادیده نگیریم .

حتی ممکن نیاز باشه یک دوره رو ده بار ببینیم .

در این مسیر میتونیم از دیگران کمک بگیریم :

  • تعهد بدیم به یک دوست و ازش بخوایم که مارو پیگیری کنه .
  • تبادل اطلاعات با سایر شرکت کننده ها
  • گاهی هم میتونیم از یک کوچ و یا متخصص کمک بگیریم .

اگه شما این مطلب رو تا انتها خوندین برای اینکه وقتتون رو تلف نکرده باشید برای شروع با این مطلب مثل یک دوره برخورد کنید و تمرین هاشو به طور کامل انجام بدید .

همین مطلب چند خطی هم بدون انجام تمرین کاملا بی فایده اس .

لینک تمرین ها

راستی اگه براتون مفید بود بهم بگین آخه این مطلب ادامه داره

آموزشیادگیریمهارتفروشمثبت اندیشی
۲
۲
مهدیه کریم زاده
مهدیه کریم زاده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید