ویرگول
ورودثبت نام
bella
bella
خواندن ۱۰ دقیقه·۱ سال پیش

حجاب آخه چرا؟!

سلام:)

مادر من به عنوان زنی که من رو پرورش داده خانم محجبه ایه وحجابش رو کامل رعایت میکنه❤

تا قبل از اینکه به سن تکلیف برسم هیچ اجباری برای پوشیدن روسری به من محول نمیشد و وقتی هم که به سن تکلیف رسیدم هیچ وقت برای انتخاب حجاب نه از سمت پدر و نه از سمت مادرم بهم فشاری وارد نکردن. به خاطر همین انواع مختلف تیپ بی حجاب البته در نوجوونی تا محجبه کامل چادری رو امتحان کردم و انتخاب کردم:)

تیپ کابویی زدم??...امتحان پوشش یک
تیپ کابویی زدم??...امتحان پوشش یک



زن زندگی آزادی?...امتحان پوشش دو
زن زندگی آزادی?...امتحان پوشش دو


محجبه چادری?...امتحان پوشش سه
محجبه چادری?...امتحان پوشش سه



مامانم همیشه راه های انتخابی رو با توضیح مناسب پیش روی من قرار میداد و حق انتخاب رو به خودم واگذار میکرد.

تا سن 12 سالگی من روسری میپوشیدم اما حجاب کاملی نبود تا اینکه بزرگتر شدم و خودم تصمیم گرفتم که اون چند تا تارموی آتشین رو هم بپوشونم ?با اینکه اغلب افراد خانواده پدری و مادریم بدحجاب یا شل حجاب هستن و عروسی های مختلط میگیرن اما من حتی توی عروسی ها هم اون شراره های آتش رو میپوشونم و یه تارش بیرون نیست? تنها فرد متفاوت موجود در کل خانواده پدری و مادریم بنده هستم:/??

من چادر نمیپوشم اما حجابم رو کامل رعایت میکنم.

مانتوی بلند وپوشیده روسری های بلند که روی سینه رو میپوشونه ساق دست گاهی هدشال و هد استفاده میکنم و میشه گفت تبرج و خودنمایی در پوششم وجود نداره.

من بی نهایت عاشق حجاب شدم و تصور اینکه بدون پوشش کامل در جامعه حاضر بشم برام سخته..

اما چی شد که عاشق حجاب شدم؟!

خب راستش قبل از آشنا شدن با یسری افراد به دلایل دیگه ای حجاب داشتم.

فکر میکردم ارزش و اعتبار زیادی بهم میده و تصور اینکه دیگران من رو صرفا جنس زن نبینن و به جای توجه بر ویژگی های جنسی و ظاهریم بر شخصیت و توانایی هام توجه کنن باعث میشد حجاب داشته باشم.
از جلب توجه کردن و ورانداز شدن اندامم توسط دیگران هم اصلا خوشم نمیومد چون تجربه کرده بودم که با وجود پوشش بدن نما خیلی از مردا و پسرای توی خیابون به من نگاه میکردن و احساس امنیت نداشتم اما با وجود پوشش مناسب چنین نگاه هایی به حد صفر تقلیل پیدا میکرد.

بیشر دلیل محجبه بودنم در همین دو دلیل خلاصه میشد تا اینکه:

با همون افرادی که گفتم تاثیر زیادی روم گذاشتن آشنا شدم:)

زنان تازه مسلمان شده

بله..

افرادی که یه زمانی دین کاملا متفاوت و روحیات و تفکرات دیگه ای داشتن و حالا با ورود به اسلام دیدگاهشون کاملا تغییر کرده بود.

https://wisgoon.com/pin/48408143/



https://www.aparat.com/v/heGsz



https://www.aparat.com/v/BLvqC


توی آپارات چند تا ویدیو از زنان تازه مسلمان شده میدیدم که در یکی از ویدیو ها خانمی میگفت:

زندگی در این کشور با وجود حجاب سخته و گاهی همسایه هامون با دید عجیب و متفاوتی بهمون نگاه میکنن اما من مسلمانم و برای عشق به خداوند حجاب رو انتخاب کردم.



ملینا دیامز خواننده مشهور فرانسوی هم که مسلمان شده بود میگفت:

چطور میشه ایمان آورد و حجاب نداشت؟! حجاب و ایمان دو بخش جدانشدنی از هم هستن.


یکی دیگه از اونا میگفت:

وقتی ما تصمیم گرفتیم که مسلمان باشیم باید مسلمان باشیم نمیشه که نیمه مسلمان باشیم و هرکاری که خودمون دوست داشتیم و انجام بدیم و هرکدوم رو که علاقه نداشتیم انجام ندیم:)

این حرف خیلی روی من تاثیر گذاشت...

نیمه مسلمان؟!

چقدر ما نیمه مسلمان زیاد داریم.

ما به عنوان مسلمان راه و روشی که دین کامل و عالی بهمون توصیه کرده رو در پیش نمیگیریم و خیلی از اوقات در انجام اصول دین کوتاهی میکنیم.

حجابی که شما دختران و زنان مسلمان دارید نشان دهنده ابراز عشق شما به خداونده...

وقتی خودتون رو میپوشونید و به عنوان زنان مسلمان عفیفه شناخته میشید خداوند از دیدن شما لذت میبره..

به فرشته هاش میگه:

میبنید؟! بنده قشنگ منه ها:) به خاطر من خودش رو پوشونده...داره بهم عشق میورزه.??

و چه چیزی قشنگ تر از این؟!

حجابی که شما دارید تاج بندگی شماست...




من محجبه نیستم چون اعتقادی بهش ندارم.
دل من پاکه همینجوری هم از خیلیا جلوترم.
کجای قرآن گفته که باید حتما حجاب داشت پس لا اکراه فی الدین چیه؟!

در پاسخ به تمام این شبهات و سوالات که یه زمانی هم برای خود من ایجاد شدن باید بگم که:

1_به عنوان یک زن مسلمان چطور میشه که به حجاب اعتقادی نداشته باشید؟! حضرت فاطمه زهرا«س» که نمونه بارز یک زن مسلمان کامل و بلند مرتبه هستن با پوشش کامل در جامعه حضور پیدا میکردن...نه فقط زنان مسلمان بلکه در سایر ادیان هم زنان مومن دارای پوشش مناسب بودن مثل حضرت مریم«س» که در تمامی نقاشی ها و تصاویر دارای پوشش مناسب هستن راهبه های مسیحی هم همونطور که میبیند لباس پوشیده دارن و موهاشون کاملا پوشیدس...

??
??


با یه سرچ ساده در اینترنت پوشش کامل زنان یهودی رو هم خواهید دید.

تمامی زنان مومنی که در قرآن ازشون اسم برده شده دارای پوشش مورد پسند خداوند بودن.




2_در این موضوع شکی نیست که دل شما پاکه فطرت ابتدایی تمامی انسان ها پاکه و همه ما پاک و بی گناه به دنیا میایم اما آیا همیشه پاک باقی میمونیم؟!

فکر کردن به موضوعات جنسی به خودی خود گناه نداره اما حضرت عیسی«ع» در این باره گفتن که اگرچه گناهی نداره اما مثل خونه ای میمونه که تمام در و دیوارش در اثر دود آتش برافروخته شده سیاه بشه...

ممکنه کل خونه خراب نشه اما در و دیوارش زشت و کریه و سیاه خواهد شد.


وقتی با پوشش بدن نما و بی حجاب در جامعه حضور پیدا میکنید زمینه ایجاد انواع گناهان رو برای خودتون و دیگران ایجاد میکنید...

اگر فکر میکنید که چند تارموی شما تاثیری نداره پس چرا اینقدر بهش میرسید؟

رنگش میکنید..دکلره و فرش میکنید گاهی هم صاف؟! پس حتما در افرایش جذابیتش نقش داره و وقتی چیزی جذاب باشه به سمتش جذب میشن...مطمئن باشید که کوچکترین جذابیت های جنسی شما زنان برای مردان قابل توجه هست و حتی اگر 100 نفر هم بی توجه باشن بالاخره یک نفر پیدا میشه که توجه کنه که البته اغلب افراد توجه میکنن این چیزی هست که در فطرت تمامی مردانه یه چیز طبیعیه و نمیشه به خاطر این ویژگی سرزنششون کرد.

پاک بودن دل برای همیشه نیست و یادتون باشه اگر جوانب احتیاط رو رعایت نکنید ممکنه یه روز چشماتون رو باز کنید و ببینید قلب پاکتون رو از دست دادید.




3_دقیقا درست میگید:) خداوند صریحا در قرآن بیان کرده که هیچ اجباری در دین نیست...یعنی چی؟!

یعنی اینکه ای انسان فکر نکن که نعوذ باالله من به دست و پات میفتم و ازت خواهش میکنم که راه و روشی که من برات فرستادم رو در پیش بگیری نه!

معارف دینی صرفا برای یسری انسان هایی هستن که من اجازه میدم هدایت بشن.


هیچ اجباری به پذیرش نیست دوست نداری راهی که من بهت دستور دادم رو ادامه نده همه افراد لایق نیستن.

خداوند در قرآن به صراحت اعلام کرده که زنان مسلمان باید خودشون رو بپوشونن و مردان هم نگاه هاشون رو حفظ کنن...

این دستوریه که خداوند بیان کرده و با نظر و عقیده دیگران تغییر نخواهد کرد.

اگر میخوای مسلمان باشی باید به دستور خداوند گوش بدی و حجاب داشته باشی...

خداوند هیچ وقت برای انجام دستوراتش به ما التماس نمیکنه...

درواقع دستورات الهی یجور هدیه خداوند به ما هستن خواستی بپذیر نخواستی هم هرچیز دیگه ای غیر از خداوند رو انتخاب کردی چرا؟!

چون خداوند حجت رو بر تمام بندگانش تموم کرده و جدی جدی با کسی شوخی نداره.در عین حالی که مهربان ترین مهربانان هست:)




بیشتر خانم هایی که تازه مسلمان شدن دلیل انتخاب حجاب رو ابراز عشق به خداوند اعلام کردن.

من هیچ دلیلی زیباتر از این برای حجاب داشتن نمیتونم پیدا کنم.

عشق به خالق خودت.?

به محبوب حقیقی و کسی که هر لحظه و ثانیه بهت عشق میورزه و وقتی تو محجبه هستی با اینکار در برابر تمام محبت های خداوند یه سبد گل پر از عشق با حجابت براش میفرستی..

خداوند از دیدن تو عشق میکنه و توهم با نثار عشق به خداوند لذت میبری.

این از مزایای بی شمار زن بودنه:)

دختر خانمای عزیر مسلمانی که دارید این پست رو میخونید من به عنوان یه دختر 19 ساله اطلاعات زیادی ندارم بذارید بهتون بگم که خانواده چندان مذهبی هم ندارم اما از صمیم قلبم حس خوب عشق ورزی به خداوند با حجاب رو حس کردم..چون تجربه کردم

باور کنید اگه یه مدتی با حجاب و پوشش مناسب در جامعه حضور پیدا کنید به حس خوب عفیف بودن و مورد پسند خدا بودن که برسید دیگه دلتون نمیاد متبرج و بی حجاب حضور پیدا کنید.




یه نکته: شما مجبور نیستید صرفا برای حجاب چادر رو انتخاب کنید.

متاسفانه دیدی که در جامعه وجود داره به این صورته که یا چادر یا هیچ...

در این صورته که خیلی از افراد میگن خب ما به چادر علاقه ای نداریم پس میرن سراغ بی حجابی.

چارد حجاب برتر و کامله و اگه بخوای خیلی دیگه دل خدارو به دست بیاری و شبیه حضرت فاطمه بشی چه بهتره که چادر بپوشی:)

اما برای حجاب داشتن مجبورنیستی که لزوما چادر بپوشی...تا الان به حجاب خانم ها در کشور های دیگه اسلامی مثل لبنان و پاکستان و سوریه و..توجه کردید؟!

در برخی جاها عبای بلند میپوشن برخی ها لباس گشاد با شلوار های گشاد مثل شلوار بگ و نیم بگ استفاده میکنن...

فکر نکنید که باحجاب بودن با شیک پوشی و مرتب بودن منافاتی داره شما میتونید در عین اینکه محجبه هستید بسیار شیک و باوقار و مرتب به نظر بیاید.

مثلا از این به بعد سعی کنید به جای ساپورت پوشیدن و یا شلوار های اسکینی که خیلی جذب هستن از شلوار های گشاد تری استفاده کنید تا پاهاتون کامل نمایان نشه...یا وقتی شلوار مام استایل میپوشید و قوزک پاهاتون مشخصه از جوراب بلند استفاده کنید.

میتونید به جای شال های کوتاه که موهای سرتون رو کامل نمیپوشونن از روسری های شیک بلند و یا هدشال استفاده کنید:)

من تازگیا عاشق این هدشالا شدم  خیلی شیکن??
من تازگیا عاشق این هدشالا شدم خیلی شیکن??


اگه مانتوی بلند پیدا نکردید حتما سعی کنید زیر مانتوی کوتاهتون شلوارای گشاد و شیک بپوشید تا همه جای بدنتون پوشیده باشه.

به این پست نگین سر بزنید تا مدل های مختلف و زیبای حجاب رو ببینید..

https://vrgl.ir/BbDLQ




یه نکته دیگه که ممکنه در ذهنتون باشه و از حجاب داشتنتون جلوگیری کنه تصور وجود افرادی با حجاب اما با کردار نامناسبه...

ممکنه خانم های محجبه ای رو دیده باشید که رفتار عفیفانه و باحیا از خودشون نشون نمیدن و دید شمارو نسبت به باحجاب بودن عوض کرده باشن...متاسفانه اینجور افراد کم نیستن اما بد بودن یسری افراد در غالب حجاب داشتن دلیل بر بدبودن خود حجاب نمیشه شما باید به الگوی کامل زنان مسلمان یعنی حضرت فاطمه زهرا توجه کنید ایشون چطور بودن؟!شما هم همونطور باشید ملاکتون افراد دیگه نباشه چون همه کامل نیستن و امکان خطا برای هرفردی هست..




پس بیاید همه تبلیغات دیگه ای که برای حجاب میشه مثل شکلات بدون روکش و یا مروارید در صدف و اینجور چیزا رو بزاریم کنار که واقعا تاثیری در من نداشتن احتمالا برای شما هم بی فایده بوده... حتی اگه یه دلیل قانع کننده اصلی صرف نظر از تمامی دلایل دیگه برای حجاب داشتن وجود داشته باشه عشقه به خداونده...

اگه محجبه باشید که میدونید چی میگم و اگر نیستید شما هم میتونید حس خوبش رو تجربه کنید فقط امتحان کنید:)

باورکنید نمیتونید تصور کنید که حجاب چقدر شما دختران رو زیباتر میکنه از جمله خودم رو??

وقت کردید این مستند از خانم میلنا دیامز رپر مشهور فرانسوی که مسلمان شدن رو تماشا کنید و ببینید که چه سختی هایی رو برای مسلمان بودن تحمل کرده اما وقتی اینجوری عاشق خدا بشی حاضر نیستی هیچ چیز مادی و فانی رو با عشق حقیقی خداوند معاوضه کنی:)

اینم لینکش...https://telewebion.com/episode/x541f204

اگه میخوای از فلسفه حجاب و ارزش هاش و حد و حدودش هم آگاهی پیدا کنی کتاب مسئله حجاب شهید مطهری رو بخون...پی دی افش در اینترنت موجوده...به خیلی از سوالاتت جواب خواهد داد.




موفق باشید.

حجابزن زندگی آزادیزنان تازه مسلمان شدهدلایل داشتن حجابعشق به خدا
خودت را به دست حوادث و جریانها نسپار چون خدا تو را آفریده است تا به وجود آورنده جریانها باشی نه تسلیم شونده در برابر جریانها. شهید بهشتی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید