ویرگول
ورودثبت نام
آرش لطفی
آرش لطفی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

آیا حتما باید به کاری علاقمند باشیم، تا انجامش دهیم؟

یکی از دلایل مهمی که باعث اهمال کاری ما می شود، این است که در مسیر و جریان زندگی شخصی و حرفه ای یا تحصیلی خود مجبور به انجام کارهایی می شویم که علاقه چندانی به انجامش نداریم، از جائیکه انجام بعضی از آنها در تعیین سرنوشت ما در آینده می تواند اهمیت بسزایی داشته باشد باید راهی را بیابیم که بتوانیم با رغبت بیشتری آنها را به انجام برسانیم.وقتی واقع بینانه دلایل علاقمندی مون رو به فعالیت خاصی که به آن تمایل نشان می دهیم، بررسی می کنیم می تواند یکی از این دو مورد باشد اول آنکه فهم ما نسبت به آن موضوع آسان است به تعبیری برای درک موضوعات آن فعالیت به زحمت نمی افتیم دوم آنکه کاربرد آن فعالیت را در زندگی شخصی یا حرفه ای .. خود می دانیم.یک جوری از فواید آن مطلع هستیم.

دقیقا ما با آگاهی به این مهم می توانیم به جهت علاقمندی به کارهایی که به انجامشان تمایلی نشان نمی دهیم، بهره گیریم.

از تجربه شخصی خودم در دوران تحصیلم بگم که از درس آمار بشدت تنفر داشتم، اصلا یکی از دلایلی که باعث شد به رشته های علوم انسانی رو آورم همین فرار از دروس محاسباتی مثل ریاضیات و آمار و ...بود.حال دست بر قضاء در رشته روانشناسی که مشغول به تحصیل آن بودم نیاز مبرم به یادگیری آمار داشتم برای انجام فرایند پایان نامه ام، وقتی با چنین معضلی مواجه شدم با توجه به نکاتی که در بالا اشاره کردم ابتدا از خودم پرسیدم واقعا چرا از ریاضیات فراری هستم؟ مهمترین دلیلی که پیدا کردم همین سختی در فهم محتوی این دروس بود، خب حالا راهکار چیست؟ اینکه بیایم مطالب را برای خودم ساده سازی کنم و واقعیت زمانیکه مفاهیم تخصصی این دورس را از طریق منابعی که آنها را ساده توضیح داده بود یا مثلا سئوالهایی که می توانستم از اساتید فن بپرسم، به طور شگرفی من را به این درس علاقمند کرد و جالب آنکه بعد از اتمام پروژه دانشگاهی که این درس از الزامات آن بود، هنوز هم به کار پژوهش مشغول هستم.

امیدوارم که این راهکار به جهت تسهیل اموری که به آن علاقه ندارید، برای شما هم مفید باشد.



علاقمندیتنفر از کارکاربردزندگی شخصیاهمال کاری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید