ویرگول
ورودثبت نام
مهدیس رحیمی
مهدیس رحیمی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

رحیمی و سفر به سیاره‌ی پروکسیما!

تا حالا در حوزه محتوا کار کرده‌اید؟ یا با سئو آشنایی دارید؟ تقریبا غیر ممکن است در این حوزه باشید و اسم وبسیما یا امین اسماعیلی به گوشتان نخورده باشه! و یا تصور کار کردن تو بهترین آژانس خلاقیت ایران قلقلکتان نداده باشد!

از اولین روزی که وارد حوزه سئو و محتوا شدم، همیشه بهترین مقالات را داخل سایت وبسیما پیدا می‌کردم. در فرآیند نگارش مقاله هر سوالی که برایم پیش می‌آمد وبسیما یه پاسخ کامل و خوب داشت. هرچی گذشت من بیشتر راجب این سایت کنجکاو شدم و وقت بیشتری در صفحات کلاف محتوا سپری کردم.

سفر به سیاره پروکسیما
سفر به سیاره پروکسیما

آمادگی‌های قبل از سفر

تقریبا ۹ ماه پیش بود که دیدم آقای امین اسماعیلی برای کارآموزی سئو پستی در لینکدین گذاشتند و من چه قدر افسوس خوردم که تهران نیستم تا بتوانم در این دوره فرصت حضور پیدا کنم.

مدتی گذشت تا همین ماه پیش از طریق کانال تلگرام وبسیما متوجه شدم، آکادمی وبسیما اقدام به برگذاری دوره کارآموزش محتوا کرده است و برای منی که عاشق تولید محتوا و سئو هستم، چه چیزی جذاب تر از فرصت کارآموزشِ غیر حضوری در وبسیما!

خلاصه مشغول پر کردن فرم شدم، برای هر پاسخ چند ساعت وقت صرف کردم تا متن را در بهترین حالت آماده و ارسال کنم، هم باید خلاقیت و جذابیت پاسخ‌ها را حفظ می‌کردم، هم پاسخِ سوال را کامل می‌دادم و از همه مهم‌تر باید تو ۱۵۰ کلمه توضیحات را تمام می‌کردم! من هیچ وقت با نوشتن بیگانه نبودم، از بچگی آنقدر انشاهای خوبی می‌نوشتم که معلم فکر می‌کرد خودم ننوشته‌ام و نمره‌ام را کم میداد! (امان از سیستم آموزشی) ولی باز سوالات خلاقانه‌ی آزمون وبسیما برایم چالش ایجاد کرد. سعی کردم در بهترین حالتی که می‌توانم جواب بدهم و بعد از صرف ۳و۴ روز بالاخره فرم تا آخر پر شد و فرستادم.

همش نگران بودم قبول می‌شم؟ نمی‌شم؟ همش منتظر تماس از یک خط ۰۲۱ بود! بالاخره انتطار تمام شد، زنگ زدند و یه وقت برای مصاحبه آنلاین هماهنگ کردیم.

مثل مرحله قبل و سیستم کلی وبسیما، سوالات مصاحبه آنلاین هیچ رنگ و بویی از کلیشه‌ها و سوالات متداول جلسات مصاحبه کاری نداشت، سوالاتی بسیار خلاقانه و جالب پرسید شده، که بیشتر از دانش، شخصیت و اخلاقِ حرفه‌ای من را مورد ارزیابی قرار می‌داد.

جلسه آنلاین هم با اینکه بنظرم خوب گذرانده بودم، تمام شد و باز من ماندم و همان سوال‌ها:

+ نکنه به اون سوال بد جواب دادم؟

+اگر پیام ندادن چی؟

ساعت نزدیک ۱۰ صبح بود که داخل سایت پروکسیما می‌گشتم، نوشته‌ها و تجربه‌های نفرات دوره‌های قبلی را می‌خواندم، تو همین احوال بودم که دیدم یه ایمیل از وبسیما برایم آمد! یه ایمیل تبرک! گفته بود:"خوشبختانه شما در لیست 10 نفر برگذیده کار آموز محتوا قرار گرفته‌اید." واقعا خوشحال بودم! ولی از آن جا که من همیشه آدم بدبین و سختگیری هستم، خوشحالیم خیلی طول نکشید و اینکه چگونه دوره را به خوبی تمام کنم به سرعت تمام ذهنم را گرفت.

آغاز سفر!

امروز که این متن می‌نویسم هفته سوم دوره کارآموزش تمام شده است، در همین مدت کم هم واقعا مطالب بسیار آموزنده و بدیعی یاد گرفتم، بیشتر از هر چیزی باز هم درگیر خوب گذراندن دوره و آزمون پیش رو هستم. امیدوارم بتوانم تو این شرایط که نصف بیشتر روز سرکارم از پس تمرینات دوره کارآموزش هم به خوبی بربیام و در آخر فارغ از نتیجه بتوانم به خودم بگویم: من تمام زورمو زدم به قول مجتبی شکوری من رو نوک انگشتای پام وایسادم! در انتهای این مسیر چه در صورتی که بتوانم از ساکنین سیاره پروکسیما باشم و چه نباشم همین فرصت حضور هم برام جذاب بود، من مسیرم را فارغ از نتیجه این دوره انتخاب کردم! تولید محتوا، سئو و یادگیری دائم مسیر کاری من خواهد بود و هیچ چیز نمی‌تواند من را از این مسیر منحرف کند! تا به کجا کشد مرا مستی بی امان تو!

کلاف محتواسیاره پروکسیماوبسیماکارآموزش پروکسیماتولید محتوا
مهندس_دیجیتال مارکتر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید