ویرگول
ورودثبت نام
محمد جواد
محمد جواد
خواندن ۱۵ دقیقه·۳ ماه پیش

سرچشمه فضل بی کران است علی علی امام من است و منم غلام علی

در مسجد نشسته بودم که پرده ی بزرگی که دربالای آن با خطی نستعلیق شعری نوشته بود توجهم را جلب کرد

سرچشمه فضل بی کران است علی

علی امام من است و منم غلام علی

مانند همیشه که وقتی سوالی ذهنم را مشغول می‌کند از علامه گوگل میپرسم ایندفعه هم همینکار را کردم به سایتی برخورد کردم که درباره فضائل مولایم نوشته بود و آنقدر احادیث قشنگی را نقل کرد که خواستم آنرا با شما به اشتراک بگذارم


برای شروع میخواهم سخنی رو از بهترین خلق خدا حضرت پیامبر ( صلی علی الله علیه وآله) نقل کنم که فرمودند :خداوند متعال برای برادرم، علی بن ابی طالب، فضائلی قرار داده که جز خدا نمی‌تواند آنها را شمارش کند؛

هرکس یکی از فضائل او را در جایی بنویسد، تا زمانی که نشانه‌ای از آن نوشته به جا بماند، ملائکه برایش استغفار می کنند؛

هر کس به فضیلتی از فضائل علی گوش دهد، خداوند گناهانی را که او با گوش خود مرتکب شده، می‌بخشد؛

و هر کس به نوشته‌ای بنگرد که فضائل علی در او نوشته شده است،خداوند گناهانی را که بیننده آن فضیلت با چشمانش مرتکب شده می‌بخشد.

بحار؛ ج۳۸،ص۱۹۶

رسول الله به سلمان گفت یه کاسه اب ویه ران گوسفند ویه سوزن تهیه کن بیار سلمانم تهیه کرد اورد حضرت بهش گفت سوزن رو بزن به اب زدندد گفت چقدر سوزن اب ور داشت سلمان گفت خیلی قلیل کم حتی نمیشه دید حضرت فرمودن حالا سوزن خیس رو بزار روی ران گوسفند حضرت فرمودند سلمان حالا چقدر این گوشت از خیسی سوزن اب گرفت سلمان عرض کرد فدایت شوم خیلی خیلی قلیل رسول الله فرمودندن به همین مقدار کسی محبت امیر المومنین علی (ع) رو داشته باشه اتش جهنم بر او حرام است نادعلی مظهر العجائب

-قاسم بن معاویه گوید که به امام صادق علیه السلام عرض کردم: 

در حدیثی که مردم (عمری ها) در معراج رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده اند آمده است که در شب معراج در عرش دید که نوشته شده:

لا إله إلا الله محمد رسول الله ابوبكر الصديق؟

حضرت فرمود: سبحان الله همه چیز را تغییر دادند حتی این را گفتم: آری. حضرت فرمودند: به درستی که خداوند عزوجل وقتی عرش را آفرید بر روی آن مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که آب را آفرید در مجرای آن مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که کرسی را آفرید در ستون های آن مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که لوح را آفرید در آن مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که اسرافیل را آفرید بر پیشانی او مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که جبرئیل را آفرید بر پاهای او مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که آسمان ها را آفرید در اکناف و نواحی آن مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که زمین ها را آفرید در طبقات آن نگاشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که کوه ها را آفرید در رأس هرکدام مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که خورشید را آفرید بر آن مکتوب داشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

و هنگامی که ماه را آفرید بر آن نگاشت که:

لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین

پس هرکدام از شما که می گوید:

«لا إله إلا الله، محمد رسول الله» بلافاصله بگوید:«علی أمیر المؤمنین»

الإحتجاج، جلد ١، صفحه ۲۰۹-


روزی امیرالمومنین علی صلوات الله علیه در مسجد کوفه نشسته بودند، در همان حال، علی بن درع اسدی وارد مسجد شد.

امام به او فرمودند: دیشب قرآن می خواندی؟

عرض کرد: یا امیرالمومنین از کجا می دانید؟

ایشان فرمودند: به خدا قسم اگر بخواهی به تو می گویم چه سوره ای را می خواندی

عرض کرد: بله، دوست دارم به من بگویید

ایشان فرمودند:همانا دیشب سوره عم یتساءلون.. [نباء] را خواندی و درباره آن فکر نمودی، به خدا قسم من همان خبر بزرگ هستم. در حالی که خدای تبارک و تعالی هیچ خبری بزرگ تر از من نیاورده است و من در قرآن سیصد اسم دارم که خداوند آنها را به صراحت نیاورده است و اگر آنها را به صراحت می آورد، هنگامی که پیامبر و امیرالمومنین و اهل بیتش صلوات الله علیهم فضل خدا را به مردم می گفتند، مردم به فضل خدای تبارک و تعالی ایمان نمی آوردند.

ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، جواز عبور از پل صراط

رسول خدا صلّی‌الله‌عليه‌وآله فرمودند

وقتی در روز قيامت، اولين و آخرينِ خلق جمع می‌شوند كسی ازپل صراط به سلامت عبور نمی‌كند مگر اينكه جواز ولايت علی بن ابی‌طالب (علیهماالسلام) را داشته باشد؛ و این همان معنای سخن خدای تعالی است که می‌فرماید: وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ

آنان را نگه دارید که باید مورد سوال واقع شوند؛( سوره صافات، آیه ۲۴)

یعنی از ولایت علی بن ابیطالب از آنان سوال می‌شود (و اگر نداشته باشند به دوزخ سقوط خواهند کرد)

  کتب عامه

فرائد السمطين (جوينی)، ج۱، ص۲۸۹؛ ينابيع المودة (قندوزی)، ج۱، ص۳۳۸

  کتب شیعه

الأمالی (شیخ طوسی)، ص۲۹۰؛ بحار الانوار (علامه مجلسی)، ج


أَلَا وَ مَنْ عَرَفَ عَلِيّاً علیه السلام وَ أَحَبَّهُ بَعَثَ اللهُ إِلَيْهِ مَلَكَ الْمَوْتِ كَمَا يَبْعَثُ إِلَى الْأَنْبِيَاءِ وَ رَفَعَ عَنْهُ أَهْوَالَ مُنْكَرٍ وَ نَكِيرٍ وَ نَوَّرَ قَبْرَهُ وَ فَسَحَهُ مَسِيرَةَ سَبْعِينَ عَاماً وَ بَيَّضَ وَجْهَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ

آگاه باشید که هرکس علی را بشناسد و او را دوست داشته باشد، خداوند فرشته مرگ را همان گونه که سوی انبیاء می فرستد، برای او می فرستد، و ترس نکیر و منکر را بر می دارد و قبرش را نورانی کرده و به اندازه مسیر هفتاد سال گشایش می دهد و او را روز قیامت روسفید می کند.


26-حضرت صادق علیه السلام  فرمود: امیرالمؤمنین علیه السلام  از لحاظِ نوعِ غذایی که می‌خورد، شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود. آن حضرت خودش نان و سرکه و روغن زیتون می‌خورد، و به مردم نان و گوشت می‌داد.

27-امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: خداوند مرا پيشواى خلقش قرار داد، و بر من واجب ساخت كه درباره خود، خوراك و پوشاكم، مانند مردم ضعيف و مستمند، بر خود تنگ بگيرم، تا فقير از فقر من پيروى كند، و دارایی ثروتمند سبب سركشى و طغيان وی نشود.

الكافي، ج ‏۱، ص ۴۱۰٫

حضرت باقر علیه السلام  فرمود: علی علیه السلام پنج سال حكومت كرد و هيچ خشت پخته و خشت خامى بر هم ننهاد، و هيچ ملكى را مخصوصِ خود نفرمود، و هيچ سرخ و سپيدى به ميراث باقى نگذاشت. به مردم نان گندم و گوشت مى‏ خورانيد، ولى چون به خانه خود برمى ‏گشت نان جو و سركه و روغن زيتون مى خورد.

الكافي، ج ‏۶، ص ۳۲۸ روضة الواعظين، ج ‏۱، ص ۱۱۷؛

22-رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود:

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً لَا يُنْشَرُ لَهُ دِيوَانٌ وَ لَا يُنْصَبُ لَهُ مِيزَانٌ وَ قِيلَ لَهُ ادْخُلِ الْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَابِ

آگاه باشید که هرکس علی را دوست داشته باشد، دیوان (عملش) برای او گشوده نمی شود، و میزان (اعمال) برای او نصب نمی شود و به او گفته می شود که بدون حساب به بهشت وارد شو.

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ آلَ مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله أَمِنَ مِنَ الْحِسَابِ وَ الْمِيزَانِ وَ الصِّرَاطِ

آگاه باشید که هرکس آل محمد صلّی الله علیه و آله را دوست داشته باشد، از حساب و میزان و صراط در امان خواهد بود.

أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله صَافَحَتْهُ الْمَلَائِكَةُ وَ زَارَتْهُ أَرْوَاحُ الْأَنْبِيَاءِ وَ قَضَى اللهُ لَهُ كُلَّ حَاجَةٍ كَانَتْ لَهُ عِنْدَ اللهِ تَعَالَى

آگاه باشید که هرکس بر محبّت آل محمّد صلّی الله علیه و آله از دنیا برود، فرشتگاه با او دست می دهند و ارواح انبیاء او را زیارت می کنند و خداوند همه حاجاتی که نزدش بوده است، برآورده می سازد.

أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله مَاتَ كَافِراً

آگاه باشید که هرکس بر دشمنی آل محمّد صلّی الله علیه و آله از دنیا برود، کافر از دنیا رفته است.

أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله مَاتَ عَلَى الْإِيمَانِ وَ كُنْتُ أَنَا كَفِيلَهُ بِالْجَنَّةِ

آگاه باشید که هرکس بر محبّت آل محمّد صلّی الله علیه و آله از دنیا برود، بر ایمان از دنیا رفته است و من در بهشت، کفیل او خواهم بود.

أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَكْتُوبٌ بَيْنَ عَيْنَيْهِ هَذَا آيِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ

آگاه باشید که هرکس بر دشمنی آل محمّد صلّی الله علیه و آله از دنیا برود، روز قیامت درحالی می آید که بین دو چشمانش چنین نوشته شده است: این فرد از رحمت خدا مأیوس است.

أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله لَمْ يَشَمَّ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ

آگاه باشید که هرکس بر دشمنی آل محمّد صلّی الله علیه و اله از دنیا برود، بوی بهشت به مشام او نمی رسد.

أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و  آله يَخْرُجُ مِنْ قَبْرِهِ أَسْوَدَ الْوَجْه‏

آگاه باشید که هرکس بر دشمنی آل محمد صلّی الله علیه و آله از دنیا برود، سیاه روی از قبرش بیرون می آید.

(مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين و الأئمة(تألیف ابن شاذان)، ص۶۴- ۶۷)

23-رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود:

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً تَقَبَّلَ اللهُ مِنْهُ حَسَنَاتِهِ وَ تَجَاوَزَ عَنْ سَيِّئَاتِهِ وَ كَانَ فِي الْجَنَّةِ رَفِيقُ حَمْزَةَ سَيِّدِالشُّهَدَاءِ

آگاه باشید که هرکس علی را دوست داشته باشد، خداوند کارهای نیک او را می پذیرد و از کارهای بد او می گذرد و در بهشت، رفیق حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام خواهد بود.

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً أَثْبَتَ اللهُ الْحِكْمَةَ فِي قَلْبِهِ وَ أَجْرَى عَلَى لِسَانِهِ الصَّوَابَ وَ فَتَحَ اللهُ لَهُ أَبْوَابَ الرَّحْمَةِ

آگاه باشید که هرکس علی را دوست داشته باشد، خداوند، حکمت را در قبلش قرار می دهد و سخن صحیح را بر زبانش جاری می سازد و درهای رحمت را برای او می گشاید.

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً سُمِّيَ أَسِيرَ اللهِ فِي الْأَرْضِ وَ بَاهَى اللهُ بِهِ مَلَائِكَتَهُ وَ حَمَلَةَ عَرْشِهِ.‏

آگاه باشید که هرکس علی رادوست داشته باشد، در زمین به عنوان اسیر خداوند نامیده می شود و خداوند بر فرشتگانش و حمله عرش به وی مباهات می کند.

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً نَادَاهُ مَلَكٌ مِنْ تَحْتِ الْعَرْشِ: يَا عَبْدَاللهِ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غَفَرَ اللهُ لَكَ الذُّنُوبَ كُلَّهَا

آگاه باشید که هرکس علی را دوست داشته باشد، فرشته از زیر عرش ندا می کند: ای بنده خدا! عمل را از نو شروع کن، زیرا خداوند همه گناهانت را بخشید.

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَجْهُهُ كَالْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ

آگاه باشید که هرکس علی را دوست داشته باشد، روز قیامت در حالی می آید که صورتش همچون ماه شب بدر است.

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً وَضَعَ اللهُ عَلَى رَأْسِهِ تَاجَ الْكَرَامَةِ وَ أَلْبَسَهُ حُلَّةَ الْعِزِّ

آگاه باشید که هرکس علی را دوست داشته باشد، خداوند تاج کرامت بر سرش نهاده و به وی لباس عزّت می پوشاند.

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً مَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ كَالْبَرْقِ الْخَاطِفِ وَ لَمْ يَرَ صُعُوبَةَ الْمُرُورِ

آگاه باشید که هرکس علی را دوست داشته باشد، از پل صراط همچون برق ناگهانی عبور می کند و سختی گذر از صراط را نمی بیند

أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً كَتَبَ اللهُ لَهُ بَرَاءَةً مِنَ النَّارِ وَ بَرَاءَةً مِنَ النِّفَاقِ وَ جَوَازاً عَلَى الصِّرَاطِ وَ أَمَاناً مِنَ الْعَذَابِ

آگاه باشید که هرکس علی را دوست داشته باشد، خداوند دوری از آتش، دوری از نفاق، جواز عبور از صراط و امان از عذاب را برای او می نویسد.

(مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين و الأئمة(تألیف ابن شاذان)، ص۶۴-

‏كنز الفوائد، ج‏۲، ص


20-رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: جبرئیل علیه السلام به من خبر داد که: مَثل محبّت علیّ بن أبیطالب علیه السلام میان مردم، همچون سوره توحید در قرآن است. هرکس یک بار سوره توحید را بخواند، پاداش قرائت یک سوم قرآن را خواهد داشت و هرکس دو بار این سوره را بخواند، پاداش قرائت دو سوم قرآن، و  هرکس سه بار این سوره را بخواند، پاداش کسی را خواهد داشت که همه قرآن را قرائت کرده است. حال محبّت علیّ بن أبیطالب علیه السلام این گونه است که اگر کسی او را به زبانش دوست داشته باشد، پاداش یک سوم امّت تو را خواهد داشت، و اگر کسی او را به زبان و قلبش دوست داشته باشد، پاداش دو سوم امّت تو را خواهد داشت، و اگر کسی او را به زبان و قلب و عملش دوست داشته باشد، پاداش همه امت تو را خواهد داشت.

الفضائل (لابن شاذان القمي)، ص۱۱۲- ۱۱۳،

أعلام الدين في صفات المؤمنين، ص


11-احنف بن قيس مى گويد:

روزى بـه دربار معاويه رفتم ، وقت نهار آن قدر طعام گرم ، سرد، ترش و شيرين پيش من آوردند كه تعجّب كردم .آنگاه طعام ديگرى آوردند كه آنرا نشناختم پرسيدم : اين چه طعامى است ؟معاويه جواب داد

ايـن طـعـام از روده هـاى مـرغـابى تهيّه شده آنرا با مغز گوسفند آميخته و با روغن پسته سرخ كرده و شكر نِيشكر در آن ريخته اند احنف بن قيس مى گويد:در اينجا بى اختيار گريه ام گرفت و گريستم…

معاويه با شگفتى پرسيد: علّت گريه ات چيست ؟

گفتم : به ياد على بن ابيطالب عليه السّلام افتادم ، روزى در خانه او بودم ، وقت طعام رسيد

فرمود : ميهمان من باش

آنگاه سفره اى مُهر و مُوم شده آوردند.گفتم : در اين سفره چيست ؟فرمود: آرد جو (سويق شعير )گفتم : آيا مى ترسيد از آن بردارند يانمى خواهيد كسى از آن بخورد فـرمـود: نـه ، هـيـچ كدام از اينها نيست ، بلكه مى ترسم حسن وحسين عليهماالسلام بر آن روغنی بريزند…

گفتم : يا اميرالمؤمنين مگر اين كار حرام است اميرالمؤمنين عليه السّلام فرمود:

نه ، بلكه بر امامان حق لازم است در طعام مانند مردمان عاجز و ضعيف باشند تا فقر باعث طغيان فقرا نگردد… هـر وقـت فـقـر بـه آنـها فشار آورد بگويند: بر ما چه باك ، سفره اميرالمؤ منين نيز مانند ماست.

مـعـاويـه گـفـت : اى احـنـف مـردى را يـاد كـردى كـه فضـيـلت او قابل انكار نيست.

اصل الشّيعه و اصُولُها ص 

اصل دین یعنی امیرالمومنین علی علیه السلام:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: يَا عَلِيُّ أَنْتَ أصْلُ الدِّينِ وَ مَنَارُ الْإِيمَانِ وَ غَايَةُ الْهُدَى وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ أَشْهَدُ لَكَ بِذَلِكَ

رسول خدا صلی الله علیه و آله: یاعلی! تو اصل و ریشه دین و مناره ایمان و هدف هدایت و پیشوای روسفیدان هستی و من برای تو بر این مطلب گواهی می دهم.

تفسير فرات الكوفي/ج۱/ص۲۰۶، بصائر الدرجات/ص۳۱ ، البرهان في تفسير القرآن/ج۳/ص۲۳۰


20-رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: جبرئیل علیه السلام به من خبر داد که: مَثل محبّت علیّ بن أبیطالب علیه السلام میان مردم، همچون سوره توحید در قرآن است. هرکس یک بار سوره توحید را بخواند، پاداش قرائت یک سوم قرآن را خواهد داشت و هرکس دو بار این سوره را بخواند، پاداش قرائت دو سوم قرآن، و  هرکس سه بار این سوره را بخواند، پاداش کسی را خواهد داشت که همه قرآن را قرائت کرده است. حال محبّت علیّ بن أبیطالب علیه السلام این گونه است که اگر کسی او را به زبانش دوست داشته باشد، پاداش یک سوم امّت تو را خواهد داشت، و اگر کسی او را به زبان و قلبش دوست داشته باشد، پاداش دو سوم امّت تو را خواهد داشت، و اگر کسی او را به زبان و قلب و عملش دوست داشته باشد، پاداش همه امت تو را خواهد داشت.

الفضائل (لابن شاذان القمي)، ص۱۱۲- ۱۱۳،

أعلام الدين في صفات المؤمنين، ص۱۳۶٫

۲۱-جابر بن عبدالله انصاری از ابوذر نقل می کند که گفت: نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله در مسجد نشسته بودیم که علیّ علیه السلام وارد شد. پس آن حضرت فرمود: ای اباذرّ! آیا علی را دوست داری؟ عرض کردم: ای رسول خدا! به خدا قسم آری. هم او را دوست دارم و هم کسی که او را دوست داشته باشد. پس فرمود: ای اباذر! علی را دوست داشته باش و نیز کسی را دوست داشته باش که او را دوست دارد. … ای اباذر! علی علیه السلام را با اخلاص دوست داشته باش، زیرا کسی که علی علیه السلام را با اخلاص دوست داشته باشد، از خداوند متعال چیزی را درخواست نمی کند، مگر آن که به او عطا می کند و خداوند را نمی خواند، مگر آن که خداوند به او لبّیک می گوید.


پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند:

هر که می‌خواهد جمال و زیبایی یوسف، سخاوت ابراهیم، شکوه سلیمان و قدرت داوود را بنگرد به «علي» نظر کند

جدم عبدمناف قمربطحاء بود و علی از او و یوسف و تمام زیبا رویان زیباتر است.

و فرمود: پس هر که میخواهد خدا را ببیند، نظر کند بر وجه علی بن ابیطالب.

بحارالانوار، مجلسی، مدینة‌المعاجز، بحرانی امالی صدوق، شمائل امیرالمومنین صلوات‌الله‌علیه، ینابیع الموده،مناقب، مشارق‌الانوار الیقین

 سلام رسول الله به سلمان گفت یه کاسه اب ویه ران گوسفند ویه سوزن تهیه کن بیار سلمانم تهیه کرد اورد حضرت بهش گفت سوزن رو بزن به اب زدندد گفت چقدر سوزن اب ور داشت سلمان گفت خیلی قلیل کم حتی نمیشه دید حضرت فرمودن حالا سوزن خیس رو بزار روی ران گوسفند حضرت فرمودند سلمان حالا چقدر این گوشت از خیسی سوزن اب گرفت سلمان عرض کرد فدایت شوم خیلی خیلی قلیل رسول الله فرمودندن به همین مقدار کسی محبت امیر المومنین علی (ع) رو داشته باشه اتش جهنم بر او حرام است نادعلی مظهر العجائب

خداوند متعال برای برادرم، علی بن ابی طالب، فضائلی قرار داده که جز خدا نمی‌تواند آنها را شمارش کند؛

هرکس یکی از فضائل او را در جایی بنویسد، تا زمانی که نشانه‌ای از آن نوشته به جا بماند، ملائکه برایش استغفار می کنند؛

هر کس به فضیلتی از فضائل علی گوش دهد، خداوند گناهانی را که او با گوش خود مرتکب شده، می‌بخشد؛

و هر کس به نوشته‌ای بنگرد که فضائل علی در او نوشته شده است،خداوند گناهانی را که بیننده آن فضیلت با چشمانش مرتکب شده می‌بخشد.

بحار؛ ج۳۸،ص۱۹۶

و در آخر خدا لعنت کنند دشمنان امیر المؤمنین (ع) که با مولایمان به دشمنی برخواستند و موجب شهادت سید نسا عالمین حضرت زهرا (س) و امام ما و فرزندان پاکشان شدند و باعث غیبت آقا وسرور همگانمان امام بر حق حضرت حجت بن الحسن (عج) شدند


برای خواندن بیشتر فضائل امیرالمومنین(ع) میتوانید به لینک زیر تشریف ببرید


https://ai14q.ir/imam-ali-110-fazilat.html
رسول اللهآل محمدامیرالمومنینمذهبیامام علی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید