ویرگول
ورودثبت نام
ℂ𝕠𝕟𝕗𝕦𝕤𝕖𝕕 𝕚𝕟 𝕥𝕙𝕖 𝕕𝕒𝕣𝕜
ℂ𝕠𝕟𝕗𝕦𝕤𝕖𝕕 𝕚𝕟 𝕥𝕙𝕖 𝕕𝕒𝕣𝕜
خواندن ۵ دقیقه·۷ ماه پیش

چالش یازده - شش

بیشتر جهت خالی نبودنِ عریضه..:)!
بیشتر جهت خالی نبودنِ عریضه..:)!
یک: تکنولوژی جدیدی وارد بازار می‌شود که قادر است خواب‌های شما را ضبط و هر زمان که خواستید پخش کند. آیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنید؟ چرا؟

بله حتما، فکر میکنم بتونم معنای خوابهام رو بفهمم و شاید از بعضیاشون به عنوان ایده استفاده کنم:)

دو: شما از طرفداران اهدای عضو هستید و کارت اهدای عضو نیز گرفته‌اید. اگر قرار باشد در دو خط کسی که مخالف اهدای عضو است را به این‌کار ترغیب کنید، برای او چه می‌نویسید؟

دوست من! میدونم که از اهدای عضو خوشت نمیاد ولی به معنا و هدف واقعی اینکار فکر کن! فکر کن که یه نفر برای ادامه زندگیش به یکی از اعضای بدنت احتیاج داشته باشه و این یه نفر خانواده و دوستایی داره که براش ارزش قائلن و حتی ممکنه وقتی با کمک تو به زندگی برگشت آدم مفیدی بشه! با این حال چه مشکلی داره که اعضای بدنتو اهدا کنی؟:)

سه: زمان مدرسه وقتی می‌خواهند دانش‌آموزان را به اردو ببرند، از والدین‌ آن‌‌ها رضایتنامه می‌گیرند. آیا تاکنون برای خودتان رضایت‌نامه صادر کرده‌اید؟ یعنی موقعی که دلتان شما را به کاری وامی‌داشته و عقل‌تان شما را از انجام آن کار می‌ترسانده، برای کدامیک رضایتنامه صادر کرده‌اید؟

بعضی وقتا برای احساساتم و بعضی وقتا هم برای عقل ولی بهرحال آخرش مجبور شدم از عقلم کمک بگیرم تا شاهکارایی که احساساتم به بار آوردن رو جمع کنه..

چهار: دیگران چه توانایی و یا استعدادی را در شما می‌بینند که شما نسبت به داشتن آن توانایی و یا استعداد در خودتان تردید دارید؟

هنر، یکم سینما، هوش ریاضی، نوشتن، ذهن خلاق و تو مواردی هم یه دوست خوب بودن...راستش فکر میکنم بیشتر اغراق میکنن تا عنوان کردن واقعیت...

پنج: آیا شده است که درباره‎ی یک مسئله یا موضوعی، پافشاری و تعصب بیهوده به خرج داده باشید و بعدها متوجه شده باشید که سخت اشتباه می‌کرده‌اید و حق با بقیه بوده است؟ اگر ممکن است بنویسید آن مسئله یا موضوع چه بوده است؟

در کل که ذات لجبازی دارم و خیلی مخالفت میکنم، ولی یکبار در دبیرستان با چند تا از دوستام درباره یه تهدید(در واقع خطر!) مخالفت میکردم؛ هرچقدرم اونا از خطرناک بودنش میگفتن من اصرار داشتم که همش یه توهمه و شلوغش میکنن؛ راستش بعد از یه مدت متوجه شدم که خیلی اشتباه میکردم، یعنی هرچند اونا خیلی پیاز داغ ماجرا رو زیاد میکردن ولی بازم اون تهدید یه توهم نبود!

شش: آیا توانایی این که در هیچ جایی استخدام نشوید و خودتان بتوانید یک شغل مستقل راه بیندازید را در خودتان می‎بینید؟ آن شغل چیست؟

فکر میکنم بله، خیلی وقتا به شغل آزاد و کار آفرینی فکر میکنم. شغل بخصوصی توی ذهنم نیست ولی مشاغل هنری و کامپیوتری رو ترجیح میدم.

هفت: از برخی از میوه‌ها به عنوان میوه‌های بهشتی یاد شده است. اگر قرار بود از یک "ساز" به عنوان سازِ بهشتی یاد بشود، آن ساز به نظر شما کدام ساز است؟ می‌توانید یک آهنگ زیبا با آن "ساز" را معرفی کنید؟

ویالون!

آهنگ خاصی به خاطر ندارم ولی در کل صدای این ساز واقعا روح نواز و ملایمه

هشت: همین الان غول چراغ جادو در کنار شما ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید که می‌توانید سه آرزو کنید تا برآورده‌اش کند، می‌توانید آن سه آرزو را بنویسید؟

اول: بتوانم تا آخر عمرم مستقل باشم.

دوم: در زمینه های مورد علاقه ام به آن سطحی که مورد نظرم است برسم.

سوم: از نظر مقام یا موقعیت در وضعیتی قرار بگیرم که بتوانم از بعضی گروه ها یا قشر هایی که نیازمند حمایتن، یه حمایت واقعی کنم!(یعنی نه فقط در حد حرف، واقعا بتوانم برایش اقدام موثری انجام بدم)

نه: اگر قرار بود به طریقی در روز اول سال، یعنی روز عید نوروز، تمام اعمال و رفتار پنهانی مردم ایران (در هر سن و سال و با هر پُست و مقامی) برای همگان علنی و آشکار شود. به نظر شما مردم ایران باز هم این روز را جشن می‌گرفتند؟

صد البته که نه! بدون تردید هیچکس دوست نداره که تمام زندگیش برای دیگران افشا بشه! بهرحال همه ما کمابیش پوششی برای خودمان درست میکنیم و تو قالب اون میتونیم با دیگران ارتباط خوشایندی برقرار کنیم؛ با از بین رفتن این پوشش همین صمیمیت ها و ارتباطات جای خودشون رو به انزوا و نفرت و دشمنی میدن

ده: علم پزشکی پیشرفت می‌کند و هر کس می‌تواند، هر تعدادی که بخواهد از خودش تکثیر کند. آیا شما خودتان را تکثیر می‌‌کنید؟ چند نسخه؟ چرا؟ اگر به جز خودتان، بتوانید فقط یک نفر دیگر را تکثیر کنید چه کسی را تکثیر می‌کنید؟

خودم که نه، فکر میکنم اگر با حتی یک نفر عیناً مشابه خودم روبرو بشم نمیتوانم خیلی با اون کنار بیام. راستش با تکثیر کردن کلاً مخالفم! هر انسانی هر چقدر هم خوب و مفید باشه به اندازه خودش میتونه تاثیرگذار باشه و تمام! کپی های اون فقط کارهاش رو تکرار میکنن که لطفی هم نداره و اصلا تفاوت های انسان هاست(البته تا یه حدودی!) که باعث پیشرفت و تشکیل جامعه میشه

یازده: سال ۱۵۰۰ است. شما تلویزیون را روشن می‎کنید و شبکه‌ی خبر را انتخاب می‌کنید. چند خبر که تصوّر می‌کنید در آن سال قرار است درباره‌ی ایران و یا جهان بشنوید را بنویسید.

پیشرفت های تکنولوژی، پزشکی و...

افزایش انزواطلبی اجتماعی

کمبود و یا اتمام منابع طبیعی

آلودگی های شدید محیط زیستی

انقراض پی در پی گونه های زیستی

افزایش مشکلات روانی و اجتماعی جوامع

تبدیل اثرات گرمایش جهانی به فاجعه

ذوب شدن یخ های قطبی

سیل، زلزله، سونامی

جنگ هایی که با خسارات شدید انسانی و محیط زیستی همچنان ادامه دارند و انگار که پایانی برای آنها نیست..

نسل کشی!



خب این اولین چالشی بود که در اون شرکت کردم و بنظرم یازده تا سوالش واقعا چالش برانگیز و قابل تامل بود!



from: Confused in the dark

to: Dast Andaz


آزاد کارعید نوروزمحیط زیستیگرمایش جهانیساز
..ᴅᴀʀᴋ ᴛʜᴏᴜɢʜᴛꜱ ᴛʜᴀᴛ ᴀʀᴇ ʙᴏᴛʜ ʟᴏᴠᴇʟʏ ᴀɴᴅ ᴀɴɴᴏʏɪɴɢ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید