ویرگول
ورودثبت نام
Hassan Bigdelimir
Hassan Bigdelimir
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

مهارت های لازم برای فروش حرفه ای

همه چیز برای یک  تبدیل شدن به یک سوپر فروشنده آماده است.
همه چیز برای یک تبدیل شدن به یک سوپر فروشنده آماده است.


سلام به همه ی دوستان عزیز و خوانندگان عزیز! امیدوارم حالتون عالی باشه و از زندگی لذت ببرید. امروز میخوام درباره ی یک موضوع جذاب و خنده دار صحبت کنم که برای همه ی ما مهمه. اگه شما هم مثل من هستید و به دنبال یادگیری مهارت های لازم برای فروش حرفه ای هستید، حتما ادامه بدید!

خب، بگذارید اول از همه بگم که فروش حرفه ای یک هنر واقعیه. برای اینکه بتونید محصول یا خدماتتون رو به خوبی بفروشید، باید به چند مهارت اساسی تسلط داشته باشید. حالا بگید چه کسی بهتر از من میتونه بهتون بگه که چه مهارت هایی لازمه؟! من که خودم یک فروشنده حرفه ای هستم و تجربه ی بسیاری در این زمینه دارم.

اولین مهارتی که باید داشته باشید، مهارت ارتباطات موثره. بله، دقیقاً همینطوره! برای اینکه بتونید محصول یا خدماتتون رو به مشتریانتون بفروشید، باید بتونید ارتباط خوبی باهاشون برقرار کنید. وقتی که با مشتری صحبت میکنید، باید بهشون احساس کنید که شما بهشون اهمیت میدید و واقعاً میخواید کمکشون کنید. بهتره که از اصول ارتباطات موثر استفاده کنید، مثل تمرکز بر شنونده بودن، استفاده از زبان بدن و صدا و ... اما خب، من خودم از یک روش خاص و خنده دار استفاده میکنم. وقتی میخوام با مشتریم حرف بزنم، یه صورتکی خنده دار درست میکنم و بعد ازش استفاده میکنم. این روش خیلی کار میکنه و مشتری ها رو به خنده میکشونه. البته باید خیلی دقت کنید که این روش رو در مواقع مناسب استفاده کنید!

مهارت بعدی که باید داشته باشید، مهارت قانع کردن مشتریه. بله، قانع کردن! باید بتونید مشتری رو متقاعد کنید که اون محصول یا خدماتی که شما دارید بهش پیشنهاد میکنید، واقعاً بهترین گزینه برایشونه. این کار خیلی سخته و نیاز به تمرین زیادی داره. من خودم از یک روش خنده دار برای قانع کردن مشتری استفاده میکنم. وقتی که مشتری درباره ی قیمت کالا شکایت میکنه، من بهش میگم: "حالا بیاید یه لحظه بریم از بیرون، من یه دونه پول بریزم روی در و شما دونه دونه اونا رو جمع کنید!" بعد که مشتری با خنده موافقت میکنه، من بهش میگم: "دیدید؟! شما همونطور که میبینید، ارزش این کالا خیلی بیشتر از قیمتشه!" این روش واقعاً عالیه و تا حالا همیشه جواب داده!

مهارت بعدی که باید داشته باشید، مهارت مذاکره است. بله، مذاکره! وقتی که با مشتری در حال مذاکره هستید، باید توانایی تعیین قیمت و شرایط فروش رو داشته باشید. من خودم برای مذاکره با مشتریام از یک تکنیک خنده دار استفاده میکنم. وقتی که مشتری میخواد قیمت رو پایین بیاره، من بهش میگم: "خب، اگه قیمت رو پایین بیارم، میخواید من خودمم رو به قیمت بفروشم؟!" این حرف به مشتری کمک میکنه تا قیمت رو قبول کنه و من هم نتیجه ی مذاکره رو بهترین شکل ممکن به دست بیارم.

به علاوه، باید مهارت های فنی مورد نیاز در زمینه ی محصول یا خدماتی که میخواید بفروشید رو هم داشته باشید. اگه شما خودتون به مشتریان نمیتونید توضیح بدید که محصول یا خدماتتون چطور کار میکنه، چرا باید اون رو بخرن و ...، چطور انتخاب کنن، پس چطور انتظار دارید که اونا ازتون بخرن؟! بنابراین باید به مطالعه و یادگیری در این زمینه اهمیت بدید.

خب، به نظرم به همین مقدار مهارت ها کافیه! البته اگه بخواید بیشتر بدونید، میتونید به من پیام بدید و من با شما به اشتراک میذارم. امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه

فروش حرفه‌ایزبان بدنمهارت‌های لازم فروش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید