ویرگول
ورودثبت نام
مهدیه پورعباس
مهدیه پورعباس
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

چی شد که نوشتم؟

من خیلی یهویی وارد کار تولید محتوا و نوشتن شدم. قبلا هم می‌نوشتما، کلا استعداد خاصم تو نوشتن بود. از همون بچگی که انشاهای خوبی می‌نوشتم معلوم بود که یه روزی باید برگردم به نوشتن. حالا خب چی شد که نوشتم تا درآمد داشته باشم؟ قضیه داره!

نوشتن کلاف‌های سردرگم ذهن رو  مرتب می‌کنه!
نوشتن کلاف‌های سردرگم ذهن رو مرتب می‌کنه!



از بچگی می‌خواستم مستقل شم. حتی تو دفتر خاطراتی که قرار بود پر باشه از خاطرات هم‌کلاسیام، راجع‌به سرمایه‌گذاری نوشتم! تاکیدم کردم که سرمایه‌گذاریم کوتاه‌مدت باشه تا بتونم زود پولمو بردارم! نمی‌دونم چی بود تو ذهنم اون موقع. نمی‌دونم چی بود که به این چیزا فکر می‌کردم؟ ولی هر چی بود، من دوستش داشتم. من شیفته مستقل بودنم. شیفته اینکه دستم تو جیب خودم باشه!

سال سوم دبیرستان با یکی آشنا شدم که خب کارای پایان‌نامه انجام می‌داد. اومد خونمون و دید سیستم دارم. گفت: نمی‌خوای کار تایپ انجام بدی؟ من الانشم می‌دم کارای نوشتن و تایپ پایان‌نامه‌ها را کسی انجام بده. صفحه‌ای 500 تومن هم بهشون می‌دم. تو هم می‌خوای امتحانش کنی؟

امتحانش کردم، سخت بود برام تایپ‌کردن، اما خب گرفتن همون چندرغاز حقوق لذت‌بخش بود. با اولین حقوقم هم یادمه دو تا شال خریدم، یکی برای خودم یکی برای خواهرم.

گذشت و گذشت تا اومدم دانشگاه. بازم دنبال کار بودم. دوباره رفتم سراغ تایپ کردن، مثلا آگهی تبلیغ نوشتم و دادم به دوستام پخشش کنن. بماند که بعضیا پخش کردن و بعضیام، نه که خب گله‌ای نیست. یکی از مشتریای پروپا قرصم، مامان کیمیا بود. نه تنها خودش، بلکه به تمام همکاراش منو معرفی می‌کرد. اما تایپ کردن اون چیزی نبود که من می‌خواستم! رفتم سراغ نوشتن پروپوزال! فکر کنم یه 15 تایی پروپوزال نوشتم. خب عالی نبودن، اما برای درس پروژه دانشگاه، یه نمره خوب می‌گرفتن.

تا اینکه کرونا شد. بازار کارای آنلاین قوت گرفت. کانالای مختلف درخواست پروژه دانشجویی می‌ذاشتن، تبدیل وویسا و فیلمای درسی به متن که رو بورس بود. خب حقوقم اون موقع یکم بهتر شد. یه روز تو همین کانالا، یه آگهی دیدم راجع‌به نوشتن مقاله برای سایت! عجیب بود برام، چیزی ازش نمی‌دونستم ولی مهدیه فضول درونم گفت برو ببین قضیه چیه؟

خلاصه پیام دادم به صاحب آگهی و توضیح داد برام که قضیه از چه قراره. در ازای 15 تا مقاله در ماه، 700 هزار تومن حقوق می‌گرفتم. اون موقع 700 هزار تومن خیلیییی بود! این آگهی، سکوی پرتاب من شد. دوباره برگشتم به اون مهدیه‌ای که استعدادش تو نوشتنه! نوشتم، نوشتم، نوشتم و نوشتم... الان تقریبا 4 ساله که دارم می‌نویسم. تقریبا یه کپی‌رایتر و نویسنده محتوای حرفه‌ای و با تجربه‌ام! از کلمه‌ای 15 تومن شروع کردم، تا الان که کلمه‌ای 200 تومن کار می‌کنم و وارد دنیای سئو هم شدم!



قرار نیست اینجا فقط راجع‌به داستان زندگیم بنویسم. می‌خوام راجع‌به چیزای مختلف بنویسم، خوشحال می‌شم مهدیه رو دنبال کنین!

سئوکارشناس تولید محتوازندگیکپی رایتر
دوست دارم بنویسم، نوشتن خودش یه سبک زندگیه!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید