ویرگول
ورودثبت نام
مریم ناطقی
مریم ناطقی
خواندن ۱ دقیقه·۱۱ روز پیش

من آدم خلاقیم یا نه؟

خلاقیت
خلاقیت


چند وقتیه با خودم فکر میکنم سطح خلاقیت من چقدره و چطوری میتونم به افزایش خلاقیتم کمک کنم.

ذهن خلاق
ذهن خلاق


این فکر از وقتی تو سرم افتاد که یکی از همکارام با خلاقیتش تونست راهی رو برای ارائه بهتر محصولات به مشتری معرفی کنه.

این شد که دست به سرچ شدم و یه چرخی تو گوگل زدم و رسیدم به بحث تفکر همگرا و واگرا.

متوجه شدم جاهایی که تفکرم همگراست لازمه واگراتر فکر کنم تا بتونم راهکارهای خلاقانه ای رو ارائه بدم.

تفاوت تفکر همگرا و واگرا
تفاوت تفکر همگرا و واگرا


چند تا تکنیک هم یاد گرفتم و به کار بردم طوری که الان راهکارهایی که در محیط کار ارائه میدم متفاوت تر از قبل شده و مورد توجه مدیر واحد قرار میگیره.

دوست دارم تجربمو با تو به اشتراک بذارم اما اول باید بدونی تفکر همگرا و واگرا چیه؟

تعریف تفکر همگرا و واگرا
تعریف تفکر همگرا و واگرا


افرادی خلاق ترند که در ارائه راهکارها واگرا فکر می کنند.

چند تمرین

1- 30 دایره در دفتری بکشید و سعی کنید آن ها را به اشکال معنادار تبدیل کنید.

2- ده سوال خلاق و نو که با «اگر» شروع شود، طراحی کنید.

3-پایان بندی فیلم هایی که دوست دارید رو تغییر بدید.

4- در جلسات کاری از طوفان فکری استفاده کنید.



طوفان فکریتفکر همگراتفکر واگراذهن خلاقپله به پله
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید