ویرگول
ورودثبت نام
سیده سبا ابراهیمی
سیده سبا ابراهیمی
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

چگونه یک لپ تاپ دانش آموزی خوب خریدم

بعد از شروع کرونا همه‌ی کلاس‌های مدرسه مجازی شد. من بابام گوشی داشت. اما مشکل اینجا بود که به لپ تاپ هم نیاز داشتم. دبیرهای عزیز معمولا از نرم افزار شاد استفاده می‌کردند. معمولا تدریس به صورت صوتی بود. هر جا که لازم بود از تصاویر و فایل PDF هم استفاده می‌کردند. اما مشکل من مربوط به شاد نبود. من کلا از کلاس مجازی خوشم نمیاد. هیچی متوجه نمی‌شم.

به بابام گفتم که باید حتما از بسته‌های کمک آموزشی استفاده کنم. آخه سال بعد کنکور داشتم. نمی‌خواستم کل زندگیم تلف بشه! برای استفاده از بسته‌های آموزشی به یه لپ تاپ دانش آموزی خوب نیاز داشتم.

  • سخت افزار به‌روزی داشته باشه
  • قیمتش کم باشه

قبل از خرید حتما تحقیق کنیم

قبل از از هر کاری توی اینترنت شروع به گشتن کردم. کل سایت‌های فروش لپ تاپ رو چک کردم. دو تا دلیل داشتم. اول اینکه کدوم سایت قیمتاش مناسبه، دوم اینکه چه لپ تاپی به درد من می‌خوره.

لپ تاپ مناسب دانش آموز باید:

  • سبک و محکم باشه (بشه راحت جابه‌جاش کرد)
  • صفحه نمایش باکیفیت داشته باشه (آخه همیشه چشمام روی مانیتوره)
  • وبکم و میکروفونش عالی باشه (کلاس آنلاینه دیگه)
  • فول پورت باشه (به اندازه USB داشته باشه و DVD درایو هم خیلی مهمه)

کلی گشتم تا این اطلاعات رو پیدا کردم. خیلی خوشحال شدم. چندتا سایت گشتم اما قیمت لپ تاپ تازه خیلی بالا بود. اصلا منطقی نبود واسه یه لپ تاپ ساده ٢٠ تومن پول بدی. خیلی ناراحت شدم. چون باید منتظر می‌شدم تا بابام وام بگیره. بعدش واسم لپ تاپ بخره!

اینستاگرام عجب چیزیه!!!

بعد از اینکه کلی غصه خوردم که فعلا از لپ تاپ و بسته آموزشی خبری نیست، همین جوری توی اینستاگرام می‌چرخیدم که یه آگهی دیدم. نوشته بود اگه پولتان کم است ولی می‌خواهید لپ تاپ بخرید، پیشنهاد ما به شما خرید لپ تاپ استوک می‌باشد.

اولش فکر کردم کی پول واسه لپ تاپ دست دوم می‌ده. معلوم نیست قبلا دست کی بوده و چه طوری باهاش کار کرده. اما گفتم حداقل یه سرچ کنم ببینم این لپ تاپ استوک، لپ تاپ استوک که می‌گن چیه.

توی اینترنت کلی مطلب پیدا کردم. متوجه شدم که لپ تاپ استوک با دست دوم یه فرقایی داره. مثلا:

  • کمتر کار کرده یا اصلا کار نکرده
  • مدلش قدیمیه اما توی انبار مونده و فروش نرفته
  • ممکنه توی ویترین بوده باشه یا کارتن نداشته باشه
  • کیفیت ساختش از لپ تاپ های تازه بالاتره
  • از همه مهم تر قیمتش خیلی از لپ تاپ تازه پایین تره

خوشحال شدم. یعنی خیلی خوشحال شدم. چون اون چیزی رو که می‌خواستم پیدا کردم. یه لپ تاپ دانش آموزی قوی با اون ویژگی‌ها و امکاناتی که خودم می‌خواستم. از همه مهمتر قیمتش خیلی کمتر از لپ تاپ تازه بود. پس بابایی لازم نبود وام بگیره و منتظر نوبت بشیم.

حالا لپ تاپ استوک خوب از کجا بخرم

مثل همه‌ی چیزای دیگه قیمت لپ تاپ استوک هم به دلار بستگی داره. هر روز بالا و پایین می‌شه. اما خوشبختانه چندتا سایت وجود داره که هر روز قیمتاشون رو تغییر نمی‌دن.

همین جوری که داشتم می‌گشتم سایت آبیدر استوک رو پیدا کردم. چند مدل خوب رو انتخاب کردم. اما هنوز مطمئن نبودم که اون چیزیه که من می‌خوام. آخه چندتا عکس که همه چیزه لپ تاپ رو نشون نمی‌ده!

بررسی شرایط خرید لپ تاپ استوک

یه لپ تاپ Dell انتخاب کردم. قیمتش حدود ٨ تومن بود. سخت افزارش: CPU-Core-i5 ٨ گیگ رم داشت و ٥٠٠ گیگا بایت هارد. از همه مهم‌تر DVD داشت. چهارتا USB داشت. تازه یه پورت HDMI هم داشت که می‌شد به تلوزیون خونمون وصلش کرد.

هیجان زده بودم خب. همه‌ی اون چیزی رو که می‌خواستم این لپ تاپ داشت. گفتم چیکار کنم چیکار نکنم، با پشتیبان سایت تماس گرفتم. گفتم من دانش آموزم و این لپ تاپ رو می‌خوام. اما ازش مطمئن نیستم. اون آقای پشتیبان سایت گفت توی تلگرام بهم پیام بده، از لپ تاپ برات فیلم می‌گیرم تا مطمئن بشی.

به بابام گفتم، بعد از چند دقیقه که پیام دادیم، ایشون فیلم دستگاه رو فرستاد. کاملا از همه‌ی جا لپ تاپ فیلم گرفته بود. مشخص بود که لپ تاپ سالمه و تمیزه. پیام دادم اگه لپ تاپ ایراد داشت چی؟ جواب دادن که قبل از ارسال همه‌ی تست های لازم رو انجام می دیم. مثلا هارد و باتری لپ تاپ رو تست می‌کنیم. نمایشگر لپ تاپ رو چک می‌کنیم و چند تا کار دیگه. با این حال اگه لپ تاپ به دستتون رسید شما یه هفته مهلت تست دارید. یعنی اگه لپ تاپ مشکل داشت، یا عوضش می‌کنیم یا پولتون رو بهتون پس می‌دیم.

حالا چیکار می کنم؟

خدا ازشون راضی باشه. لپ تاپ رسید کاملا سالم و تمیز بود. الان یه ساله که دارم باهاش کار می‌کنم. خیلی خوشحالم. چندتا بسته آموزشی عالی خریدم. تمام تلاشم رو می‌کنم که کنکور دانشگاه خوب قبول شم. من عاشق شیمی‌ام. می‌خوام مهندس شیمی بشم.


لپ تاپ دانش آموزیخرید لپ تاپ استوکآموزش برای همه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید