
آموزش هایی که در چند سال گذشته دیدم حسابی فکر منو مشغول کرده .
احساس میکنم اونقدر که لازمه، نتونستم ازشون استفاده کنم برای همین شروع به تحقیق و مطالعه روی این موضوع کردم، و این مطلب نتیجه جست و جوی منه .
تو به ازای هر یک دلاری که روی خودت سرمایه گذاری میکنی ده دلار بهت برمیگرده - برایان تریسی
پس چرا به ما برنمیگرده ؟
ما همه میدونیم که بهترین و پر سود ترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خودمون و آموزش دیدنه اما سه تا نکته اساسی وجود داره، که اگه اون هارو رعایت نکنیم این سرمایه گذاری ضرر ده میشه .
شناسایی نیاز :
اینستاگرام رو که باز کنیم از هر ده تا پیج یکیشون داره دوره آموزشی میفروشه و قراره مارو ثروتمند کنه .
و البته همه اون ها چند تا چیز رو خیلی خوب بلدن ،ایجاد نیاز ، روانشناسی فروش و اینکه چطور با تکنیک های روانشناسی احساسات مارو تحریک کنن تا خیلی سریع خرید دوره اتفاق بیفته .
در اولین گام باید نیاز های آموزشی خودمون رو شفاف و الویت بندی کنیم .
اگه بعد از مشخص کردن اهداف آموزشی هنوز دارین در سمینار و یا دوره ای شرکت میکنید که در لیست شما نیست شما در حال بازیگوشی آموزشی هستید .
به عنوان اولین تمرین
انتخاب منبع
اگه بریم سراغ لیستی که در تمرین قبل تهیه کردیم خیلی راحت میتونیم ده ها آموزش ایرانی و خارجی پیدا کنیم.
اما خب کدوم آموزش برای ما مناسب؟ بایدقبل از خریدن و وسوسه شدن با کمپین های فروش چند تا کار رو انجام بدیم .
به کار بستن دانش
فکر کنم سخت ترین مرحله دقیقا همین باشه !
حالا چطوری باید از دانشی که به دست آوردیم استفاده کنیم ؟
یک جمله معروف هست که میگه :
دانش بدون بکارگیری با نادانی فرقی نداره
اینکه ما نمیتونیم از دانشی که به دست آوردیم استفاده کنیم میتونه چند تا دلیل داشته باشه :
انباشت اطلاعات
اگه تصویر وارد کردن رمز پویا خرید اینترنتی دائم جلو چشمتونه و همیشه درحال خریدن یک دوره جدید به امید ثروتنمد شدن هستید ، احتمالا شما هم در این تله گیر کردین .
یعنی اینقدر در دوره های مختلف شرکت کردید که الان در باتلاق اطلاعات گیر کردین و اصلا نمیدونین اول سراغ به کار گرفتن کدوم یکی از اون ها برین .
حاشیه پردازی
این استاد هستا تو دوره اشو خریدی این پست رو ببین این کلاهبرداره
خیلی اوقات وقتی در حال آموزش دیدن هستیم ، حواسمون با حواشی مربوط به اون دوره یا استاد پرت میشه و با تمرکز روی حواشی از اصل مطلب فاصله میگیریم و ادامه دادن برامون حسابی سخت میشه .
عدم پیگیری
اکثر ما فکر میکنیم مسیر یادگیری به این شکله :
خریدن دوره » دیدن ویدیو های مربوطه » خداحافظی با دوره
باید اینو یادمون باشه که دیدن یک دوره آموزشی وقتی میتونه نتیجه بخش باشه ، که ما چندین و چند بار آموزش ببینیم و اگه تمرینی داره اون رو انجام بدیم . در واقع قدرت جادویی تکرار رو نادیده نگیریم .
حتی ممکن نیاز باشه یک دوره رو ده بار ببینیم .
در این مسیر میتونیم از دیگران کمک بگیریم :
اگه شما این مطلب رو تا انتها خوندین برای اینکه وقتتون رو تلف نکرده باشید برای شروع با این مطلب مثل یک دوره برخورد کنید و تمرین هاشو به طور کامل انجام بدید .
همین مطلب چند خطی هم بدون انجام تمرین کاملا بی فایده اس .
راستی اگه براتون مفید بود بهم بگین آخه این مطلب ادامه داره